روزانه ۲۵۰۰ تن زباله در گیلان تولید می شود

مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه این استان بزرگترین تولید کننده زباله است، گفت: روزانه ۲۵۰۰ تن زباله در گیلان تولید می شود.

روزانه ۲۵۰۰ تن زباله در گیلان تولید می شود

به گزارش ۸دی،رضا زمانی مدیرکل محیط زیست گیلان پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه جز معدود کشورهایی هستیم که یک اصل از قانون اساسی کشور مربوط به محیط زیست است، اظهار کرد: بسیاری از پتانسیل‌های محیط زیست گیلان ملی است و به تبع چالش‌هایی نیز در این حوزه وجود دارد.

مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه یکی از متنوع‌ترین استان‌های دارای تنوع زیستی هستیم، افزود: ۳۵۲ گونه پرنده در گیلان زیست دارند و در مجموع صدها گونه پرنده در حال انقراض در کشور هستند.

وی با بیان اینکه گیلان جز بزرگترین تولیدکننده‌های زباله است و روزانه حدود دو هزار و ۵۰۰ تن زباله در استان تولید می‌شود، ادامه داد: ۸۲ درصد از آب فاضلاب‌های استان وارد رودخانه و طبیعت می‌شود و بسیاری از مناطق به ویژه رودخانه‌های گیلان آلوده هستند.

زمانی با اشاره به اینکه گلایه مردم سراوان درباره آلودگی‌های این منطقه به حق است اما این مشکل چندین ساله یک شبه قابل حل نیست، بیان کرد: سیستم تصفیه شیرابه سراوان تا چند روز آینده راه اندازی می‌شود.

حلقه نخست مدیریت پسماند تفکیک از مبدا است

وی با بیان اینکه حلقه نخست مدیریت پسماند تفکیک از مبدا است، تصریح کرد: یکی از پیشنهادها برای حل معضل پسماند راه اندازی زباله سوز کوچک است.

مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه عمق تالاب انزلی در برخی مناطق به یک متر رسیده است، بیان کرد: نوسانات آب دریای خزر ورود ۶۰۰ هزار تن رسوب حاصل از عدم آبخیزداری، ورود روزانه ۱۵ تن زباله از دلایل اصلی آلودگی این تالاب است.

وی به اختصاص پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور برای مبارزه با گیاه مهاجم سنبل آبی اشاره و تصریح کرد: عملیات اجرایی و پاکسازی تالاب انزلی از سنبل آبی از هفته آینده آغاز می‌شود.

زمانی با اشاره به آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود، گفت: فاضلاب‌های خانگی شهر رشت عامل اصلی آلودگی این دو رودخانه است و تا زمانی که تصفیه خانه مرکزی احداث نشود احیای این دو رودخانه ممکن نیست.

وی به دو کانون عمده ورود ریزگرد به استان گیلان اشاره و بیان کرد: کانون‌های جنوب غربی و شمال شرق مختص ورود ریزگرد به استان گیلان هستند و تمام کانون‌ها نیز منشأ خارجی دارند و دو ایستگاه سنجش غبار مستقر در استان، میزان ریزگرد بالاتر از رنج طبیعی را اعلام می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه