نماینده ولی فقیه در گیلان: آیت الله رودباری شخصیتی برجسته، مردمی و مدافع حریم اسلام داشت

نماینده ولی فقیه در گیلان در مراسم سومین روز ارتحال روحانی برجسته‌ی گیلان آیت الله “سید مجتبی رودباری” گفت: اصرار بر خودسازی و سیر و سلوک در معنویت و فقاهت از آیت الله رودباری شخصیتی برجسته، مردمی و مدافع حریم اسلام و اهل بیت ساخته بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان: آیت الله رودباری شخصیتی برجسته، مردمی و مدافع حریم اسلام داشت

به گزارش ۸دی، نماینده ولی فقیه در گیلان ساعاتی پیش در مراسم سومین روز ارتحال فقیه عالیقدر و روحانی برجسته‌ی گیلان آیت الله “سید مجتبی رودباری” و مراسم یاد بود حجت الاسلام والمسلمین “ری شهری” در مصلای بزرگ امام خمینی رشت با تجلیل از سیره‌ی عملی و وجوه رفتاری این دو روحانی گرانقدر اظهار کرد: آنچه که شخصیت‌های بزرگ دینی و عرفانی را در جامعه شاخص و برجسته می‌سازد، خودسازی و تزکیه‌ی نفس است و انسان با داشتن این خصیصه‌ی مهم می‌تواند در آفاق سلوک نماید.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه اصرار بر خودسازی و سیر و سلوک در معنویت و فقاهت، از آیت الله رودباری شخصیتی برجسته، مردمی و مدافع حریم اسلام و اهل بیت ساخته بود، اضافه کرد: بی شک تاسی از مکتب اهل بیت و تلمذ در محضر بزرگانی، چون امام راحل و دیگر علمای اعلام بر فضیلت‌های این عالم عامل افزود و الگویی کارآمد و شاخص از روحانیت اصیل شیعه به جامعه‌ی اسلامی ارزانی داشت.

امام جمعه‌ی رشت همچنین افتخار شاگردی در محضر استادان بزرگ را موجب زبدگی، عزت نفس و بالندگی شخصیت انسان دانست و گفت: به همین دلیل شخصیتهایی، چون آیت الله رودباری در زمره‌ی اهل کرامت درآمدند و مصداق بارزی از زهد و تقوا در میان مردم شدند.

وی در ادامه‌ی سخنانش با اشاره به حجم گسترده‌ی پیام‌های تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله سید مجتبی رودباری از داخل و خارج کشور تصریح کرد: در پیام پرمحتوا و ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به وارستگی و وجهه‌ی مردمی این روحانی برجسته‌ی گیلانی اشاره شد که مایه مباهات طلاب و روحانیان استان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خویش یاد و خاطری حجت الاسلام ری شهری تولیت فقید آستان حضرت عبدالعظیم حسنی را گرامی داشت و با اشاره به مسئولیت‌ها و خدمات این خدمتگذار فقید نظام اسلامی در ۴۳ سال گذشته بیان کرد: تلاش‌های خاضعانه‌ی وی در تاریخ نظام اسلامی ماندگار خواهد شد.

در پایان این مراسم حاضران بیاد این دو روحانی فقید نوحه سرایی کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه