وزیر کشور با دقت و شجاعت بیشتری نیروهای انقلابی را تعرفه کند/ ضرورت جلوگیری از دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها

“روح الله پوراسماعیلی” کارشناس سیاسی در آستانه سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به گیلان، گفت: اولین مطالبه مردم گیلان از رئیس جمهور انتصاب افراد انقلابی، صادق و خدوم است و وزیر کشور باید با دقت و شجاعت بیشتری در جهت تعرفه نیروهای انقلابی اقدام کند.

وزیر کشور با دقت و شجاعت بیشتری نیروهای انقلابی را تعرفه کند/ ضرورت جلوگیری از دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها

به گزارش هشت دی، سفر قریب الوقوع رئیس جمهور با گیلان در حالی رقم می خورد که فعالان سیاسی اجتماعی استان بر پیگیری مطالبات مردمی و انتصاب افراد شایسته در عرصه های مختلف استان تاکید دارند.

روح الله پوراسماعیلی از کارشناسان سیاسی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با اشاره به اینکه ساختار سیاسی و اجرایی در استان گیلان از سالها قبل تاکنون به سمت جریان اصلاحات، کارگزاران و اعتدالی گرایش پیدا کرده، افزود: حتی در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد نیز فکری برای کادرسازی و اینکه نیروهای انقلابی بتوانند برای خود در ساختار اجرایی تجربه اندوزی کنند، نشد و فضای کار در این سال‌ها همواره از نیروهای انقلابی سلب شده است.

وی با بیان اینکه گیلان حیات خلوت جریان اعتدال و اصلاح طلب شده بود، ادامه داد: حتی اگر جریان انقلابی روی کار باشد باز هم شاهدیم نیروهایی با تفکر اصلاحات در سازمان‌ها و ادات حضور دارند.

پوراسماعیلی اظهار کرد: با وجود تاکیدات رهبری و رئیس جمهور مبنی بر استفاده از جوانان مومن انقلابی در سطوح اجرایی و مدیریتی، به بهانه نداشتن سابقه و رزومه، از به کار گیری جوانان انقلابی در گیلان خودداری می‌شود.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه مدیران و مسئولان استان گیلان کمتر رغبتی برای استفاده از نیروهای انقلابی نشان داده اند، عنوان کرد: مشکل در فرآیندی است که افراد نالایق را برای پست های مختلف تعرفه می کند و تا زمانی که چنین فرآیندی وجود داشته باشد این مشکل همچنان باقیست.

وی افزود: دولت و هیئت دولت که مسئول انتصابات هستند باید با دقت بیشتری در انتخاب افراد عمل کنند.

پوراسماعیلی با بیان اینکه وزیر کشور باید با دقت و شجاعت بیشتری در جهت تعرفه نیروهای انقلابی اقدام کند تصریح کرد: وزرا باید به گزینه هایی که لایق تر هستند و شاکله ذهنی آنها در جریان انقلابی تعریف می‌شود فرصت بیشتری بدهند.

وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها گفت: یکی از دلایل مهمی که از روی کار آمدن جریان انقلابی جلوگیری کرده و فضا را برای حضور اصلاح طلبان و فعالان فتنه ۸۸ فراهم می‌کند، دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات است و این افراد به دلیل نفوذ و مراوده با هیئت اجرایی استان و لابی گری نیروهای نالایق را تعرفه می‌کنند و درواقع جریان انقلابی را ذبح می‌کنند.

پوراسماعیلی افزود: تا زمانی که مدیران انقلابی، شجاع و پاکدست که عنوان برایشان مهم نیست و تنها به فکر خدمت صادقانه به مردم هستند روی کار نیایند، مشکلات اقتصادی استان گیلان حل نمی شود و نمی توان با مدیران فعلی انتظار تحقق مطالبات رهبری و جهش تولید را داشت.

وی اولین مطالبه مردم گیلان از ریس جمهور را انتصاب افراد انقلابی، صادق و خدوم دانست و بیان کرد: در انتخاب افراد باید به کارنامه آنها دقت شود نه سابقه و رزومه. باید بررسی شود کسانی که در این سال‌ها رزومه اجرایی داشتند چه خدمتی به مردم کردند زیرا اگر این موارد لحاظ شود فرصت خدمت نیروهای انقلابی به مردم فراهم می‌شود و می‌توان مشکلات حوزه های مختلف را برطرف کرد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه تحقق ظرفیت های گیلان در حوزه های مختلف منوط به انتخاب مدیران کارآمد و لایق است خاطرنشان کرد: فضای فعلی استان گیلان مطلوب نیست و خود دولت باید مشکلات مربوط به انتصابات را پیگیری و رفع کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه