روایت مدافعان بی‌منت انقلاب اسلامی ایران؛

ردپای ۴۲ ساله بسیج در توسعه کشور/ گمنامانی که مرد میدان هستند

از دل مردم و برای مردم بودن و دوری از بروکراسی اداری دو خصیصه بارز بسیج است و در تمام این سال‌ها که انقلاب اسلامی ایران درگیر فتنه‌ها و حوادث مختلف بود، بسیجیان با همت پولادین و بدون کمترین چشم داشتی در تمامی عرصه ها حاضر شدند و از نظام و مردم دفاع کردند.

ردپای ۴۲ ساله بسیج در توسعه کشور/ گمنامانی که مرد میدان هستند

به گزارش هشت دی، سازمان بسیج مستضعفین در ۵ آذر سال ۱۳۵۸ و به دستور امام خمینی (ره) با هدف جذب، آموزش، سازماندهی و به‌کارگیری نیروهای داوطلب مردمی در راستای تحقّق اهداف انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن تاسیس شد.

مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود با اشاره به ویژگی نهاد بسیج فرمودند: ” بسیج یعنی مجموعه بهترین عناصر یک کشور. بسیج، یعنی حضور بهترین و با نشاط ترین و با ایمان ترین نیروهای عظیم ملت، در میدان هایی که برای منافع ملی و برای اهداف والا، کشورشان به آن ها نیاز دارد”.

رهبری در بیاناتی دیگر بسیج را به معنای لبیک گویی به نیازهای اسلام و امام عصر(عج) می‌دانند و تاکید کردند: “بسیج، عبارت است از مجموعه‌ای که در آن، پاکترین انسانها، فداکارترین و آماده‌به‌کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن و به خوشبختی نائل کردنِ این کشور، جمع شده‌اند.”

مقام معظم رهبری در بخشی از پیام خود به مناسبت هفته بسیج خطاب به این نیروها اذعان داشتند: “عزیزان قدردان جایگاه خود باشید و بدانید که با همت بلند و در پرتو خردمندی و درست اندیشی و با اعتماد و توکل بر خداوند دانا و توانا می توانید در همه مسائل عمومی کشور و ملت اثر بخش و مشکل گشا باشید، این تجربه چند دهه ملت ایران است .”

مردمی بودن و دوری از بروکراسی اداری دو خصیصه مهم بسیج

از دل مردم و برای مردم بودن و دوری از تکلفات و بروکراسی اداری دو خصیصه بارز بسیج است که از همان ابتدای شکل گیری خود بدان پایبند بود. آن زمان که انقلاب نوپای ملت ایران مورد هجوم خناسان قرار گرفت، مردم با دستان خالی اما اراده قوی و همت بسیجی وار مقابل دنیا ایستادند و از آرمان خود دفاع کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاکشان به دست نامحرمان مستکبر بیفتد.

در تمام این سال‌ها که انقلاب اسلامی ایران درگیر فتنه‌ها و حوادث مختلف بود، بسیجیان با همت پولادین و بدون کمترین چشم داشتی در تمامی عرصه ها حاضر شدند و از نظام و مردم دفاع کردند.

بسیجیان ثابت کردند «مرد میدان» هستند

حضور بی‌منت بسیجیان در سیل و زلزله و طوفان و برف و یخبندان آن هم زودتر و موثرتر از نیروهایی که برای فعالیت در مواقع بحرانی حقوق ماهانه دریافت می‌کنند، نشان از ماهیت انقلابی این نهاد دارد. بسیجیان در این سال‌ها به کرات ثابت کردند که «مرد میدان» هستند و برای دفاع از کیان انقلاب از هیچ مشقتی هراس ندارند.

خدمات بسیج در ایام کرونا

راه دوری نرویم. در همین دو سال اخیر که مردم ایران همانند سایر مردم دنیا درگیر ویروس منحوس کرونا بودند، بسیجیان از همان روزهای ابتدایی با شجاعت و ازخودگذشتگی پا به عرصه مبارزه با کرونا گذاشتند و با لبیک گویی به ندای امام خود، خلاءها و قصورات مسئولان را جبران کردند. از ضدعفونی معابر و خیابان‌ها گرفته تا تولید ماسک و مواد ضدعفونی، غسل و تدفین فوتی‌های کرونایی و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندانی که کرونا کسب و کار زندگیشان را مختل کرده بود، حضور پررنگ و موثر بسیجیان حس شد.

بسیج محور اصلی مقاومت ملی در چهل سال گذشته

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین آبان ماه امسال در نشست خبری خود با بیان اینکه خبری بسیج در طول چهل سال گذشته در محور اصلی مقاومت ملی حضور داشته است گفت: ما هم‌اکنون در یک جنگ نرم بسیار پیچیده به سر می‌بریم و ما در کانون توجه نظام سلطه هستیم.

وی ادامه داد: دشمن تلاش دارد تا از طریق این جنگ نرم سبک زندگی در کشورهای اسلامی را تغییر دهد. بسیج از اساس یک نیروی متخصص جنگ نرم است و بسیج یک تشکیلات مردمی است که در همه‌جا حضور دارد. بسیج سند راهبردی ده‌ساله‌ای مبتنی بر بیانیه گام دوم تهیه کرده است و ما بر مبنای این سند تلاش برای تحقق ایران قوی را ادامه می‌دهیم.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه آمریکا دیگر قدرت پیاده‌سازی راهبردهای خود را ندارد و این‌ها ناشی از این است که ایران توانسته در سطح جهانی تاثیرگذار باشد و در این مسیر بسیج به عنوان یک قدرت نرم تاثیرگذار بوده است افزود: همچنین تشکیل یک شبکه تاثیرگذار مردمی در فضای مجازی توانسته تا حد زیادی در حوزه جنگ نرم تاثیرگذار باشد.

رد پای بسیجیان در تمام پروژه‌های عمرانی دیده می‌شود

خدمات گسترده بسیجیان در حوزه محرومیت زدایی بر کسی پوشیده نیست و رد پای آنها در هر پروژه عمرانی به طور مستقیم و یا غیرمستقیم دیده می‌شود. از جمله خدمات سپاه و بسیج در حوزه ساخت مسکن محرومان گیلان نیز می‌توان به ساخت و واگذاری ۷۴۱ واحد مسکونی در سال جاری اشاره کرد که اقدامی ارزشمند در جهت خانه دار کردن بی بضاعتانی است که صاحب‌خانه شدن برایشان در قالب ساختار اداری و بروکراسی‌های زائد سازمان‌های متولی ساخت مسکن، آرزویی محال و دور و دراز است.

سردار سرلشکر حسین سلامی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سپاه در طول ۴۳ سال از عمر انقلاب همواره در کنار مردم بوده است، اظهار کرد: یکی از شعارهای سپاه همراهی با مردم در بحران هایی مثل سیل، زلزله و دیگر بلایای طبیعی است و در انجام این کار از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی جهاد را فقط مختص به نبرد با دشمنان ندانست و گفت:جهاد برای سپاه فقط مختص به نبرد با نیروهای بیگانه نبوده و سپاه پاسداران در عرصه‌های مبارزه با فقر و محرومیت‌زدایی به جهاد پرداخته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با اشاره به بهره‌برداری از ۷۴۱ واحد مسکن محرومین در گیلان اظهار کرد: این تعداد واحد مسکن محرومین در چهار شهرستان شفت، رشت، آستانه‌اشرفیه و فومن به بهره‌برداری رسیده است.

سرهنگ احمد ابراهیمی با بیان اینکه ساخت مسکن محرومین در گیلان کماکان در گیلان در حال انجام است، گفت: در گیلان تاکنون دو هزار واحد مسکن محرومین ساخته و دو هزار واحد هم تعمیر و بازسازی شده است.

غفلت برخی مسئولان از ظرفیت عظیم بسیج

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز با بیان اینکه بسیج طلایه‌دار حل مشکلات کشور در دوران دفاع مقدس و زمان حال است، افزود: بسیجیان غیرتمندانه کشور را در برابر تهدیدات امنیتی محافظت کردند و با قدرت و اشراف اطلاعاتی که داشتند مقابل دشمن ایستادند.

سردار محمد عبدالله پور با اشاره به غفلت برخی مسئولان از ظرفیت عظیم بسیج، بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند اگر از بسیج غافل شویم دچار عذاب الهی می‌شویم بنابراین امیدواریم با حضور امروزمان در رزمایش اقتدار بار دیگر با امام عهد ببندیم و تا پایان عمر پاسدار خون شهدا باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه