شمشیرباز گیلانی تیم ملی در گفتگو با ۸دی مطرح کرد:

هدف اصلی ام موفقیت در بازی های آسیایی چین است/ شغل و درآمد ثابت بزرگترین دغدغه ورزشکاران

“فائزه رفیعی” شمشیرباز گیلانی و عضو تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران است، وی در سال ۸۶ در زمانی که ۱۶ ساله بود وارد رشته شمشیربازی شد. “فائزه” می گوید در ابتدا از طریق علاقه خواهرش با این ورزش آشنا شده اما در کمتر از یک ماه به حدی به شمشیربازی علاقه مند شد که تصمیم گرفت به طور جدی این ورزش را ادامه دهد و اکنون این تصمیم او با موفقیت های زیادی همراه شده است.

هدف اصلی ام موفقیت در بازی های آسیایی چین است/ شغل و درآمد ثابت بزرگترین دغدغه ورزشکاران

به گزارش هشت دی، “فائزه رفیعی” فارغ التحصیل کارشناسی فیزیولوژی ورزش از دانشگاه گیلان است، وی دارنده مدال انفرادی آسیا در رده زیر ۲۳ سال و از سال ۸۷عضو تیم ملی شمشیربازی ایران است.

این شمشیرباز گیلانی و عضو تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به نحوه ورودش به این رشته، گفت: ابتدا خواهر بزرگم در این رشته فعالیت داشت و بعد از اینکه شاغل شد من را تشویق کرد وارد این رشته شوم، آن زمان تنها ۱۶سال داشتم و اصلا ورزش نمی کردم و علاقه ای هم نداشتم اما پس از یک ماه تمرین کم کم به این رشته علاقه مند شدم.

هدف اصلی ام موفقیت در بازی های آسیایی چین است

وی افزود: از سال ۸۶ وارد این رشته شدم و یک سال بعد عضو تیم ملی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۳ سال شدم و در حال حاضر چندین سال است که عضو تیم بزرگسالان شمشیربازی ایران هستم، موقعیتی که برای هر ورزشکاری مایه افتخار است.

رفیعی با بیان اینکه وقتی در سال ۸۷ برای اولین بار به تیم ملی دعوت شدم خیلی خوشحال بودم، گفت: عضویت دائم در تیم ملی و کسب مدال انفرادی و تیمی آسیا از جمله اهدافم بود و در حال حاضر هدف اصلی ام موفقیت در بازی های آسیایی چین است.

کسب مدال انفرادی زیر ۲۳سال برای اولین بار توسط یک دختر ایرانی

این شمشیرباز گیلانی به مهم ترین افتخاراتش اشاره کرد و گفت: کسب مدال انفرادی زیر ۲۳سال آسیا در اسلحه سابر که هیچ دختر ایرانی تا الان موفق به کسب آن نشده است و کسب مدال نقره تیمی بانوان نیز بعد از انقلاب برای اولین بار توسط یک خانم ایرانی کسب شده است.

رفیعی در ادامه با بیان اینکه از مسئولان کشورم می خواهم به ورزشکاران اهمیت بدهند، بیان کرد: بنده از سال ۸۶ که وارد این رشته شدم هیچ درآمد و شغل ثابتی ندارم این در حالی است که تمام فعالیت های من محدود به ورزش شده اما هیچ درآمدی ندارم و مطمئنا بزرگترین دغدغه ورزشکاران هم شغل و درآمد ثابت است تا بتوانند با آرامش وارد عرصه های ورزشی شوند.

عضو تیم ملی شمشیربازی ایران ادامه داد: امیدوارم مسئولین به درجه ای برسند که بتوانند ورزشکاران را از لحاظ فکری به آرامش برسانند و درآمدشان را تامین کنند تا شغل و ورزش را در کنار هم داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار هشت دی مبنی بر وضعیت رشته شمشیربازی در گیلان و چالش هایی که با آن مواجه اند، گفت: حدود دو سال است در کنار ورزش حرفه ای به مربی گری نیز مشغول هستم و در مواردی بحث کمبود برخی تجهیزات وجود دارد که تنها مربوط به استان ما نیست و به خاطر تحریم ها در کل کشور وارد نشده است.

رفیعی با بیان اینکه لیگ شمشیربازی نسبت به سایر رشته های دیگر خیلی کم‌هزینه تر است، گفت: ورزشکاران در بعضی رشته ها مانند والیبال، بسکتبال، هندبال قراردادهای چند صد میلیونی می بندند اما خودم با اینکه عضو دائم تیم ملی هستم سال گذشته، مبلغ قراردادم تنها شش میلیون تومان بود و در این مورد نیاز به حمایت اسپانسرها در لیگ است که شمشیربازان از لحاظ مالی تامین شود.

برگزاری کلاس های استعدادیابی شمشیربازی در گیلان

این بانوی ملی پوش گیلانی با توصیه به بانوان و دختران گیلانی بیان کرد: پیشنهاد می کنم در کنار درس برای تفریح، سلامتی یا رسیدن به مقام قهرمانی رشته ای را انتخاب و ادامه بدهند.

مربی هیئت شمشیربازی رشت با اشاره به برگزاری کلاس های استعدادیابی برای پویایی ورزش شمشیربازی در گیلان، گفت: از همین جا اعلام می کنم اگر کسی از هم استانی هایم برای ورود به رشته شمشیربازی علاقه مند است، بنده کمک شان می کنم و همراهشان هستم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه