سردار جعفری در صومعه سرا مطرح کرد:

حل معضل بی حجابی با تندی و بد اخلاقی نمی شود/ نقش گروه های کوچک مردمی در حل مسائل فرهنگی ـ اجتماعی کشور

سردار جعفری با تأکید بر اینکه باور کنیم شهدا زنده اند و بین ما اثرگذار هستند، گفت: بخش زیادی از وصیت نامه های شهدا به موضوع حجاب اشاره می کند، حل معضل بی حجابی با تندی و بد اخلاقی نمی شود، در گروه های مختلف مردمی فکر کنید و برنامه ریزی کنید که چگونه می توان موضوع حجاب را برای دختران تشریح کرد و این را تعمیم دهید به خیلی از کارهای دیگر مثل مبارزه با فساد اداری و…؛ یقینا این گروه های کوچک متنوع و متکثر می توانند دستگاه های نظام را هم همراه کند.

حل معضل بی حجابی با تندی و بد اخلاقی نمی شود/ نقش گروه های کوچک مردمی در حل مسائل فرهنگی ـ اجتماعی کشور

به گزارش خبرنگار ۸دی، سردار سرلشکر پاسدار «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) عصر امروز در پنجمین سالگرد شهادت شهید محمد اتابه در مسجد جامع گلزار شهدای گوراب زرمیخ صومعه سرا، با تقدیر از روحیه شهید پروری و شهادت طلبی مردم گیلان و به خصوص شهرستان صومعه سرا و شهر گوراب زرمیخ، گفت: بدون تردید شهدا در جلسات بزرگداشت شان حضور دارند و توجه می کنند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید که در رابطه با مقام شهادت نازل شده از زبان رهبر انقلاب پرداخت و اظهار کرد: فکر نکنید کسانی که در راه خدا کشته می شوند، مرده اند، بلکه آن ها زنده اند و نزد خداوند روزی می خورند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج)، ادامه داد: شهید به ظاهر می میرد و دفن می شود اما قرآن می گوید فکر نکنید مردند و تمام شد، خیر آن ها زنده اند، اراده دارند و هر جا که بخواهند می روند و به اذن خدا برای اهدافی که در راهش شهید شدند تلاش می کنند و این یعنی همان روزی خوردن نزد خداوند.

سردار جعفری این رزق و روزی را برآروده شدن هر نیازی که یک انسان در درجات مختلف دارد، دانست و گفت: به ظاهر کسی که می میرد به عالم برزخ می روند اما خداوند در قرآن می گویند شهدا “عند ربهم” هستند، پس شهدا زنده اند و در همین جامعه ما نقش ایفا می کنند.

وی با اشاره به آیه ۱۷۰ سوره آل عمران “فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ” افزود: شهدا شادمان هستند از آنچه که خدا روزی شان کرده و بشارت می دهند به دیگرانی که ادامه دهنده راه شان هستند که نترسید و غمگین نباشید و یک برداشتش هم این است که مقاومت و راه انقلاب اسلامی مسیر درستی است و در این راه غمگین نباشید.

سردار جعفری ادامه داد: از آمریکا نترسید، از محاصره اقتصادی نترسید، مگر آمریکایی ها دم از تابستان داغ در سال ۹۷ نمی زدند اما در آن سال آب از آب تکان نخورد و نتوانستند کاری کنند و در پی کوتاهی هایی که انجام شد اتفاقاتی در سال ۹۸ افتاد.

فرمانده سابق سپاه پاسداران با اشاره به وضعیت منطقه، گفت: این یک شوخی نیست که بیش از چهل سال است که آمریکا، غربگرایان، لیبرال های داخلی پی در پی نقشه می کشند که مردم دست از انقلاب بردارند و با وجود ۱۰سال فشار اقتصادی که برخی از مسئولین غربگرای داخلی آن خط را دنبال می کردند و طی این سال های اخیر اوج فشارهای اقتصادی به مردم وارد شد اما باز هم مردم ایران نبریدند و از راه شهدا و انقلاب اسلامی حمایت کردند.

وی با بیان اینکه اثرپذیری از اقدام شهدا گوش شنوا می خواهد، گفت: برخی ناامیدی ایجاد می کنند اما مردم ما شهید پرور و شهید دوست هستند و بدون تردید وجود شهدا در شما مردم اثرگذاشته و می گذارد.

حمایت از انقلاب اسلامی معجزه وار در ملت ایران وجود دارد

سردار جعفری با بیان اینکه رهبر انقلاب می فرمایند حالت معنوی حمایت از انقلاب اسلامی معجزه وار در ملت ایران وجود دارد که همان خواست خدا از مومنین، یعنی یاری کردن دین خدا است، گفت: امروز عصر احیای اسلام ناب محمدی (ص) با بنیان گذاری امام راحل و رهبری امام خامنه ای است و امروز بعد از ۱۴۰۰ سال اسلام به برکت جمهوری اسلامی احیا شده است و آخرین اثرات آن در افغانستان است.

وی ادامه داد: طالبانی که ۲۰ سال پیش جنایت ها می کردند امروز توبه کردند و برخی از سران انحرافی خود را ترور کردند و امروز بنا به اقرار برخی از دوستان در نیروی قدس،  کشوری که از آن انتظار حمایت دارند، جمهوری اسلامی است، این اثر انقلاب اسلامی است. اثر انقلاب اسلامی در لبنان، غزه، سوریه، عراق و یمن و… دارند هم دیدید.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج)، با تأکید بر اینکه امروز آمریکایی ها خودشان اقرار می کنند در حال افول هستند، بیان کرد: کمونیست ابرقدرت شرق را چندین سال قبل در پی انقلاب اسلامی از هم پاشید و نظام سرمایه داری و امپریالیستی غرب را نیز انقلاب اسلامی به یاری خدا از بین می برد و در حال افول است و این در پی ایستادگی مردم ایران و سخت و تحمل در برابر فشارها و جنگ های نرم سیاسی و اقتصادی است.

وی افزود: هرملت دیگری بود در برابر این همه توطئه های پی در پی از پا می افتاد اما مردم پای شهدا ماندند و آن را در مواجه با شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی دیدیم.

سردار جعفری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، گفت: شهید تا زمانی که زنده است با تنش به اسلام خدمت می کند و وقتی که شهید شد با روحش و رزقی که نزد خداوند دارد به فکر مردم جامعه است.

برای اولین بار در طول تاریخ جمهوری اسلامی قوای سه گانه با هم هماهنگ هستند

وی با بیان اینکه برای اولین بار در طول تاریخ جمهوری اسلامی دستگاه های مختلف از قوه مقننه، مجریه و قضائیه با هم هماهنگ هستند و این را در هیچ مقطعی نداشتیم که در همه ی قوا در مسیر انقلاب باشند، گفت: وقتی قوا ناهماهنگ باشند مشکل مردم حل نمی شود.

با هم افزایی و هماهنگی قوا مشکلات مردم حل می شود

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) با تأکید بر اینکه صبر و ایستادگی مردم در راه خدا جواب داد با اشاره به هم افزایی دستگاه های مختلف کشور، گفت: ان شالله در پی این هم فکری و هم افزایی مشکلات مردم حل می شود.

وی با بیان اینکه هنوز دو مرحله از انقلاب را پیش رفته ایم، پیروزی انقلاب در سال ۵۷ و تشکیل و تثبیت نظام در برابر هجمه های داخلی و خارجی در گام اول انقلاب، تصریح کرد: انقلاب اسلامی زمینه ساز و بستر ساز ظهور امام زمان (عج) است.

سردار جعفری با بیان اینکه محقق کردن اهداف شهدا با تلاش شبانه روزی بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: با کمک و نقش آفرینی مردم و هماهنگی که بین قوای کشور ایجاد شده به یاری خدا مشکلات و مسائلی که وجود دارد حل می شود.

جمهوری اسلامی از نظر بازدارندگی نظامی و امنیتی در اوج است

وی با اشاره به اینکه شما می توانید در همین شهر خودتان در گروه های مختلف جمع شوید و در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جهاد داشته باشید، گفت: امروز جمهوری اسلامی از نظر بازدارندگی نظامی و امنیتی در اوج است و مردم هم در این قدرت به خوبی نقش آفرین هستند. این قدرت باید حفظ شود و از همان قدرت در ایجادنمونه سازی جامعه اسلامی استفاده شود.

حل معضل بی حجابی با تندی و بد اخلاقی نمی شود/ باور کنیم شهدا زنده اند و بین ما اثرگذارند

فرمانده سابق سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه باور کنیم شهدا زنده اند و بین ما اثرگذار هستند، گفت: حرف شهدا را بشنویم، بخش زیادی از وصیت نامه های شهدا به موضوع حجاب اشاره می کند. حل معضل بی حجابی با تندی و بد اخلاقی نمی شود، بیایید در گروه های مختلف مردمی فکر کنید و برنامه ریزی کنید که چگونه می توان موضوع حجاب را برای دختران تشریح کرد و این را تعمیم دهید به خیلی از کارهای دیگر مثل مبارزه با فساد اداری و… که در برخی ادارات می بینیم. یقینا این گروه های کوچک متنوع و متکثر می توانند دستگاه های نظام را هم همراه کند.

وی تأکید کرد: آیا شرایط فرهنگی جامعه ما امروز اسلامی است، آیا این وضعیت کشور به عنوان یک کشور اسلامی مورد قبول است؟ یا اینکه اکنون قوانین الهی تماما در جامعه ما حاکم است؟ هدف جمهوری اسلامی تحقق این اهداف است و رسیدن به این اهداف نیاز به جهاد دارد پس دین خدا را یاری کنیم. درست است که ۴۰سال صبر و تلاش کردیم اما در ادامه باید در مسیر اسلامی کردن جامعه و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی جهاد کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه