گفتگو با پدر شهید مدافع حرمی که از «بی‌عدالتی‌ها» رنج می‌برد

پدر شهید طاهرنیا: انتظار والدین شهدا از مسئولین این است که حداقل یکبار وصیتنامه شهدا را بخوانند

پدر شهید مدافع حرم «سجاد طاهرنیا» با اشاره به اینکه فرزندش روی بیت المال بسیار حساس بود و از بی‌عدالتی‌های موجود در کشور بسیار رنج می‌کشید گفت: حداقل وظیفه مسئولین ما این است که یک بار وصیت نامه شهدا را بخوانند و با روحیات آنها آشنا شده و بدانند که آنها برای چه هدفی جان خود را از دست دادند.

پدر شهید طاهرنیا: انتظار والدین شهدا از مسئولین این است که حداقل یکبار وصیتنامه شهدا را بخوانند

“فتحعلی طاهرنیا” در گفتگو با خبرنگار هشت دی به انگیزه فرزند خود برای عزیمت به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را ادامه دادن راه شهدای هشت سال دفاع مقدس دانست و بیان کرد: فرزندم برای دفاع از کشور و ارزش‌های دینی به جبهه‌ها رفت و با دشمنان مبارزه کرد.

پدر شهید مدافع حرم سجاد طاهرنیا، با اشاره به نحوه شهادت پسرش گفت: به گواه همرزمان ایشان، وی چند روز قبل از شهادت حال و هوای متفاوتی داشت و درباره فرزندش نیز به آنها توصیه‌هایی کرده بود.

طاهرنیا خاطرنشان کرد: این شهید قبل از رفتن به آخرین عملیات خود به دوستش گفته بود که نحوه برگشتن من با شما فرق می‌کند و همین گونه نیز شد؛ شهید طاهرنیا صبح روز تاسوعای سال ۹۴ به دلیل اصابت موشک به درجه شهادت نائل آمد.

وی با بیان اینکه دو ترکش، یکی به پشت و یکی به جلوی شکم شهید طاهرنیا اصابت کرده بود افزود: هنگامی که همرزم‌ شهید می‌خواست به شرایط او رسیدگی کند شهید طاهرنیا ممانعت کرد و از دوستش خواست که اول به حال بقیه برسد و بعد به سراغ او بیاید.

پدر شهید مدافع حرم سجاد طاهرنیا با اشاره به حال و هوای قبل از شهادت فرزندش بیان کرد: وی لحظات قبل از شهادت خود مدام دعا می خواند و ذکر می‌گفت و از دوستانش می‌خواست که به او آب بدهند اما آنها به دلیل بد نشدن حالش به او آب ندادند و سرانجام نیز تشنه به شهادت رسید.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی فرزندش تصریح کرد: شهید طاهرنیا بسیار مقید بود که حتماً نماز خود را اول وقت بخواند و در بین خانواده و فامیل نیز به رعایت احکام دینی معروف و زبانزد بود و همیشه هم خالصانه تنها برای رضای خدا کار می‌کرد.

پدر شهید مدافع حرم طاهرنیا، ادامه داد: این شهید همواره به اطرافیان خود توصیه می‌کرد که همیشه برای رضای خدا خالصانه کار کنند و پاداش کارهایشان را نیز از خداوند بطلبند و هیچ وقت برای جلب رضایت دیگران اقدامی نکنند.

وی با بیان اینکه پسرش بسیار مردم دار بود و در رعایت حقوق دیگران کوتاهی نمی‌کرد اظهار داشت: پسر من عادت داشت هر جا که من و مادرش را می‌دید پس از سلام و احوالپرسی بلافاصله دست ما را می‌بوسید و هنگامی که ما به او می‌گفتیم شما الان پاسدار هستید و دیگر نیازی به اینکار نیست می‌گفت بوسیدن دست والدین مانند نماز خواندن واجب است.

وی با اشاره به ولایت مداری فرزند شهید خود تصریح کرد:شهید طاهر نیا در تمام وصیت خود به ولایت‌مداری توصیه کرده است و از همه می‌خواهد که هرگز امام خامنه‌ای را تنها نگذارند.

پدر شهید مدافع حرم طاهر نیا در پاسخ به این پرسش که انتظار والدین شهدا از مسئولین چیست گفت: شهدا برای تامین امنیت و رفاه اخروی و دنیوی مردم جنگیدند و حداقل وظیفه مسئولین ما این است که یک بار وصیت نامه شهدا را بخوانند و با روحیات آنها آشنا شده و بدانند که آنها برای چه هدفی جان خود را از دست دادند.

وی با گلایه مندی از مشکلاتی که در جامعه مشاهده می‌شود بیان کرد: از مسئولین انتظار داریم که وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند زیرا من به عنوان یک شهروند وقتی مثلا وضعیت آسفالت خیابان‌ها یا کم حجابی‌ها را می بینم دلم می‌سوزد و از اینکه مسئولین برای سایر مشکلات مانند گرانی ها کاری نمی‌کنند ناراحت می‌شوم.

پدر شهید مدافع حرم طاهر نیا افزود: فرزند شهیدم از بی‌عدالتی بسیار رنج می‌برد و همواره می‌گفت چرا با وجود این همه شهید باز هم این همه اختلاس در کشور می‌شود و عملکرد بد مسئولین یک کشور مسلمان را زیر سوال می‌برد.

وی با اشاره به خاطره‌ای از میزان رعایت بیت‌المال توسط فرزندش گفت: هنگامی که پسرم در یکی از پادگان‌ها حضور داشت دوستانش مدام به او اصرار می‌کردند که ماشین خود را بشورد اما هر بار از این موضوع طفره می رفت تا اینکه از پادگان‌سپاه خارج شد و به خیابان رفت و آنجا چند بطری آب گرفت و ماشین خود را شست؛ وی بسیار روی بیت المال و حق الناس حساس بود.

به گزارش هشت دی، شهید «سجاد طاهرنیا» در ۲۳ مرداد سال ۶۴ در شهرستان رشت به دنیا آمد. از آنجایی که سجاد در خانواده‌ای مذهبی پرورش یافته بود؛ اغلب اوقات خود را به فعالیت در مسجد و بسیج می گذراند؛ وی در ادامه مسیر زندگی اش به نیروی زمینی سپاه پاسدران ملحق شد و بعد از چندماه با قبول شدن در آزمون «یگان ویژه صابرین» به عضویت این نیرو درآمد. وی در ۱۴ مهر ۹۴ به سوریه اعزام شد و بعد از مجاهدت‌های بسیار در راه خدا در روز یکم آبان ماه ۹۴ مصادف با تاسوعای حسینی در استان حلب سوریه در درگیری با تروریست‌های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه