دهنوی در جمع دانشجویان گیلانی:

عدم اقناع افکار عمومی منجر به آشفتگی جامعه می شود

“سید محسن دهنوی” عضو هیئت رییسه مجلس با بیان اینکه شفافیت یک گفتمان جهانی است که اگر به درستی صورت بگیرد باعث کاهش فساد می شود، گفت: اقناع افکار عمومی بسیار مهم است چون فقدان آن موجب آشفتگی، بهم ریختگی و اغتشاش در جامعه خواهد شد.

عدم اقناع افکار عمومی منجر به آشفتگی جامعه می شود

به گزارش خبرنگار هشت دی، سید محسن دهنوی عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در نشست بصیرتی نقش دانشجوی مومن انقلابی در بیانیه گام دوم انقلاب در سالن اجتماعات بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به نتایج یک نظرسنجی بین المللی با موضوع میزان اعتماد مردم به دولت بیان کرد: میزان رضایت مردم در اولین مرحله از نظرسنجی که در اواخر دولت آقای روحانی انجام شد ۴۱درصد و میزان رضایت مردم در دومین مرحله که یک ماه بعد از دولت آقای رییسی انجام شد به ۶۲ درصد رسید؛ این در حالی است که میزان مشارکت مردم در انتخابات ۵۰ درصد بود.

وی با اشاره به میزان رضایتمندی ۴۱درصد مردم در مرحله اول نظرسنجی، گفت: این نتایج از شرایط جامعه هم معلوم بود چون مردم خسته و ناامید از شرایط سخت معیشتی و اقتصادی بودند و انگیزه ای برای مشارکت سیاسی در انتخابات نداشتند ای در حالی است که دولت رئیسی عزم کار، پیگیری و حل مسائل را دارد و این مسئله باعث امیدواری در مردم شده است.

امیدآفرینی اصلی ترین محور برای بهبود وضع موجود

عضو هیئت رییسه مجلس ادمه دارد: فضای امیدواری و احساس امید در جامعه، اصلی ترین محور برای بهبود وضعیت است که مقام معظم رهبری بر این مسئله تاکید دارند، احساس امید در جامعه یعنی مردم به دولتی که بنای حل مسائل را دارد امید دارند و این امید سبب مشارکت می شود.

برای کمک به کشور نقطه شروع خودمانیم

دهنوی با اشاره به وظیفه سنگین همگی در این میدان تصریح کرد: همه باید چند برابر از قبل به میدان بیاییم. مردم امیدی بستند که اگر ناامید شود دیگر نمی شود کاری کرد. در قرآن آمده که خدا سرنوشتی هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خودشان بخواهند. اگر ما در استان گیلان مشکلات و مسائلی داریم چه کسی باید چاره اندیشی کند؟ نقطه شروع از خودمان است.

وی با بیان اینکه مدیران انقلابی روی کارآمده فعالیت می کنند اما معجزه نخواهند کرد، گفت: فرصت خوبی برای حل مشکلات پدید آمده و با این دولت می توانیم و یک نقطه امیدی است اما اگر ما مدعی و دلسوز انقلاب هستیم باید همکاری کنیم، دو سال دیگر مردم از ما نمی پذیرند که هنوز مشکلاتی وجود داشته باشد.

دهنوی از دانشجویان خواست با تشکیل کارگروه تخصصی و جلسات منظم روزانه، هفتگی و ماهانه با مقامات استانی و مقامات بالاتر داشته باشند و راه حل ارائه دهند زیرا دولت عزم انجام کار، پیگیری و حل مسائل را دارد و این مسئله باعث امیدواری در مردم شده است.

شفافیت منجر به کاهش فساد می شود

وی با اشاره به موضوع شفافیت در جامعه اظهار کرد: شفافیت یک گفتمان جهانی است که اگر به درستی صورت بگیرد باعث کاهش فساد می شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: سامانه های فناوری اطلاعات و داده ها و یک سامانه واحد که اطلاعات افراد برای حاکمیت به طور شفاف قرار بگیرد، ۹۰ درصد منجر به کاهش فساد می شود.

عدم اقناع افکار عمومی منجر به آشفتگی جامعه می شود

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت یک سامانه اطلاعاتی درست بر عهده سامانه اقتصاد است، تصریح کرد: داده های اقتصادی افراد که حاکمیت و دولت باید از آن اگاه باشد مانند اینکه به چه کسانی یارانه تعلق می گیرد یا از چه کسانی باید مالیات بگیرند.

عضو هیئت رییسه مجلس در ادامه اضافه کرد: اصل شفافیت شامل اموال، معاملات، مدارک افراد است مثلا مسئولی که با دیپلم وارد حاکمیت شده و بعدا ادامه تحصیل داده است، لذا مطالبه شفافیت بسیار ‌مهم است. اقناع افکار عمومی بسیار اهمیت دارد چون فقدان آن موجب اشفتگی، بهم ریختگی و اغتشاش در جامعه خواهد شد.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه