سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد؛

جدی گرفتن واکسیناسیون از سوی کارکنان ادارات با شروع فصل سرما

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر جدی گرفتن واکسیناسیون از سوی کارکنان ادارات، گفت: با شروع فصل سرما احتمال ابتلا به کرونا در فضای بسته ادارات افزایش می یابد.

جدی گرفتن واکسیناسیون از سوی کارکنان ادارات با شروع فصل سرما

به گزارش ۸دی،فردین مهرابیان با اشاره به اینکه فضای بسته می‌توانید زمینه را برای افزایش ابتلاء و انتقال ویروس کرونا فراهم کند، اظهار کرد: در چنین فضایی سرایت برخی از گونه‌های ویروس کرونا همانند کرونا دلتا احتمال ابتلای پنج تا هشت نفر فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه کارکنان ادارات، دستگاه‌های اجرایی و نهادها و سازمان‌ها غالباً در محیط‌ها بسته کار می‌کنند، افزود: با شروع فصل سرد سال و بسته بودن در و پنجره‌ها در فضای بسته احتمال انتشار ویروس بیشتر می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه عدم تزریق واکسن در صورت ناقل بودن افراد این ویروس به سایر افراد نیز منتقل می‌شود، گفت: با توجه به محرز شدن انتقال ویروس از افراد بیمار و غیر واکسینه همه کارکنان باید واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی به نقش واکسیناسیون کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی در محافظت از خود، خانواده و مراجعان اشاره و اضافه کرد: به همه کارکنان توصیه می‌شود که نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

۴۴ درصد گیلانیان هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند

مهرابیان با بیان اینکه تاکنون ۸۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان گیلان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: بیش از ۴۴ درصد جمعیت هدف گیلان نیز هر دو دُز را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین به واکسیناسیون دانش آموزان گیلانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۹۰ درصد دانش آموزان ۱۲ سال به بالای در استان گیلان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۷۹ نفر در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان بستری هستند، گفت: در شبانه روز گذشته ۸۲ بیمار جدید در بیمارستان‌های پذیرش شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۵۷ بیمار بد حال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، ادامه داد: ۱۲ نفر نیز در شبانه روز گذشته به این بخش منتقل شدند.

مهرابیان اضافه کرد: همانند همیشه یکی از مهم‌ترین توصیه‌های ما به شهروندان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از مسافرت و حضور در دورهمی ها در کنار واکسیناسیون باید مورد توجه قرار گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه