آزمون باسکول‌های سنگین و جاده‌ای در گیلان

آزمون بررسی صحت کار ۱۶۴ باسکول سنگین و جاده‌ای در استان گیلان برگزار شد.

آزمون باسکول‌های سنگین و جاده‌ای در گیلان

به گزارش ۸دی،مهناز جعفریان، مدیرکل استاندارد استان گیلان گفت: در راستای اجرای وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد و در جهت بررسی صحت کار باسکول ها؛ از ابتدای امسال تاکنون از ۳۸۰ باسکول شناسایی و ثبت شده در سامانه‌های مربوط، تعداد ۱۶۴ باسکول مورد آزمون دوره‌ای قرار گرفت که از این تعداد ۱۳۳ مورد قبول و ۳۱ مورد عدم انطباق مشاهده شده است.

او افزود: طبق ضوابط قانونی همه وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی در مرحله تولید و کاربرد در مراکز توزین، تحت نظارت کامل سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارند و به صورت سالیانه مورد آزمون دوره‌ای قرار می‌گیرند.

مدیرکل استاندارد گیلان هدف از انجام آزمون‌های دوره‌ای را بررسی صحت عملکرد وسایل سنجش، جلوگیری از کم فروشی و در نهایت رعایت حقوق شهروندان در این خصوص اعلام کرد.

جعفریان اظهار داشت: باسکول‌هایی که نتایج آزمون آن‌ها مردود گزارش شده است باید در مدت مقرر توسط تعمیرکار مجاز باسکول، تعمیر و رفع عیب شوند و پس از آزمون مجدد و در صورتی که نتایج آزمون آن‌ها مورد قبول واقع شود؛ می‌توانند به چرخه داد و ستد وارد شوند.

او تصریح کرد: همشهریان در صورت مشاهده وسایل توزین فاقد برچسب و یا تردید در عدم صحت عملکرد آنها، از طریق تلفن گویای ۱۵۱۷ (سامانه رسیدگی به شکایات اداراه کل استاندارد استان گیلان) کارشناسان این اداره کل را در جریان قرار دهند تا رسیدگی لازم انجام شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه