پروفسور کرمی در گفتگو با ۸دی:

اهمال و عملکرد نادرست “روحانی” تحقق وضعیت سفید کرونایی را نابود کرد/ اختلاف بین نظام پزشکی و طب سنتی باید حل شود

پروفسور کرمی با بیان اینکه اگر اهمال و عملکرد  نادرست دولت “روحانی” موج پنجم کرونا را در کشور گسترده نمی‌کرد اکنون در وضعیت سفید کرونایی قرار گرفته بودیم، گفت: امیدواریم دولت “آیت‌الله رئیسی” با اتحاد و بسیج مردمی و کنار گذاشتن اختلافات شر این دشمن را از سر ملت ایران دور کند.

اهمال و عملکرد نادرست “روحانی” تحقق وضعیت سفید کرونایی را نابود کرد/ اختلاف بین نظام پزشکی و طب سنتی باید حل شود

پروفسور “علی کرمی” متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق‌تخصص مهندسی ژنتیک در گفتگو با خبرنگار  هشت دی، با بیان اینکه وضعیت فعلی کرونای کشور را از قبل، بر اساس مشاهده روش اجرایی در ستاد کرونا اعم از ضعف برخورد، عدم رعایت اصول مقابله با پاندمی‌های بزرگ وعدم استفاده و بهره گیری از افراد متخصص و خبرهِ کنترل پاندمی‌های بزرگ در ستاد و یا کمیته علمی کرونای کشور پیش‌بینی کردیم، اظهار کرد: متاسفانه با اقدامات ضعیف ستاد کرونا ۵ موج در کشور راه افتاد که درحال حاضر پنجمین پیک، خطرناک‌ترین موج است و در طول ۲۰ ماه گذشته این حجم از مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی را نداشته‌ایم که در طول روز به حدود هزار مورد برسد.

مدرس و محقق پدافند غیرعامل در زمینه تهدیدات نوین زیستی و محیطی در ادامه با اشاره به اینکه اگر تا دو ماه آینده با همین وضعیت پیش رویم باید شاهد اوضاع خیلی بدتری باشیم زیرا این ویروس به شکل گسترده‌ای به علت عدم رعایت پروتکل‌ها همه‌گیر می‌شود، افزود: ضعف مدیریت مسئولین در این میان موجب نارضایتی و ناراحتی مردم گشته، به گونه‌ای که با عدم توجه به ویروس کرونا، عدم رعایت فاصله‌گذاری و نزدن ماسک و با گفتن «آقا بذارید بمیریم راحت بشیم»، «ماسک چیه، فاصله‌گذاری چیه‌» ناراحتی خود از مسئولین را این گونه بیان می‌کنند که این اقدامات تدافعی، بی‌توجهی و اعتراض اجتماعی، رفتار خیلی خطرناکی است.

بسیج ملی مقابله با کرونا

فوق تخصص مهندسی ژنتیک با یادآوری اینکه در حال حاضر می‌بایست از شر دشمن فعلی که ویروس کرونا می‌باشد، خلاص شویم و درمرحله بعد باید به سراغ وضعیت اقتصادی و دیگر مشکلات کشور رویم، خاطرنشان کرد: بنده با تیم خود آمادگی دارم که طی یک ماه با اعلام «بسیج ملی» بدین معنا که با حضور تمام سازمان‌های مردم‌نهاد همچون؛ بسیج، سپاه، ارتش و البته به همت همکاری زبانزدی که مردم در موج ابتدایی کرونا جهت رفع آلودگی از خود بروز دادند، این دشمن را شکست دهیم.

وی گفت: خوشبختانه با فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با اقدام قاطع در ضرب الاجل؛ خطاب به مسئولان و مردم در مورد بیماری کرونا هر سه قوه کشور بسیج شدند، ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه پاسداران اعلام آمادگی کردند و طرح “شهید سلیمانی” به صورت محله به محله در سراسر کشور شروع خواهد شد تا بتوانیم در کنترل ویروس کرونا موفق شویم.

کرونا دلتا در فضای باز هم منتقل می‌شود

وی به وضعیت کرونایی کشور چین اشاره و عنوان کرد: این کشور با یک میلیارد و۴۰۰ میلیون نفر کرونا را به گونه ای کنترل کرد که تقریبا وضعیت کرونایی آن سفید شده است و در چند وقت اخیر تنها با مشاهده ۲۰۰ مورد کرونا دلتا، ۱۲ میلیون تست جهت غربالگری انجام داد. در ایران مشکل ما ناقلین سالم است، افرادی که بدون علامت طی صحبت‌های خود در حال انتقال ویروس هستند. تفاوت این ویروس با ویروس‌های قبلی در این است که انتقال سرایت ۱۰ برابری دارد، در فضای باز هم می‌تواند افراد را آلوده کند و علائمش به سرعت ظاهر می‌شود که بدین ترتیب موجب افزایش بستری‌ها در پیک پنجم گشته است.

پروفسور “کرمی” تصریح کرد: تنها راه  جهت شکست این ویروس منحوس، همکاری مردم با دولت است و ما با همکاری همه‌ی اقشار، گروه‌ها، احزاب، نهادهای اجتماعی و رسانه‌ها می‌توانیم این ویروس را شکست دهیم.

پاندمی وحشتناک شده است

متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک با عنوان اینکه مشکلی که در این وضعیت خطرناک وجود دارد و برخی رسانه‌ها در آن ایفای نقش کرده‌اند، انتشار شایعات، اطلاعات نادرست، ترساندن مردم از واکسن و عدم وجود ویروسی به نام کرونا و باکتری جلوه دادن آن می‌باشد، خاطرنشان کرد: تا اپیدمی فعلی از بین نرود، کشور به سامان نخواهد رسید، در این وضعیت کرونایی همه چیز بهم ریخته است، اکسیژن در بیمارستان‌ها پیدا نمی شود، استان خراسان رضوی به وضعیت سیاه کرونایی رسیده و بحران شدیدتر از این موارد است، به گونه‌ای که استان تهران، مازندارن، استان گیلان و تمام استان‌های کشور دارای وضعیت نامناسبی از کرونا قرار دارند لذا این وضعیت را به شوخی نگیرید.

وی اضافه کرد: افراد با این رفتارهای نادرست و پذیرفتن اطلاعات اشتباه در رابطه با ویروس کرونا موجب صدمه دیدن خود می‌شوند و نتیجه‌ای که برای آنها حاصل می‌شود نزدیک شدن به مرگ و از دست دادن جان است.

فوق تخصص مهندسی ژنتیک با بیان اینکه بنده قبل از پیک ابتدایی کرونا به رئیس‌جمهور وقت، “حسن روحانی” طرح بسیج شدن جهت مقابله با کرونا را ارائه کردم که وی گفت؛ ما نمی‌توانیم کاری که چینی‌ها کرده‌اند را انجام دهیم و این یعنی قدرت مدیریت، بودجه و… را همچون کشور چین نداریم، گفت: ما همه چیز داشتیم اما “روحانی” کاری کرد که نیروهای نظامی از صحنه مقابله با کرونا دور شود و از سوی دیگر سازمان پدافند غیرعامل در جلسات ستاد مقابله با کرونا دعوت نمی‌شد که خوشبختانه در جلسه چندروز قبل مجلس و با مصوب شدن مسئولیت سازمان پدافند غیرعامل در انجام اقداماتی علیه کرونا، اولین قدم جهت مهار این ویروس منحوس برداشته شد.

پروفسور “کرمی” تصریح کرد: امروزه در هر محله و روستایی بسیج و بسیجی وجود دارد، بنده قول می‌دهم اگر همه افراد در کشور واقعا در طرح «بسیج ملی مقابله با کرونا»، بسیج شوند می‌توانیم با اجرایی کردن طرحی که داده شده طی یک ماه، پیک پنجم را به حداقل برسانیم و اگر سه ماه این طرح پیگیری شود، می‌توانیم کرونا را از کشور، خارج کنیم.

مسئولیت مدیران و مردم جهت کنترل و مهار کرونا

وی به اقداماتی که می بایست ملت و دولت انجام دهند و شامل ۲ دسته، مسئولیت مدیران دولتی و اجرایی کشور و مسئولیتی که با مردم است اشاره و عنوان کرد: مسئولیت مدیران کشور این است که دست از شعار و حرف‌هایی که در جلسات ستاد مدیریت کرونا زده شد و هیچ کدام عملی نشد، بردارند.

پروفسور “کرمی” در ادامه افزود: مسئولیت مردم این است که موضوع کرونا را جدی بگیرند و بدانند که این یک بازی و شوخی نیست و با یک شستشوی حلق با گلاب حل شدنی نیست زیرا در آمار واقعی روزانه بیشتر از هزار نفر از دست می‌روند. در مرحله بعد مردم بایستی اقدامات بهداشتی را انجام دهند و ماسک زدن را در بیرون از منزل حتما در نظر داشته باشند و بدون ماسک از خانه خارج نشوند، متاسفانه برخی از افرادی که یک دز واکسن می‌زنند دیگر ماسک نمی‌زنند که این عمل موجب مبتلا شدن آنها به کرونا می‌شود.

ضرورت اقدامات ملی و بسیج عمومی

متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک با اشاره به اینکه کادر درمان و بهداشت کشور بسیار خسته و فرسوده شده‌اند وضعیت کرونا در کشور به شکلی است که یک پرستار به گونه‌ای غیرممکن در یک «آی سی یو» از ۱۰ بیمار مراقبت می‌کند، متذکر شد: ۲۰ پیشنهاد داده شده که از سوی مجلس تصویب شده است. اگر این موارد ذیل طی یک ماه انجام شود، فوتی‌های کشور یک رقمی خواهد شد و  طی سه ماه می توانیم کشور با وضعیت سفید کرونایی داشته باشیم.

اقداماتی که باید انجام شود، بدین شرح است؛

* بدون تعارف همه بسیج شویم.

* بحث، جدل‌ها و اختلافات سیاسی را کنار بگذاریم و با دشمن اصلی فعلی که ویروس کروناست، مبارزه کنیم.

* پروتکل‌ها را به طور کامل رعایت کنیم، به شکلی که اگر یک نفر ماسک نزده باشد، تذکر دهیم تا ماسک بزند.

* سفرها به طور کامل لغو شود نه اینکه دولت دستور لغو دهد و بعد با ارائه مجوز و یا کسب درآمد از طریق جریمه تمام جاده‌ها پر باشد.

* تمام استانداری‌ها باید جهت عدم ورود مسافر به استان خود فعال شوند و از پذیرش مسافران امتناع بورزند.

* دورهمی‌ها را عجالتا به مدت یک ماه کنسل کنیم زیرا بستری‌های فعلی بیمارستان‌ها، خانوادگی است به این گونه که پدر، مادر و فرزندان همه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و به همین دلیل است که اکثر بیمارستان‌ها پر شده است.

* دولت می‌بایست منابع را تهیه کند و زندگی افرادی که در این مدت نمی‌توانند مشغول کار باشند و بدین جهت دچار مشکلات اقتصادی می‌شوند را تامین نماید و بسته‌های مایحتاج زندگی را دم درب منزل آنها تحویل دهد تا برای خرید به فروشگاه‌ها نروند. متاسفانه فروشگاه‌ها و پمپ بنزین‌ها از منابع آلودگی ویروس کرونا در کشور هستند.

* رستوران‌ها به طور کامل تعطیل شوند و به کارمندان یارانه داده شود تا زندگی خود را طی این مدت بگذراند.

* مدیران کشور باید به گونه‌ای مدیریت و برنامه‌ریزی کنند تا طی این سه ماه هیچ مستاجری خانه‌اش خالی نشود، هیچ بدهکاری با برگشت چک روبه‌رو نگردد و… که از جمله مباحث ساده جهت کنترل و مهار کرونا هستند.

* سه قوه و تمام سازمان‌ها و نهادها در میدان مقابله با کرونا حضور پیدا کنند.

* اقشار ضعیف و کارگران روزمزد سریعا شناسایی و به آنها رسیدگی شود به گونه‌ای که بسته‌های حمایتی نیز به آنها تحویل داده شود.

* جهت کنترل و مهار ویروس کرونا تا حد امکان رفت‌وآمدها، مراکز تجمع و ادارات مدیریت شود.

* دولت به عنوان متولی زیرساخت‌ها را فراهم نماید.

* واکسن، سرم و داروهای مورد نیاز به میزان کافی تولید شود.

* دولت امکانات لازم را در اختیار نیروهایی که قرار است عملیات اقتصادی و… مربوط به کرونا را انجام دهند، قرار دهد.

* تمام نیروهای مسلح جهت مقابله با کرونا پای کار بیایند.

کار را به مردم بسپاریم، خود مردم کار را درست می‌کنند

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام محلات، کوچه‌ها، شهرها و روستاها زیرنظر بسیج مردم باشند و خود مردم پای کار باشند زیرا اگر کار را به مردم بسپاریم، خود مردم کار را درست می کنند، بیان کرد: اگر بسیج جامعه پزشکی، تمام خیرین و تمام کسانی که کمک‌های مالی می‌کنند وسط میدان مقابله با کرونا قرار بگیریند از شر این ویروس منحوس خلاص می‌شویم.

کرونا سال ۲۰۰۳ به وجود آمده است

فوق تخصص مهندسی ژنتیک با بیان اینکه بهتر است بابت وضعیت اقتصادی و معیشت مردم را قانع و امیدوار کنیم که بلافاصله بعد از حل مشکل کرونا، وضعیت اقتصادی، تورم، گرانی، معیشت، بیکاری، مدارس، دانشگاه‌ها و … که ایجاد شده را اصلاح می‌نماییم، اضافه کرد: کرونا خیلی مسائل را ایجاد کرده که بنده با اینکه خیلی از پاندمی‌ها را دیده‌ام اما طی ۴۰ سال کار تحلیلی در حوزه تحقیقات بیولوژیک تاکنون چنین موردی را ندیده‌ام.

دولت از واکسن ایرانی حمایت کند

وی با یادآوری اینکه کرونا، ویروس جدیدی نیست بلکه سال ۲۰۰۳ پدید آمده است و آنهایی که می گویند این ویروس اصلا وجود ندارد معلوم نیست دنبال چه هستند و با این شایعات مردم را از واکسن دور می کنند، عنوان کرد: «واکسن برکت» می‌تواند ۱۰ میلیون دز ماهانه بدهد. از طرف دیگر ما «واکسن پاستور»، «واکسن رازی» را ما داریم لذا دولت می بایست از واکسن ایرانی حمایت کند و اگر خواستند واکسن‌های دیگر به غیر از واکسن‌هایی که دستور ممنوعیتش صادر شده است را وارد کنند. ما جهت ریشه کنی سریع کرونا نباید تا مستقر شدن دولت جدید و وزرا فرصت را از دست دهیم، نباید یک ثانیه را تلف کنیم و با اقدامات بسیج وارِ بسیج ملی مقابله و ریشه کنی کرونا این ویروس منحوس را از کشور دور نماییم که اگر این طرح اجرایی نشود، باید شاهد وخیمتر شدن اوضاع کرونایی در ایران باشیم.

هدف واکسن کرونا چیست؟

پروفسور “کرمی” با اشاره به اینکه واکسن کارش این است که با تقویت سیستم ایمنی از مرگ شما پیشگیری کند و اگر ویروس وحشی وارد بدنتان شد و شما اگر دز دوم واکسن را زده باشید، کرونای خفیفی می‌گیرید، گفت: نتایج نشان می‌دهد که افرادی که ۲ دز واکسن را به طور کامل زده‌اند تعداد فوتی کرونا در میان آنها به شدت پایین است و آنهایی که واکسن نزده‌اند یا یک دز واکسن زده‌اند تعداد بالای فوتی کرونا در آنها بسیار بالاست.

رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی موجب قطع زنجیره کرونا می‌شود

فوق تخصص مهندسی ژنتیک تصریح کرد: تا زمانیکه زنجیره انتقال ویروس قطع نشود این ویروس دست از سر ما برنخواهد داشت و قطع زنجیره تنها با زدن ماسک، رعایت فاصله و انجام پروتکل‌ها ممکن است.

وظایفی که ما در دوران کرونا نسبت به یکدیگر داریم

پروفسور “کرمی” با اشاره به اینکه متاسفانه میزان رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا به ۴۰ درصد رسیده که این آمار وحشتناکی است  و به همین علت است که باید بگوییم به غیر از ضعف مدیریتی دولت سابق، ما هم در همه گیری این ویروس و رسیدن به پیک پنجم مقصر هستیم، گفت: من و شما اعم از خانم‌های خانه دار، دانش آموزان، دانشجویان، اساتید، سخنوران، مداحان، علما، روحانیان بایستی از خودمان شروع کنیم و این اصول را به یکدیگر یادآوری کنیم و کاری کنیم تا هر خانوداه یک واحد و سلول بسیج مقابله با کرونا شود در این راستا مداحان می‌توانند جهت فرهنگ‌سازی نکاتی را به مردم در رابطه با کرونا متذکر شوند و از طرف دیگر رسانه‌ها باید به سوی آگاهی‌سازی قدم بردارند تا این قتل عام کرونایی که تاکنون به وسیله آن ۱۰۰ هزار کشته داشته‌ایم، ادامه دار نباشد و به سرعت زنجیره انتقال آن قطع گردد.

اختلاف بین نظام پزشکی و طب سنتی باید حل شود

وی به عدم اقبال برخی از مردم برای زدن واکسن به جهت مخالفت برخی از افراد در طب سنتی در رابطه با واکسن کرونا اشاره و عنوان کرد: وزارت بهداشت و نظام پزشکی باید اختلافی که در این بین با طب سنتی دارد را از بین برد. افراد در طب سنتی از توانمندی بالایی برخوردارند و از طرف دیگر در میان مردم نیز محبوبیت بالایی دارند که می بایست از این محبوبیت آنها برای متذکر شدن به مردم جهت رعایت پروتکل‌ها و زدن ماسک برای کنترل کرونا و مهار آن در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا یاری خواست.

اهمال و عملکرد نادرست “روحانی” تحقق وضعیت سفید کرونایی را نابود کرد

فوق تخصص مهندسی ژنتیک با بیان اینکه به نظر بنده بستر اصلی مردم هستند و متاسفانه شلوغی در خیابان‌ها و عدم رعایت پروتکل‌ها بسیار زیاد است، اظهار کرد: خوشبختانه به مسئولین نظام ابلاغ و حکم شده که در میدان مقابله با کرونا دست به کار شوند که چند روز پیش ارتش واکسیناسیون خودرویی را به گونه‌ای اجرا کرد که برای پر کردن فرم هم نیازی به پیاده شدن مردم از ماشین‌ها نبود البته اگر در سال گذشته این طرح اجرا می‌شد و اهمال و عملکرد  نادرست دولت “روحانی” موج پنجم کرونا را در کشور گسترده نمی‌کرد اکنون در وضعیت سفید کرونایی قرار گرفته بودیم البته امیدواریم دولت “آیت‌الله رئیسی” با همکاری مردم، اتحاد و بسیج و کنار گذاشتن اختلافات شر این دشمن را از سر ملت ایران دور کند.

عدم توجه به شایعات در رابطه با واکسن کرونا/ خط تولید واکسن کرونا فول اتوماتیک است

وی با اشاره به اینکه هر سخنی را که می‌شنوید در رابطه با صحت وسقم آن مطلع شوید و بعد برای دیگر بفرستید زیرا طبق فرمایش “حضرت علی علیه‌السلام” هرچه را که می‌شنوید و بدون تحقیق و نسنجیده برای دیگری بفرستید، گناه بزرگی است، تصریح کرد: هر شایعه و هر چیز مشکوک را اعم از واکسن کرونا موجب عقیمی می‌شود، در واکسن کرونا جیوه وجود دارد، به جای واکسن کرونا به افراد آب مقطر تزریق می‌کنند، در خط تولید کرونا با دمپایی وارد می‌شوند و… را باور نکنید و به فکر سلامت خود باشید زیرا این دست از شایعات کذب محض است، خط تولید واکسن کرونا فول اتوماتیک است و به دمپایی نیازی ندارد. مردم برای حفظ جان خود به شایعاتی این چنینی که از رسانه‌های خارجی بی بی سی، من و تو، ایران اینترنشنال و رسانه‌های زرد که قابل اعتماد نیستند، منتشر می‌شود، توجه نکنند، آگاه باشند و درگیر شایعات و حرف‌های افرادی که به اسم دکتر در فضای مجازی می‌آیند و در مورد ماسک که باعث افزایش بیماری و کاهش سیستم ایمنی بدن می‌شود اظهار نظر می کنند که دروغ محض است زیرا دکتر و پرستارهای ما روزی حدودا ۱۵ ساعت ماسک می‌زنند.

پروفسور “کرمی” خاطرنشان کرد: اگر آگاهی مردم بالا رود و ۳ موضوع؛ وظیفه دولت، وظیفه مردم و عدم توجه به  شایعات و شفاف‌سازی به واسطه صداوسیما انجام شود، دیگر مردم درگیر شایعات نمی‌شوند و در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا همراه می‌شوند تا از شر این ویروس خلاص شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه