نماینده آستارا در گفتگو با ۸دی:

فعالیت‌های پیام‌رسان‌های خارجی تحت نظارت مراجع قانونی کشور/ به دنبال تعطیلی و فیلتر کردن نیستیم/ کسب و کارهای اینترنتی ادامه می‌یابد

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی» با شایعاتی که در فضای مجازی و محافل مختلف گفته می‌شود تفاوت‌های زیادی دارد، گفت: در این طرح به دنبال بستن و تعطیل کردن نیستیم بلکه فعالیت‌ پیام رسان های خارجی به رسمیت شناخته شده و تحت نظارت مراجع قانونی کشور قرار می‌گیرد.

فعالیت‌های پیام‌رسان‌های خارجی تحت نظارت مراجع قانونی کشور/ به دنبال تعطیلی و فیلتر کردن نیستیم/ کسب و کارهای اینترنتی ادامه می‌یابد

غلامرضا مرحبا در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی» با شایعاتی که در فضای مجازی و محافل مختلف گفته می‌شود تفاوت‌های زیادی دارد اظهار کرد: متاسفانه درباره این طرح سیاه نمایی شده و بدبینانه درباره آن صحبت می‌شود.

قرار نیست پیام رسان‌های خارجی فیلتر یا تعطیل شوند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه طرح ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی به دنبال ضابطه‌مند کردن فضای مجازی است خاطرنشان کرد: قرار نیست پیام رسان‌های خارجی فیلتر یا تعطیل شوند.

وی با تاکید بر اینکه ضابطه‌مند کردن با محدود کردن و بستن متفاوت است ادامه داد: طبق قانون اساسی باید در برابر حرمت افراد، اعتقادات، فرهنگ و مصالح عمومی و اخلاق و ارزش‌ها پاسخگو باشیم و از آن حمایت کنیم.

مرحبا تصریح کرد: در حال حاضر نظارتی بر فعالیت پیام رسان‌های داخلی و خارجی وجود ندارد و گاها چوب حراج به آبروی افراد زده می‌شود و با تهمت و دروغ بستری برای اعمال مجرمانه به وجود آمده است و در هیچ کشوری حتی کشورهای غربی نیز چنین چیزی پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم آستارا در مجلس  با بیان اینکه حفظ آزادی‌های مشروع در جامعه به اندازه حفظ آبرو و حرمت افراد مهم بوده و ما در برابر آن مسئول هستیم افزود: متاسفانه برخی از شرایط فعلی استفاده نابجا می‌کنند و با اشاعه دروغ و فحشا شایعاتی منتشر و به آبروی افراد تعدی می‌شود لذا ضروری است که اقدام و حرکتی در برابر این اعمال مجرمانه انجام گیرد.

مرحبا با اشاره به اینکه این طرح به دنبال اعمال نظارت بر فعالیت‌ها در فضای مجازی و پیام رسان های داخلی و خارجی بوده و به دنبال بستن و تعطیل کردن آن نیست گفت: در این طرح فعالیت‌ در پیام رسان‌های داخلی و خارجی به رسمیت شناخته شده و تحت نظارت مراجع قانونی کشور قرار می‌گیرد.

روند کسب و کارها در فضای مجازی سر جای خود باقی مانده و تعطیل نمی‌شود

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محدودیت به معنای تعطیلی و فیلتر شدن نیست بلکه تنها اعمال نظارت می‌شود بیان کرد: روند کسب و کارها در فضای مجازی سر جای خود باقی مانده و تعطیل نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بررسی طرح ساماندهی فضای مجازی و پیام رسان‌های اجتماعی در دستور کار مجلس قرار دارد افزود: در اولین فرصت این طرح توسط نمایندگان بررسی شده و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه