مدیر حوزه‌های علمیه پسرانه گیلان خبرداد؛ ۵۰۰ سهمیه ثبت‌نام برای مدارس علوم دینی گیلان

حجت‌الاسلام علیپور با بیان اینکه امسال ۵۰۰ سهمیه ثبت‌نام برای مدارس علوم دینی گیلان در نظر گرفته شده است گفت: علاقمندان برای ثبت‌نام حضوری و یا مجازی در این مدارس تا پایان اردیبهشت امسال فرصت دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه پسرانه گیلان خبرداد؛ ۵۰۰ سهمیه ثبت‌نام برای مدارس علوم دینی گیلان

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام قاسم علیپور اظهار داشت: علاقمندان برای تحصیل در مدارس علوم دینی استان گیلان ویژه پسران تا پایان اردیبهشت ماه امسال فرصت دارند مراحل نام‌نویسی و ثبت‌نام خود را به شیوه‌های اعلام شده، انجام دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه پسرانه گیلان با بیان اینکه حدود یک ماه دیگر تا پایان مهلت ثبت‌نام در مدارس علوم دینی باقی مانده است شرایط کرونایی امسال را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ثبت‌نام در مدارس علوم دینی استان گیلان تا ۳۰ اردیبهشت امسال ادامه دارد و امکان ثبت‌نام علاقمندان به شکل حضوری و یا مجازی فراهم شده است.

علیپور شیوه ثبت‌نام در مدارس علوم دینی را هم برشمرد و تصریح کرد: علاقمندان در هرجایی که هستند می‌توانند از طریق آدرس‌های اینترنتی که در کل کشور اعلام شده بدون مراجعه حضوری و در منزل نسبت به تکمیل مراحل ثبت‌نامشان اقدام کنند.

وی مراجعه به مدارس علمیه شهرستان‌ها واقع در شرق‌، غرب و مرکز گیلان را هم از دیگر روش‌های ثبت‌نام در مدارس علوم دینی استان خواند و یادآور شد: علاوه بر این‌ها داوطلبان می‌توانند با به همراه داشتن آدرس اینترنتی که معاونت‌های آموزشی حوزه‌های علمیه کل کشور اعلام کرده‌اند در کافی نت‌ها ثبت‌نام خود را انجام دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه پسرانه استان گیلان از برگزاری یک آزمون خبر داد و در تشریح این موضوع ابراز داشت: در مسیر پذیرفته شدن افراد در مدارس علوم دینی استان، آزمونی هم طراحی شده است و داوطلبان پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام خود باید در آن امتحان حضور پیدا کنند.

علیپور زمان برگزاری این آزمون را هم ۱۸ تیر امسال اعلام کرد و در ادامه اظهار داشت: ظرفیت مدارس علوم دینی استان گیلان برای برادران ۵۰۰ نفر است و علاقمندان برای حضور در این دوره‌ها می‌توانند از مقطع کلاس هشتم تا مقطع دکتری در آن شرکت کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه پسرانه استان گیلان در پایان ارتقاء جایگاه علمی و اخلاقی حوزه های علیمه را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: حفظ و صیانت از اصالت و هویت حوزه‌های علمیه از جمله مهم‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای حوزه‌های علمیه استان گیلان محسوب می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه