مسئول موکب خُدام العتره رشت در گفت و گو با ۸دی:

اجرای پویش طبخ روزانه ۱۰۰۰ سحری گرم در رشت/ ۳۰ هزار پرس غذای گرم در سال گذشته بدون یک ریال کمک دولتی پخت و توزیع شد

مسئول موکب خُدام العتره رشت با اشاره به طبخ و توزیع روزانه ۱۰۰۰ سحری گرم در رشت، گفت: سال گذشته در ماه مبارک رمضان هر شب به طور متوسط ۱۲۰۰ پرس غذای گرم پخت و توزیع شد این در حالی است که حتی یک ریال کمک دولتی برای تهیه آن استفاده نشده است.

اجرای پویش طبخ روزانه ۱۰۰۰ سحری گرم در رشت/ ۳۰ هزار پرس غذای گرم در سال گذشته بدون یک ریال کمک دولتی پخت و توزیع شد

علیرضا قانع، مسئول موکب خُدام العتره رشت در گفت و گو با خبرنگار هشت دی درباره فعالیت سال گذشته این موکب در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: سال گذشته این افتخار نصیب ما شد که هر شب در ماه مبارک رمضان، ۱۰۰۰ پرس غذای گرم، آماده و توزیع کنیم.

وی افزود: توزیع این غذاهای گرم به روش‌های مختلف انجام شد، بخشی از این غذاها بین پاکبان های شهرداری که شیفت شب بودند و در هنگام اذان، جهت انجام وظیفه در خیابان‌ها حضور داشتند و امکان تهیه سحری گرم برای آن‌ها فراهم نبود توزیع شد. بخشی از این سحری در سامانکده ها و گرمخانه های شهرداری توزیع شد و بخش زیادی از این غذا نیز به کمک گروه‌های جهادی شهرستان رشت بین خانواده‌های نیازمند حاشیه شهر توزیع شد.

 

همکاری ۳۰ گروه جهادی برای توزیع غذای گرم

مسئول موکب خادم العتره رشت ادامه داد: سال گذشته برای توزیع غذای گرم ۳۰ گروه جهادی با موکب خدام العتره همکاری داشتند و ما پس از طبخ غذا، آن را به صورت گرم در اختیار گروه های جهادی قرار می دادیم و این گروه‌های جهادی آن را در حاشیه شهر و محلات فقیرنشین و کسانی که نیازمند بودند توزیع می کردند.

قانع افزود: در کنار توزیع غذای گرم، موکب خادم العتره برنامه های فرهنگی هم اجرا می کرد و هر شب یکی از مادحین خوب استان همزمان با پخت غذا مراسم مداحی برگزار می کرد و به این ترتیب، غذا نیز با نام اهل بیت علیهم السلام متبرک می‌شد.

مسئول موکب خادم العتره شهرستان رشت با بیان اینکه سال گذشته هر شب به طور متوسط ۱۲۰۰ پرس غذای گرم به عنوان سحری توزیع شده است گفت: در بعضی از شب‌ها بیش از ۱۵۰۰ پرس غذای گرم توزیع شد و همین برنامه را امسال هم به کمک خیران انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه طرح توزیع غذای گرم با عنوان برکت سفره های سحری رمضان و در قالب پویش طبخ روزانه ۱۰۰۰ سحری گرم اجرا خواهد شد گفت: برای هر پرس غذای گرم حدود ۲۰ هزار تومان هزینه در نظر گرفته شده است و هر یک از خیرین محترم می‌توانند در تهیه تعدادی از این غذاها مشارکت داشته باشند.

قانع با بیان اینکه در سال گذشته حتی یک ریال کمک دولتی برای تهیه غذای گرم استفاده نشده است گفت: تمام مبالغ تهیه غذای سال گذشته که بیش از ۴۰۰ میلیون تومان بود با کمک خیران فراهم شد امسال هم برنامه ما استفاده از همین ظرفیت است.

وی با تاکید بر اینکه همه نیروهای فعال در موکب خادم العتره به صورت مردمی در این طرح فعالیت می کنند از خیران مردم خواست واریز مبالغ نذری خود به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۱۰۷۰۲ در این طرح مشارکت داشته باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: خیرین گرامی برای اهدای کمک‌های غیرنقدی خود می توانند با شماره همراه ۰۹۱۱۷۲۰۱۰۳۲ تماس حاصل فرمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه