هشت دی گزارش می دهد:

ماجرای انتشار عکسی آرشیوی از “سرچشمه لاهیجان”/ سوءاستفاده رسانه های معاند از عدم روشنگری مسئولان دولت روحانی + عکس

اخیرا تصویری قابل تامل از روستای “سرچشمه لاهیجان” در فضای مجازی به خصوص توسط رسانه ها و اکانت های ضد جمهوری اسلامی منتشر شده است. تصویری که مربوط به یک کارخانه چای است نه ویلا یا هتل و اکنون بعد از ۲سال از آرشیو خارج شده است.

ماجرای انتشار عکسی آرشیوی از “سرچشمه لاهیجان”/ سوءاستفاده رسانه های معاند از عدم روشنگری مسئولان دولت روحانی + عکس

به گزارش هشت دی، اخیرا تصویری قابل تامل از روستای “سرچشمه لاهیجان” در فضای مجازی به خصوص توسط رسانه ها و اکانت های ضد جمهوری اسلامی منتشر شده است. تصویری که مربوط به احداث یک کارخانه چای در دو سال گذشته است.

 

این در حالی است که پیگیری های خبرنگار ما حاکی از آن است که تصویر مورد نظر در اسفندماه سال ۹۷ نیز به صورت گسترده در فضای مجازی پخش شده و اکنون بعد از گذشت ۲ سال مورد توجه کاربران به خصوص اکانت های ضد جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

به تاریخ زمان انتشار این تصاویر در اسفندماه سال ۹۷دقت کنید.

این تصویر مربوط به ساخت کارخانه ی چای توسط یک فرد بومی در ملک شخصی اش در روستای سرچشمه لاهیجان است که اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و آنطور که پیداست بخش اعظمی از چایکاران منطقه چای خود را به این کارخانه تحویل می دهند.

حال چگونه و با طی چه مراحلی صاحب زمین این کارخانه توانسته مجوزهای لازم را کسب کرده و به بهره برداری برساند سوالی است که مسئولان وقت باید نسبت به آن پاسخگو بوده و روشنگری کنند.

البته “کاظم صفرپناه” یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار توییتی نوشته است: این تصویر مربوط به کارخانه چای است نه ویلا وهتل؛ از دیرباز اغلب کارخانجات چای در دل باغات چای و کوهپایه جهت سهولت دسترسی کشاورزان به کارخانه و کم کردن هزینه حمل و نقل احداث می شود.

آنچه که لازم است ذکر شود با صرف نظر به اینکه کوه خواری در هر مقیاسی مذموم است اما این نکته هم قابل تامل است که چرا بعد از چند سال که از انتشار این تصویر در فضای مجازی گذشته به یکباره و در این برهه ی زمانی دوباره از آرشیوها خارج شده و از سوی رسانه های خارج نشین بولد شده و با تیتر های عجیب و غریب به خورد افکار عمومی داده می شود.

در این رابطه دو نکته اساسی به ذهن می آید که لازم است بیان شود:

۱) کف گیر رسانه های معاند به ته دیگ خورده و اینگونه به نبش قبر پرداخته اند که در این شرایط بد روانی که ناشی از مدیریت ضعیف دولت روحانی است مردم را تحت شعاع قرار بدهند تا در مرحله ی اول این حجم انتقادات از دولت تدبیر و امید رو بشورد و ببرد و در ادامه مردم را از حضور در انتخابات پیش رو دلسرد کنند.

۲) عدم شفافیت و پاسخگویی به مطالبات را از سوی مسئولان و مدیران دولت روحانی را نشان می دهد که با عدم شفافیت در رابطه با این دست پرونده ها راه را برای سوءاستفاده ضدانقلاب فراهم می کنند. اگر در همان ابتدای امر مسئولان، شفاف سازی کرده و به رسانه های متعهد که با رعایت موازین و قوانین این امر را مطالبه می کردند پاسخگو می بودند یقینا دیگر رسانه های معاند نمی توانستند با جوسازی و شانتاژ از آن علیه کل نظام اسلامی استفاده کنند.

می توان گفت در واقع سوءاستفاده رسانه های بیگانه و اکانت های ضد انقلاب نتیجه عدم شفافیت و پاسخگویی مسئولان دولتی است که با شعار تدبیر و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی به میدان آمد که حال در رها شدگی فضای مجازی اینگونه بستر را برای به بازی گرفتن افکار عمومی آماده می کند‌.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه