رئیس سازمان بسیج مستضعفین در رشت:

بسیج از طرح خودکفایی در تولید برنج پشتیبانی می‌کند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید تلاش کنیم در ۲ سال آینده در تولید برنج خودکفا شویم و در سال های بعد در راستای تثبیت این خودکفایی تلاش کنیم.

بسیج از طرح خودکفایی در تولید برنج پشتیبانی می‌کند

به گزارش خبرنگار هشت دی، سردار “غلامرضا سلیمانی”، رئیس سازمان بسیج مستضعفین شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک بسیج و موسسه تحقیقات برنج کشور در راستای مانع زدایی از تولید گفت: ما در بسیج به عنوان امتداد مردمی دسته‌های خدمتگذار، وظیفه داریم در راستای تحقق راهبردهای دولت جمهوری اسلامی و تأمین نیازهای گسترده کشور نقش آفرینی کنیم.

وی کمک به تأمین امنیت غذایی را از تأکیدات بسیج دانست و افزود: موضوع خودکفایی نظیر گندم، برنج، جو و دانه‌های روغنی در بدو توجه بسیج قرار دارد و به همت بسیج جامعه کشاورزی تجربیات سالیان گذشته را عملیاتی کردیم و به کمک موسسه تحقیقات برنج کشور تلاش کردیم یک طرح جهشی در تولید محصولات راهبردی تهیه کنیم و به کمک وزیر کشاورزی این کار را در سال گذشته آغاز کردیم.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گزارش رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور را بسیار امیداور کننده نامید و گفت: ما در تولید گندم خودکفا هستیم ولی باید این خودکفایی تثبیت شود تا تغییرات اقلیمی این خودکفایی دچار خدشه نشود.

باید ظرف دو سال در تولید محصول راهبردی برنج به خودکفایی برسیم

سلیمانی ادامه داد: در خودکفایی برنج هم باید تلاش کنیم ظرف ۲ سال کشور را خودکفا کنیم و در سال‌های بعد در جهت تثبیت خودکفایی به دست آمده کار کنیم؛ سپاه در این زمینه آمادگی لازم را دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: باید ارتباط با کشاورزان برای اجرای این طرح تقویت شود و برای این کار می‌توان از سامانه‌های مجازی هم استفاده کرد.

وی یادآور شد: اکنون بستر برای خودکفایی آماده است و راه آماده شده و باید در این مسیر حرکت کنیم و سازمان بسیج وظیفه دارد از این حرکت مقدس حمایت کند.

سلیمانی با بیان اینکه در بحث خودکفایی بیشتر نیازمند پشتیبانی هستیم، گفت: خرید برنج هم توسط مردم تضمین شده است و حتی بستر لازم برای صادرات هم وجود دارد زیرا ما بهترین برنج را داریم که مشتری‌های زیادی در کشورهای دیگر دارد.

وی ادامه داد: برای پشتیبانی‌ها باید برنامه‌ای تدوین شود تا از یک راه میانبر و مسیر کوتاه‌تر این کار انجام شود.

در گیلان حمایت از تولید محصول راهبردی برنج در اولویت بسیج و سپاه است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در سایر موضوعات کشاورزی هم آمادگی سرمایه گذاری در بسیج وجود دارد، اظهار کرد: در گیلان حمایت از تولید محصول راهبردی برنج در اولویت بسیج و سپاه است اما در تولید سایر محصولات هم آمادگی حمایت و سرمایه گذاری وجود دارد.

سردار سلیمانی در پایان از تلاش و حمایت های سردار عبدالله پور در طرح خودکفایی برنج و موسسه تحقیقات برنج در این راستا تشکر کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه