آیت الله فلاحتی در دیدار اعضای هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس گیلان:

آبروی افراد در انتخابات حفظ شود/ ضرورت تقویت خودصیانتی در دستگاه های نظارتی

نماینده ولی فقیه در گیلان عرصه انتخابات را آبروی مردم و کسانی که به صحنه می آیند عنوان کرد و گفت: تلاش شود آبروی افراد در انتخابات حفظ شود البته هیئت نظارت بر انتخابات نسبت به گزارش ها باید ورود همه جانبه داشته باشد.

آبروی افراد در انتخابات حفظ شود/ ضرورت تقویت خودصیانتی در دستگاه های نظارتی

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار اعضای هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس گیلان با اشاره به اینکه رضای خدا در انجام امور مهم است اظهار کرد: اگر کاری برای رضای خدا نباشد به سرانجام نمی رسد و عامل آن اجر نمی برد.

وی، عرصه انتخابات را آبروی مردم و کسانی که به صحنه می آیند عنوان کرد و افزود: تلاش شود آبروی افراد در انتخابات حفظ شود البته هیئت نظارت بر انتخابات نسبت به گزارش ها باید ورود همه جانبه داشته باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه حفظ نظام در راس امور است، تصریح کرد: هیئت های نظارت حافظ نظام اسلامی هستند زیرا اگر نسبت به کسی که می خواهد در دستگاه ها ورود کند بی اعتنا باشیم نخستین مقصر محسوب می شویم.

آیت الله فلاحتی، به تلاش مسئولان نظام برای برطرف کردن مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: در عین حال مشاهده می کنیم برخی نه تنها نظارت بلکه ایده برای کنترل قیمت ها ندارند و این نشان دهنده بعضی ضعف ها است بنابراین دستگاه نظارتی همه جا باید قوی باشد.

وی با تاکید براینکه نظام اسلامی خیمه است و مقام معظم رهبری به عنوان نایب امام زمان(عج) ستون آن محسوب می شود، خاطرنشان کرد: به ستون نظام باید خیلی توجه داشته باشیم و همه برنامه ریزی ها، نظارت ها و طرح ها به جایی ختم شود که ستون نظام آسیب نبیند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار تعامل قوی هیئت نظارت بر انتخابات با دستگاه اجرایی شد و بیان کرد: خیلی جاها امور با روابط اخلاقی حل می شود ضمن اینکه ستاد اجرایی باید این احساس را داشته باشد هیئت نظارت بر انتخابات قدرتمندانه پای کار است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه خودصیانتی موجب آرامش روح و روان انسان می شود، اظهار کرد: خودصیانتی در خود و همه کسانی که نظارت را به عهده دارند، ایجاد کنید.

وی، امر نظارت را کار سختی عنوان کرد و یادآور شد: همه قلب ها و نگاه ها متوجه هیئت های نظارت است و اگر رضای خدا را مد نظر داشته باشید خدای متعال نیز کمک می کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امیدوارم انتخابات با شکوه، پر عظمت و در راستای اقتدار نظام اسلامی برگزار شود، تصریح کرد: کسی که مسئولیت امور را به عهده می گیرد باید صلاحیت لازم را داشته باشد و بتواند برخی ویرانه هایی که ایجاد شده را برطرف کند.

آیت الله فلاحتی در ادامه به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: توصیه ما به هیئت های نظارت بر انتخابات شهر و روستا این است افرادی را تایید کنند که انقلابی باشند و اینکه هیچ سابقه سوء در پرونده آنها نباشد.

وی ادامه داد: در بعضی جاها می بینیم برخی افراد با سابقه سوء حضور دارند و این نشان می دهد در گذشته نظارت ها با دقت انجام نشده ضمن اینکه ملاک حال فعلی افراد است البته کسی که پرونده سوء دارد نباید در کار اجرایی وارد شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مومن بودن، نداشتن زدوبند سیاسی و ورود ندادن بستگان به دستگاه های زیر مجموعه از دیگر شرایط مد نظر هیئت نظارت بر انتخابات شهر و روستا باید باشد، بیان کرد: شورای شهر و روستا باید خود را خادم مردم بدانند در صورتی که عده ای با ورود به شورای شهر می خواهند پلکانی برای مراحل بعدی خود ایجاد کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه زدوبند در امر انتخابات برازنده نظام اسلامی نیست، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی کار سخت تایید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر و روستا را به عهده دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه