با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار گیلان صورت گرفت؛

افتتاح مدرسه حسن حجتی در رشت و کاشت نهال در آستانه روز درختکاری

مدرسه ۱۲ کلاسه حسن حجتی پیش از ظهر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار گیلان در رشت افتتاح و در آستانه روز درختکاری دو اصله نهال نیز در این مدرسه غرس شد.

افتتاح مدرسه حسن حجتی در رشت و کاشت نهال در آستانه روز درختکاری

به گزارش ۸دی، با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و ارسلان زارع استاندار گیلان مدرسه ۱۲ کلاسه حسن حجتی در منطقه چمارسرای رشت به بهره‌برداری رسید.
این مدرسه که از مدارس قدیمی شهر رشت محسوب می‌شود ؛ در ۱۲ کلاس همراه با امکاناتی همچون کتابخانه محله محور، کارگاه و آزمایشگاه مورد بازسازی قرار گرفت.

استاندار گیلان در این مراسم، افتتاح مرکز آموزشی را مولفه ای موثر در راستای توسعه و تعالی فرهنگ، آموزش و تربیت عنوان کرد و گفت: برای انجام چنین اقداماتی تلاش های زیادی در راستای اهداف و آرمان های بلند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران برداشته می شود.
وی افزود: دولت تدبیر و امید این افتخار را دارد که در ابعاد گوناگون استان گیلان به ویژه در تکمیل، توسعه و احداث فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی منشأ خدمات ارزشمندی شده است.

 زارع به انجام مراحل احداث ٨٧ فضای آموزشی در استان گیلان اشاره و با بیان اینکه از این تعداد؛ ۴٨ مورد با مشارکت خیرین در حال انجام است، اظهار داشت: تعدادی از این مدارس، قبل از آغاز سال تحصیلی آتی به بهره برداری و در اختیار آینده سازان میهن عزیزمان قرار می گیرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از مشارکت خیران نیک اندیش در احداث فضاهای آموزشی، خاطرنشان کرد: تا امروز ٣٢۵ خیّر، ٣٣٩ فضای آموزشی شامل یک هزار و ۴۲۵ کلاس درس با زیربنای ۱۶۰ هزار مترمربع ساخته اند.
وی مشارکت در احداث مدارس را به عنوان یک کار بزرگ در مسیر توسعه و پیشرفت کشور دانست و افزود: مهمترین رکن توسعه هر جامعه منابع انسانی آن جامعه است و آنان از مسیر مدرسه به تعالی و شکوفایی می رسند که تأمین امکانات، تجهیزات و بستر آموزش لازم و یادگیری به عنوان مهمترین مولفه در تغییر جامعه بسیار اثرگذار است.
در این مراسم از کتاب میراث ماندگار زندگی نامه دکتر محمدنقی نمک فروش، خّر مدرسه ساز و مسجدساز گیلانی نیز توسط وزیر آموزش و پرورش و استاندار گیلان رونمایی شد.

همچنین در آستانه روز درختکاری دو اصله نهال توسط وزیر آموزش و پرورش و استاندار گیلان در حیاط مدرسه حسن حجتی غرس شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه