پروفسور “علی کرمی”:

ویژگی کرونای انگلیسی و میزان اثرگذاری واکسن ایرانی بر آن/ مردم به جای توجه به شایعات فضای مجازی، مقالات علمی را مطالعه کنند

پروفسور “علی کرمی” متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک از ویژگی های اصلی کرونای انگلیسی را قدرت انتقالش بیشتر، علائمش خطرناکتر، مبتلای سنین جوان، سرعت ریه در درگیر با ویروس دانست و افزود: بعضی از واکسن ها اثرگذاری خود را در رابطه با کرونای انگلیسی از دست داده اند اما در واکسن ایرانی به دلیل اینکه کل پیکره ویروس را در ساخت واکسن در نظر گرفتیم اثرگذاری واکسن ایرانی بر ویروس از بین نرفته است.

ویژگی کرونای انگلیسی و میزان اثرگذاری واکسن ایرانی بر آن/ مردم به جای توجه به شایعات فضای مجازی، مقالات علمی را مطالعه کنند

به گزارش خبرنگار هشت دی، پروفسور “علی کرمی”، متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک در لایو اینستاگرامی به سؤالاتی در رابطه با کرونا و جهش یافتن این ویروس پاسخ داد.

وی با بیان اینکه یک عده افراد متوهم در فضای مجازی مردم را گمراه می کنند و می گویند کرونا فریب قرن است و این جهش ها ساختگی است!، گفت: کرونا یک ویروس همه‌گیر است، این واقعیتی غیرقابل انکار است که از یک جایی پخش شده و در دنیا منتشر شده و در گذشته هم انواع فراوانی از این ویروس های همه گیر داشته ایم.

وی با طرح این سؤال که منشاء این ویروس چیست، آیا طبیعی و دست‌ساز است یا اینکه کسانی قصد استفاده از این ویروس برای اهداف سیاسی، اقتصادی  و… داشتند، افزود: ویروس کرونا به دلیل اینکه رفتارهای مشکوکی از خود نشان می دهد ویروس مشکوکی است و می‌تواند یک تهدید بیولوژیک و ساخته دست بشر باشد اما اینکه یک عده‌ای می گویند این ویروس اصلا وجود ندارد! یا اینکه می گویند فریب قرن است و… این عبارات حرف های خطرناک و بدون پشتوانه علمی است، این افراد به دنبال مشهور شدن و جذب مخاطب هستند که متاسفانه پزشک‌نماهایی هم در این بین هستند که حرفهای بی اساسی می‌زنند لذا مردم برای حفظ سلامت خود به هیچ وجه نباید به حرف اینگونه افراد توجه کنند.

پروفسور کرمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منشا این ویروس هنوز مشخص نیست، گفت: آمریکایی ها  سابقه عجیبی در راه اندازی جنگ های بیولوژیک دارند، در سال ۲۰۰۳ ویروس سارسی که در چین منتشر شد با توجه به اسناد منتشر شده در رابطه با  این ویروس به نظر می آید که آمریکایی ها درنظر داشتند که ضربه اقتصادی به چین بزنند.

وی در ادامه افزود: کمیته تخصصی دانشمندان از سوی سازمان جهانی بهداشت طی ۲هفته ای که در ووهان چین بودند با بررسی که از آزمایشگاه ها و بازار حیوانات و طی مصاحبه ای که با صدها دانشمند داشتند به این نتیجه رسیدند که مرکز انتشار ویروس کرونا ووهان چین نمی باشد. بنابر فرضیات دانشمندان سازمان جهانی بهداشت امکان انتشار از ووهان چین به دلیل گوشتهای منجمدی است که وارد چین می شود به این صورت که گوشتی را آلوده و وارد بازار چین کرده اند یا اینکه فردی مبتلا به ویروس کرونا وارد چین شده و با عطسه ای باعث انتشار ویروس در چین شده است. طی مقالاتی که منتشر شده، دانشمندان بسیاری  آمریکا را متهم کرده و می گویند آمریکا می‌خواسته به چین ضربه بزند اما ناخواسته ویروس از کنترلش خارج شده و اینگونه خود آمریکا قربانی شماره یک جهان است.

آیا جهش‌های کرونا واقعی است؟

پروفسور “ کرمی” گفت: ویروس ها به دلیل زنده ماندن جهش می دهند که این کار طبیعی ویروس ها است. ویروس ایدز، هپاتیت ب، آنفولانزا هم این کار را انجام می دهند به همین دلیل است که هرسال یک واکسن جدیدی برای آنفولانزا می آید، اما ویروس کرونا تاکنون بیش از ۴هزار جهش داشته که شاید برخی از این جهش ها قدرت انتقال و بیماری زایی را افزایش ندهد.

وی با اشاره به اینکه جهش کرونای انگلیسی ۴ ماه گذشته اتفاق افتاده است، گفت: این جهش باعث شده در نوک شاخک ویروس، از آنجایی که به گیرنده سطح سلولی متصل می‌شود یک اسید آمینه به یک اسید آمینه دیگر تبدیل و میزان اتصال و سرایتش بیشتر شود به همین خاطر است که  هشدارهایی در رابطه با کرونای انگلیسی می دهند.

ویژگی کرونای انگلیسی و میزان اثرگذاری واکسن ایرانی بر آن

پروفسور از ویژگی های اصلی کرونای انگلیسی را قدرت انتقالش بیشتر، علائمش خطرناکتر، مبتلای سنین جوان، سرعت ریه در درگیر با ویروس دانست و افزود: بعضی از واکسن ها اثرگذاری خود را در رابطه با کرونای انگلیسی از دست داده اند اما در واکسن ایرانی به دلیل اینکه کل پیکره ویروس را در ساخت واکسن در نظر گرفتیم اثرگذاری واکسن ایرانی بر ویروس از بین نرفته است.

پرهیز از توجه به شایعات و حرف های بی اساس در فضای مجازی

پروفسور “ کرمی” در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: هرآنچه که در فضای مجازی گفته می شود صحیح نیست و مردم به شایعات توجه نکنند.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با دو بار ماسک زدن، گفت: ۲عدد ماسک زدن در فضاهای شلوغ هیچ ایرادی ندارد، به حرف های عجیبی که زده می شود گوش ندهید، اینکه می گویند ماسک تنفس و سیستم ایمنی را دچار مشکل می کند از آن دست حرف های عجیبی است که باعث به خطر انداختن سلامت شما می شود، فریب اینگونه افراد در فضای مجازی را نخورید و وقتتان را هدر ندهید بلکه به جای آن کتاب بخوانید و مقالات علمی را دنبال کنید.

پروفسور “ کرمی” تصریح کرد:  امیدواریم با رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و سفر نرفتن مراقب سلامت خود باشید تا ان‌شاالله در اواسط سال آینده از دست این ویروس خلاص شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سکینه صالحی
عالی ،من همیشه پیگیر مطالب منتشر شده از استاد کرمی هستم
ناشناس
سلام، ما به وجود استاد کرمی ها افتخار می کنیم، این مردان شریف اگه در وزارتخانه ها بودند الان این وضع رو نداشتیم، ما در کنار دانشمندان عزیز ایرانی و اطبا دلسوز خودمون هستیم. سلامتی و توفیق استاد آرزوی قلبی ماست.
در حاشیه