هشت دی گزارش می دهد:

بررسی نقش رسانه در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر/ سم مهلک رسانه‌هایی که قابلیت معرفی خائن به عنوان خادم را دارند!

نقش و تاثیر رسانه‌ها از دو منظر قابل بررسی است؛ نخست ایجاد شور و نشاط و زمینه سازی برای جلب مشارکت عمومی در انتخابات که نخستین و مهم‌ترین هدف در این ایام است و دیگر هدایت جامعه و افکار عمومی برای انتخاب کاندید اصلح.

بررسی نقش رسانه در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر/ سم مهلک رسانه‌هایی که قابلیت معرفی خائن به عنوان خادم را دارند!

به گزارش هشت دی، امروزه رسانه‌ها ابزار قدرتمندی هستند که در جهت دهی افکار عمومی نقش گسترده‌ای ایفا می‌کنند و کارکرد آنها در مواقعی خاص به ویژه ایام انتخابات بیش از پیش نمایان می‌شود.

البته نقش و تاثیر رسانه‌ها از دو منظر قابل بررسی است؛ نخست ایجاد شور و نشاط و زمینه سازی برای جلب مشارکت عمومی در انتخابات که نخستین و مهم‌ترین هدف در این ایام است و دیگر هدایت جامعه و افکار عمومی برای انتخاب کاندید اصلح.

رهبر معظم انقلاب نیز بر حضور «موثر» و «قوی» در فضای مجازی تاکید دارند و در همین راستا فرمودند: “دستگاه‌های مختلفی در فضای مجازی حضور دارند اما حضور در این فضا باید یک حضور جریان‌ساز باشد.

“رسانه” از این حیث حائز اهمیت است که می تواند با تغییر ذائقه مردم و ایجاد انحراف در آرمان‌های اصیل انقلاب، زمام امور کشور را به دست نااهلانی بسپارد که به اشرافیگری افتخار می‌کنند!

به طور مثال سردمدار دولت سازندگی معتقد بود «حتی اگر در فرآیند تعدیل، ۱۵ درصد جمعیت کشور که عموما دهک‌های محروم جامعه بودند در زیر چرخ‌های توسعه له شوند، اشکال ندارد»! چرا که این شیوه امری ضروری و بی اشکال برای روغن کاری چرخ‌های اقتصاد جامعه است؛ تفکری که توسط ارادتمندان این سیاستمدار دنبال شد و علت موفقیت و پذیرش آن نیز دست برتر اربابان ثروت و قدرت در رسانه است.

برخی از رسانه‌ها در این سال‌ها توانستند با تبلیغات منفی، دروغ، تحریف واقعیت و نشان دادن چهره دروغین از عده‌ای خائن که به هیچ یک از آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند نبودند، دست برتر را در قدرت بگیرند و نتیجه عملکردشان نیز فقیر شدن و نابودی فقرا -که ولی نعمتان انقلاب هستند- و فربه شدن زراندوزان شد.

در جریان انتخابات سال‌های اخیر، رسانه‌های فارسی زبان خارجی همسو با برخی رسانه‌های داخلی به وضوح و آشکارا آرمان‌ها و ارزش‌هایی همچون ساده زیستی و فقیر نوازی را به سخره گرفتند و چهره ساده و به دور از اشرافیت جریان انقلاب را نوعی ضدارزش معرفی کردند. کار تا جایی پیش رفته که اکبر ترکان، مشاور سابق رئیس جمهور فعلی کشورمان، وجود نوعی رفتار اعلی حضرتی در رفتار روحانی را تایید می‌کند یا اینکه محمود واعظی در کمال تعجب همگان اعلام می‌کند دولت برای اداره امور و جبران کسری خود عمداً نرخ ارز را بالا برده است؛ قدرت رسانه اینجا معلوم می‌شود که چگونه چنین شخصی در ایام انتخابات به عنوان منجی مردم معرفی می‌شود! کسی که به اعتراف خودش از تصمیمات مهمی همچون گرانی بنزین خبر نداشته آیا التهابات جامعه و سختی مردم برایش قد ارزنی اهمیت دارد؟

نقش رسانه‌ها در سوق دادن مردم برای انتخاب شخص اصلح

کیوان میرزایی در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی امروزه یک رسانه مستقل محسوب می‌شوند بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در جریان سازی و سوق دادن مردم به شرکت در انتخابات و انتخاب یک شخص بسیار موثر هستند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به اینکه امپراطوری رسانه‌ای در دنیا افکار مردم را به نفع خود بهره برداری می‌کند افزود: بر خلاف جریان غرب، نیروهای انقلابی در پی شکل دادن یک مجموعه حکمرانی مناسب و قابل قبول بر مبنای عدالت و انصاف هستند.

مغایرت رفتار وزیر ارتباطات با انتظارات رهبری و جامعه انقلابی

وی با تاکید بر ضرورت داشتن شبکه اطلاعاتی امن داخلی خاطرنشان کرد: وزیر ارتباطات این روزها موضوع اینترنت ملی را مطرح کرده که موضوع مورد نظر مقام معظم رهبری و جامعه انقلابی نیست چرا که رهبری بارها تاکید کردند باید شبکه امن تبادل اطلاعات داشته باشیم و این با اینترنت ملی فرق دارد.

میرزایی با بیان اینکه فضای مجازی و اینترنت اثر دوگانه دارد گفت: این فضا می‌تواند ما را به سمت انتخاب شخص اصلح در انتخابات سوق دهد و همه چیز بستگی به نحوه استفاده ما از ابزار تبلیغاتی دارد.

میدان داری بی اخلاقان در عرصه انتخابات و تبلیغات

رئیس بسیج اساتید استان گیلان افزود: معمولا افرادی که به اصول و اخلاقیات پایبند نیستند و امکانات، پول، ثروت و ابزار بیشتری در اختیار دارند از فضای مجازی برای اهداف خود که معمولا منجر به انتخاب افراد ناشایست می‌شود، استفاده می‌کنند.

میرزایی با اشاره به اینکه معمولا افرادی که داعیه انتخاب اصلح دارند از امکانات و ابزار رسانه‌ای به بهره‌اند بیان داشت: علت نیز آن است که افراد سرمایه گذار به فکر منفعت خود هستند و تبلیغات نوعی بده بستان است و صاحبان ثروت و قدرت بعد از انتخابات، انتظاراتی دارند که باید برآورده شود و خیلی به اصلح بودن افراد اهمیت داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو برای انتخاب گزینه اصلح راه سختی در پیش داریم خاطرنشان کرد: باید برای پیروزی در نبرد انتخابات، هزینه‌های مادی و انسانی کنیم و با تمام توان به صحنه بیاییم.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان تاکید کرد: حاکمیت و دولت وظیفه دارد برای هدایت مردم به سمت انتخاب شخص اصلح هزینه کند.

عدم توافق روی یک گزینه ضعف جریان انقلاب است

میرزایی با بیان اینکه نیروهای ارزشی و انقلابی برای انتخاب خود متر و مقیاس دارند و حاضر نیستند به خاطر منافع، روی یک نفر اجماع کنند تصریح کرد: در انتخابات پیشین، نیروهای انقلابی به چند گزینه تمایل داشتند درحالیکه جبهه مقابل روی یک نفر اتفاق نظر داشتند و پیروز شدند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای انقلابی در زمان انتخابات معیارهای یکسانی ندارند افزود: در جبهه مقابل نیروهای انقلابی، نوعی بده بستان جریان دارد و روی یک شخص هم به توافق می‌رسند و از آن حمایت می‌کنند البته این رویکرد جبهه انقلاب ریشه در مسائل ایدئولوژیکی دارد و نمی‌توان به آن ایراد گرفت.

رئیس بسیج اساتید استان گیلان با بیان اینکه نیروهای لیبرال و غربگرا مسند ریاست جمهوری یا مجلس را رحم اجاره‌ای می‌دانند و از رادیکال تا معتدل، از آن حمایت می‌کنند عنوان کرد: اگر نیروهای انقلابی در سال ۹۲ روی یک گزینه اتحاد داشتند، نتیجه انتخابات تغییر می‌کرد.

نیروهای انقلابی در پاره‌ای از موارد توانمندتر از جبهه مقابل هستند

میرزایی با بیان اینکه در بین نیروهای ارزشی و انقلابی افراد صاحب نظر و کارشناس در حوزه رسانه داریم که در پاره ای از موارد حتی از نیروهای جبهه مقابل نیز کارآمدتر هستند گفت: متاسفانه این نیروها امکانات لازم برای کار را در اختیار ندارند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان افزود: نیروهای ارزشی و انقلابی باید برای پیروزی در انتخابات روی یک گزینه که مورد حمایت اکثریت باشد و مردم نیز او را قبول داشته باشند تمرکز کنند.

وی درخصوص استفاده از اپلیکیشن‌های خارجی در انتخابات آتی بیان داشت: این کار را به صلاح نمی‌دانم زیرا امنیت ملی را به خطر می‌اندازد.

میرزایی ادامه داد: جوانان ما جوانان ما اپلیکیشن‌های قدرتمند و کارآمدی تولید کردند که از تلگرام و سروش و ایتا نیز قوی تر است اما نیازمند یک همت جمعی برای حمایت از آنان هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه