‍ دبیر هیئت تنیس گیلان در گفتگو با ۸دی:

بودجه کل تنیس کشور یک سوم قرارداد بازیکن فوتبال است!/ نسل طلایی تنیس گیلان منقرض شده

دبیر هیئت تنیس گیلان با بیان اینکه نسل طلایی تنیس استان که مربوط به ۱۰تا ۱۵ سال گذشته است منقرض شده، گفت: استان مازندران ۱۰۰ زمین تنیس خاکی دارد در حالی که این عدد در استان ما به ۱۰ می رسد.

بودجه کل تنیس کشور یک سوم قرارداد بازیکن فوتبال است!/ نسل طلایی تنیس گیلان منقرض شده

سعید رضایی در گفتگو با خبرنگار هشت دی در رابطه با وضعیت تنیس در استان گیلان، اظهار کرد: در سال های اخیر با کمک بخش خصوصی و ورود اسپانسر بخش زیادی از مشکلات تنیس گیلان مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه در حال رایزنی هستیم تا به کمک بخش خصوصی دفتری در شأن تنیس گیلان فراهم کنیم، گفت: در حال حاضر هیئت های تنیس رشت، لاهیجان، انزلی، آستانه اشرفیه و حتی صومعه سرا و فومن از جمله هیئت های فعال شهرستانی هستند.

‍ دبیر هیئت تنیس گیلان با بیان اینکه استعدادیابی رکن اصلی ورزش تنیس است، گفت: خط مشی که فدراسیون تنیس جمهوری اسلامی ایران مشخص کرده طرح JTI است که طرحی جهانی است که به طور خلاصه ورود مربیان و هیئت های تنیس به مدارس است.

رضایی ادامه داد: در استان گیلان هم این طرح در اوایل زمستان در مجموعه هتل کادوس برگزار شد و ۱۵ بازیکن نونهال و نوجوان مستعد شناخته شدند، ولی با توجه به مشکلاتی که بیماری کووید۱۹ ایجاد کرده و ذات طرح JTI از مدارس شکل می گیرد و مدارس هم به صورت آنلاین برگزار می شود مشکلاتی را به وجود آورده که این ارتباط قطع شده اما بزودی با جدیت این طرح را حتی در شهرستان ها با توجه به زیرساخت ها پیش می گیریم‌.

وی تسریع کرد: هدف ما فعال کردن تمامی هیئات شهرستان ها است و با توجه به ارتباط خوب و نزدیک با هیئات تنیس البرز و مازندران با الگو برداری و بومی سازی و اجرای طرح های این هیئات در آینده پیشرفت قابل توجه ای با توجه به منابع و زیرساخت ها خواهیم داشت.

نسبت تعداد زمین تنیس خاکی مازندران به گیلان ۱۰۰ به ۱۰ است

دبیر هیئت تنیس گیلان گفت: استان مازندران ۱۰۰ زمین تنیس خاکی دارد در حالی که این عدد در استان ما به ۱۰ می رسد و با حمایت مسئولین و با ورود بخس خصوصی پیشرفت میسر می شود.

معرفی تنیسور های آینده دار گیلان

وی با بیان اینکه نسل طلایی تنیس استان که مربوط به ۱۰تا ۱۵ سال گذشته است منقرض شده است، بیان کرد: قهرمانان تنیس گیلان متأسفانه در سال های اخیر دچار انحطاط شده اند و این نشان از ضعف در استعداد یابی و پرورش و رشد بازیکنان  گذشته بوده است، با این وجود در حال حاضر صدرا کنعانی، عسل فرحبد نیا، کامیار و فریار جعفری از تنیسور های آینده دار گیلان هستند.

رضایی اظهار کرد: تنیس در سطح جامعه همگانی نشده و متاسفانه فرهنگ اشتباه خانواده ها با دید اینکه تنیس ورزش گران قیمتی است مؤثر بوده در حالیکه اصلا درست نیست و با ۴۰۰هزارتومان و فقط با داشتن کفش و لباس ورزشی در مدت ۱۰ جلسه میتوان به آشنایی مقدماتی مناسبی از این ورزش رسید‌.

وی ادامه داد: در سال های اخیر مسابقات متعددی در استان از جمله مسابقات دهه فجر و نظام مهندسی با حدود ۴۰ بازیکن برگزار کردیم و با ورود بخش خصوصی برگزاری این رقابت ها داغ تر شد و حتی با کمک بخش خصوصی تعداد زمین های تنیس خاکی تا تابستان سال آینده دو برابر خواهد شد.

تنیس امن ترین ورزش در زمان شیوع ویروس کرونا

دبیر هیئت تنیس گیلان با بیان اینکه طبق آمار ورزش تنیس امن ترین ورزش دنیا در مواجهه با ویروس کرونا است، گفت: حتی در دوران پیک کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی این ورزش انجام می گرفت و تعداد تنیسور ها بعد از شیوع کرونا بیشتر شده است.

لیگ برتر تنیس گیلان بزودی برگزار می شود

دبیر هیئت تنیس گیلان عنوان کرد: در سال ۹۹ برای اولین بار در تاریخ تنیس گیلان با برگزاری جام سپیدرود سبلان و برگزاری دوره های داوری گام بلندی در جهت پیشرفت ورزش تنیس در گیلان برداشتیم و در شرف برگزاری لیگ برتر تنیس گیلان هستیم که با برگزاری این لیگ شور و شوق و استقبال هم استانی ها نسبت به این ورزش بیشتر خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه از ورود و حمایت بخش خصوصی استقبال می کنیم و این موضوع سرمایه گذاری و سودآوری مناسبی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: نگاه فدراسیون تنیس ایران نیز ورود و حمایت بخش خصوصی در این ورزش است.

گفتگو از “سجاد مصلحی”

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه