در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان رشت مطرح شد

رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور/ حل مشکل تأمین آب وظیفه مسئولین است نه مردم!

فرماندار رشت با بیان اینکه مشکلات تامین آب مربوط به ما مسئولین است و ارتباطی به مردم ندارد، گفت: کمبود آب، ناسالم بودن آب و هیچ بهانه ای دیگری برای مردم قابل قبول نیست.

رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور/ حل مشکل تأمین آب وظیفه مسئولین است نه مردم!

به گزارش خبرنگار هشت دی، علی فتح اللهی فرماندار شهرستان رشت بعدازظهر امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان رشت که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با اشاره به ۲۰اسفندماه زمان ثبت نام شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: می بایست هرکسی که دارای شرایط لازم به جهت خدمت به مردم است وارد این عرصه شود، این انتخابات علاوه بر داخل کشور نگاه خارج از کشور را به خود معطوف کرده است.

خدمت صادقانه مسئولین مردم را دلگرم می کند

وی افزود: رفتار اداری و خدمت صادقانه ما مسئولین مردم را دلگرم و ترغیب به جهت شرکت در انتخابات می کند، در هر سمتی که هستیم نباید بگونه ای رفتاری کنیم که مردم بدلیل کم کاری من و شما از شرکت در این امر خطیر غفلت کنند.

مردم به مسئولین وجه قانونی می بخشند

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه درصد قابل توجه ای از اشتغال استان در حوزه کشاورزی، تبدیلی و شیلات است افزود: قانونا می بایست ما خدمت گذار مردم باشیم، تا کشاورز نباشد ما و آبیاری و جهاد کشاورزی هیچ نقشی نخواهیم داشت، مردم به ما وجه قانونی می دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فاصله کاشت، داشت و برداشت برای کاهش هزینه های تمام شده از جمله اقدامات مثبت در حوزه کشاورزی است.

 ضرورت تأمین امنیت غذایی

فتح اللهی با تاکید بر ضرورت امنیت سلامت ادامه داد: علاوه بر امنیت جانی و سلامتی، تامین امنیت غذایی حائز اهمیت است، برنجی که تولید می شود باید با آبی سالم، کودی مناسب و…تولید شود، مردم در خانه ها نشستند و به ما اعتماد کردند نباید از اعتماد مردم سوءاستفاده شود.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه تا زمان برداشت برنج جلسات شورای حفاظت منابع آب می بایست حداکثر هر ۱۰روز تشکیل شود افزود: انتخابات پیشرو، کرونا و تعطیلات نباید مانعی برای تشکیل این جلسات باشد.

مشکل تأمین آب مربوط به ما مسئولین است نه مردم!

فتح اللهی با بیان اینکه تقریبا ۱۰۰درصد شهرستان رشت از آب سد منجیل استفاده می کند گفت: مشکلات تامین آب مربوط به ما مسئولین است و ارتباطی به مردم ندارد؛ کمبود آب، ناسالم بودن آب و هیچ بهانه ای دیگری برای مردم قابل قبول نیست.

فرماندار شهرستان رشت در این جلسه خاطرنشان کرد: مکان هایی نظیر ایستگاه ها و خط های راه آهن به مثابه یک سد عمل می کنند مسئولین مربوطه از الان باید بفکر لوله گذاری باشند، لایبروبی های رودخانه ها، تامین و کاهش قیمت تمام شده کودها برای توزیع بین کشاورزان باید مورد بررسی ویژه قرار گیرد.

رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور/ آب بندان ها ظرفیت اساسی در تأمین آب کشاورزی

به گزارش خبرنگار هشت دی، مسعود اسدی‌پرور، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت نیز در این جلسه از شهرستان رشت بعنوان بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور نام برد و اظهار کرد: به طور میانگین در این شهرستان ۱۸۰ هزار تن برنج سفید تولید و در مجموع ۱۱درصد برنج کشور در رشت تولید میشود.

اسدی‌پرور ادامه داد: شهرستان رشت دارای ۶۲ هزار و ۳۶۸ هکتار اراضی شالیزاری و بیش از ۹۲ هزار نفر برنجکار در این شهرستان به تولید این محصول مشغول هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت با بیان اینکه شهرستان رشت از پتانسیل های خوبی در بخش کشاورزی برخوردار است گفت: ۲۷ درصد مرغ، ۴۲ درصد ماهی و ۲۰ درصد شیر خام استان گیلان در رشت تولید می شود.

وی از آب بندان ها از جمله ظرفیت های تامین آب کشاورزی برای حفظ و نگهداری آب باران یاد کرد و افزود: در شهرستان در بعضی از روزها ۳۰۰ و روزهایی وجود دارد که تنها با ۱۳میلیمتر بارش باران مواجه هستیم، در حال حاضر یک هزار و ۸۳۰ هکتار آب بندان در شهرستان رشت داریم که در صورت احیاء می توان ۴۰ میلیون مترمکعب آب را ذخیره سازی کرد.

اسدی‌پرور با اشاره به پوشش کانال های آبیاری بعنوان برنامه های دیگر جهاد کشاورزی در گیلان به جهت نگهداری آب عنوان کرد و افزود: امسال نیز نزدیک به هفت میلیارد تومان برای اجرای پوشش کانال های آبیاری استان در نظر گرفته شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه