در گفتگو با ۸دی مطرح شد:

پیگیری مشکل پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد/ نحوه محاسبه شهریه ترم جدید تغییر کرده است + جزئیات

 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه نحوه محاسبه شهریه برای ترم جدید تغییراتی کرده است گفت: دانشجویان علاوه بر پرداخت بدهی قبلی، باید شهریه ثابت به‌علاوه ۳۵درصد شهریه ثابت ترم جدید را بعنوان علی الحساب شهریه متغیر پرداخت نمایند‌.

پیگیری مشکل پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد/ نحوه محاسبه شهریه ترم جدید تغییر کرده است + جزئیات

“سهیل شکری” در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با اشاره به مسئله ایجاد شده برای تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای ثبت نام در ترم جدید اظهار کرد: با توجه به تغییر سامانه آموزشی دانشگاه از سیستم سیدا به سیستم آموزشیار، نحوه محاسبه شهریه برای ترم جدید تغییراتی کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل جدید درخصوص نحوه محاسبه شهریه ترم دوم سال ۹۹، دانشجویان علاوه بر پرداخت بدهی قبلی، می‌بایستی شهریه ثابت به‌علاوه ۳۵ درصد شهریه ثابت ترم جدید را نیز بعنوان علی الحساب شهریه متغیر پرداخت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: ورودی‌های قبل از ترم دوم سال ۹۹، باید ۶۵درصد بدهی قبلی + شهریه ثابت ترم دوم سال ۹۹+ ۳۵درصد شهریه ثابت (به عنوان پیش پرداخت بخشی از شهریه متغیر) را برای ثبت نام پرداخت کنند.

شکری خاطرنشان کرد: ورودی‌های ترم دوم سال ۹۹ نیز بایستی شهریه ثابت ترم دوم سال ۹۹ + شهریه خدمات آموزشی و شهریه بیمه دانشجویی + ۳۵درصد شهریه ثابت (به عنوان پیش پرداخت بخشی از شهریه متغیر) را پرداخت نمایند.

وی ادامه داد: چون قبل از انتخاب واحد شهریه متغیر دانشجو دقیقا مشخص نیست (به تعداد واحدهای انتخابی بستگی دارد) دانشگاه مبلغی را تحت عنوان علی الحساب شهریه متغیر دریافت می نماید که در این ترم ۳۵ درصد شهریه ثابت تعریف شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بیان داشت: هزینه خدمات آموزشی و بیمه دانشجویی مشمول معافیت از پرداخت برای دانشجویان شاهد و ایثارگر تحت پوشش بنیاد شاهد و ایثارگران نمی‌باشد.

شکری با تاکید بر اینکه خود سایت مبلغ شهریه را محاسبه می‌کند و نیازی به محاسبه توسط دانشجویان نیست افزود: افراد می‌توانند قبل از انتخاب واحد، قسمت تراز مالی سایت دانشگاه را چک کنند و با گزینه “پرداخت الکترونیکی شهریه” نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام نمایند.

وی ادامه داد: همچنین دانشجویان می‌توانند تا زمان فرارسیدن زمان انتخاب واحد خود صبر کرده و از منوی انتخاب واحد، مبلغ را مشاهده کنند و پس از پرداخت، بخش انتخاب واحد برای آنها نمایش داده می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: دانشجویانی که توان پرداخت شهریه ندارند می‌توانند با مراجعه به سامانه «ساجد» به نشانی sajed.iau.ir از تسهیلات مالی استفاده نمایند.

وی در پاسخ به این پرسش که دانشجویان چگونه می‌توانند از وام شهریه استفاده کنند گفت: دانشجویان می‌توانند با پرداخت بخشی از شهریه یا بدهی، با هماهنگی مدیر مالی انتخاب واحد را انجام دهند یا از وام‌های بانکی یا صندوق رفاه دانشگاه استفاده کنند.

شکری افزود: دانشجویانی که با معرفی واحد دانشگاهی از وام‌های بیرون دانشگاه استفاده می‌کنند، لازم است فرایند درخواست و تکمیل فرم‌ها را در دستور کار داشته باشند که زمان رسیدگی به آن، به شخص متقاضی و بانک مربوطه وابسته است و در اختیار دانشگاه نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به نحوه استفاده از تخفیف شهریه بیان کرد: اعمال تخفیف‌های دانشجویی نیز در اختیار حوزه مالی واحدهای دانشگاه است و دانشجویان واجد شرایط باید در این زمینه با واحد مالی واحدهای دانشگاهی هماهنگ باشند.

وی درباره هزینه اضافی دانشجویان ورودی جدید خاطرنشان کرد: دانشجویان ورودی ۹۹ علاوه بر شهریه ثابت، باید ۵ هزار تومان هزینه بیمه و ۱۷۳ هزار تومان هزینه خدمات آموزشی را واریز کنند و اگر در ترم قبل این مبالغ پرداخت نشده باشد این اعداد به‌عنوان بدهی قبلی دانشجویان در نظر گرفته می‌شود.

شکری با اشاره به بدهی اضافی دانشجویان عنوان کرد: ترم گذشته مبلغ بدهی دانشجویان به سه قسط تقسیم شد و برخی دانشجویان به اشتباه تصور داشتند این مبلغ به‌عنوان وام لحاظ شده است اما صرفاً تقسیط بدهی شهریه دانشجویی برای تسهیل در فرایند پرداخت است.

وی ادامه داد: علیرغم اطلاع‌رسانی، برخی از دانشجویان این اقساط را پرداخت نکرده یا از درگاه دیگری اقدام به پرداخت کرده بودند، لذا اشکالاتی در زمان انتخاب واحد این دانشجویان ایجاد شده بود که پس از آگاهی آن‌ها، مسئله مرتفع شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تاکید کرد: برای تسهیل این امر با توجه به آخرین سر رسید این اقساط در ۱۵ بهمن‌ماه، کلیه اقساط پرداخت نشده (بدهی قبلی) توسط دانشجو، حذف و به بدهی دانشجو به‌طور متمرکز اضافه شد.

به گزارش هشت دی، “محمد دوستار”، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در گفتگویی کوتاه با خبرنگار هشت دی، از وجود مشکل این دانشجویان اظهار بی اطلاعی کرد و گفت اگر دانشجویی درخصوص تکمیل ثبت نام خود مشکلی دارد باید به دانشگاه مراجعه کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه