مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس گیلان مطرح کرد

گیلان استان نمونه کشور در برگزاری اردوهای راهیان نور مجازی دانش آموزان

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس گیلان گفت: امسال با همکاری آموزش و پرورش علاوه بر روایتگری‌، برنامه‌های نشاط‌ آفرین و متناسب با ذائقه نوجوانان تهیه شد به نحوی که تلاش شد فرهنگ ایثار و شهادت با ابزارهای متنوعی نظیر دابسمش، طنز و موسیقی با استفاده از خواننده های ارزشی و… به دانش آموزان انتقال داده شود.

گیلان استان نمونه کشور در برگزاری اردوهای راهیان نور مجازی دانش آموزان

به گزارش خبرنگار هشت دی، سرهنگ پاسدار علی رفاهتی مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس استان گیلان در نشست خبری سازمان بسیج دانش‌آموزی در دفتر خبرگزاری بسیج با بیان اینکه اجرای برنامه راهیان نور بسیج دانش‌آموزی از سال ۸۹ آغاز شده است اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا سال تحصیلی امسال بسیار متفاوت بود و برنامه راهیان نور نیز با استفاده از بستر فضای مجازی و شبکه شاد اجرا شد.

وی با بیان اینکه همه ساله دانش‌آموزان در قالب برنامه راهیان نور به مناطق جنگی دوران دفاع مقدس به جنوب و غرب کشور اعزام می‌شدند افزود: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه راهیان نور در بستر فضای مجازی و شبکه شاد با آیتم های متنوع روایتگری‌، مسابقه و… اجرا شد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس استان گیلان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی سپاه گفت: امسال با همکاری آموزش و پرورش علاوه بر روایتگری‌، برنامه‌های نشاط‌ آفرین و متناسب با ذائقه نوجوانان تهیه شد به نحوی که تلاش شد فرهنگ ایثار و شهادت با ابزارهای متنوعی نظیر دابسمش، طنز و موسیقی با استفاده از خواننده های ارزشی و… به دانش آموزان انتقال داده شود.

 استفاده از تمام ظرفیت ها برای افزایش کیفیی راهیان نور

وی با بیان اینکه برنامه راهیان نور مجازی استان گیلان در سطح کشور بعنوان برنامه ای نمونه و ویژه معرفی شد افزود: راهیان نور ابزاری مفید برای مقابله با جنگ نرم است که می بایست از تمام ظرفیت‌های موجود برای هرچه باکیفیت تر برگزار شدن آن استفاده کرد.

“جمیل عباسی غریب” معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست برنامه راهیان نور را یکی از مأموریت‌های آموزش و پرورش در تحقق سند بنیادین دانست و اظهار کرد: راهیان نور یکی از برنامه‌های مهم و کلیدی است که با هدف انتقال ارزش‌ها از نسل گذشته به آینده انجام می‌شود.

غریب ادامه داد: هرساله اجرای راهیان نور با توجه یک تفاهم نامه‌ بین سپاه و بسیج دانش آموزی برای دانش آموزان دوره متوسطه دوم اجرا میشد که معمولا بدلیل محدودیت های اعتبارات دولتی، از کمک های مالی اولیاء دانش آموزان و خیرین استفاده می شد.

معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه آموزش و پرورش در کنار بسیج تهدید کرونا را تبدیل به فرصت کرده است افزود: بر این اساس برای اجرای برنامه راهیان نور از بستر فصای مجازی و شبکه شاد استفاده شد که حدود ۳۶ هزار و ۳۰۰ دانش آموز از دوره متوسطه دوم از این برنامه مجازی بازدید کردند.

از مدرسه تا معبر

وی با بیان اینکه برنامه مجازی راهیان نور در دو نوبت صبح و عصر با عنوان از مدرسه تا معبر، صبحها و روایت خوبان عصرها بدون هیچ آیتم تکراری اجرا می شود افزود: تماشای گلزار شهدای رشت و انزلی، ارامگاه میرزاکوچک خان، روایتگری توسط راویان گیلانی و بومی خوزستان، استند آپ، نمایش مناطق هویزه، طلاییه، اروند و…بخش هایی از برنامه راهیان نور مجازی امسال است.

تماشای یک میلیون و ۸۳۷هزار و ۱۰۰نفر از برنامه راهیان نور مجازی

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس استان گیلان در تشریح تعداد بازدیدکنندگان مجازی راهیان نور امسال بیان کرد: ۲۰بهمن ماه سال جاری برنامه راهیان نور گیلان در سطح کشور مشاهده و در مجموع یک میلیون و ۸۳۷هزار و ۱۰۰نفر در گیلان از این برنامه مجازی در استان گیلان بازدید کردند که از این تعداد یک میلیون و ۸۳۷هزار و ۱۰۰نفر بصورت آفلاین و ۶۱هزار و ۴۰۰نفر آنلاین بودند.

غریب با تاکید بر اینکه با ریشه کن شدن ویروس کرونا برنامه راهیان نور طبق روال هرساله بصورت حضوری برگزار میشود گفت: علاوه بر بازدید حضوری اجرای راهیان نور مجازی از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه