نماینده مردم آستارا در مجلس در گفتگو با ۸دی:

رویکرد مجلس یازدهم نسبت به طرح شفافیت آرا مثبت است/ به مطالبات مردم پاسخ می دهیم

“غلامرضا مرحبا” نماینده مردم آستارا با بیان اینکه رویکرد مجلس یازدهم نسبت به طرح شفافیت آرا مثبت است، گفت: این پایان کار نیست طرح را بررسی کرده و اگر نیاز به تغییرات داشته باشد اعمال خواهیم کرد و طرح قوی تر از قبل دوباره باز خواهد گشت تا به مطالبات مردم پاسخ دهیم.

رویکرد مجلس یازدهم نسبت به طرح شفافیت آرا مثبت است/ به مطالبات مردم پاسخ می دهیم

غلامرضا مرحبا در گفتگو با خبرنگار هشت دی در رابطه با اهمیت شفافیت آراء نمایندگان، اظهار کرد: اکثر نمایندگان مجلس موافق طرح شفافیت آرا بودند اما یکسری از همکاران در رابطه با شکل و چارچوب آن نقطه نظراتی داشتند.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم رای خوبی به طرح شفافیت آراء نمایندگان داد و کمتر از ۳ رای نیاز داشتیم تا دو سوم آراء را احراز کنیم، تصریح کرد: با توجه به تغییر در آیین نامه نیاز به دو سوم رای نمایندگان داشتیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس ادامه داد: بیش از ۱۷۰ نماینده به شفافیت آراء رای مثبت دادند که این نشان دهنده رویکرد مثبت مجلس در این طرح است.

مرحبا افزود: باید فرصت دهیم تا سازوکارها، روش ها، راهکارها و دستورالعمل ها تکمیل تر و اصلاح شود و در اولین فرصت که آیین نامه اجازه می دهد دوباره طرح شفافیت آراء نمایندگان به صحن بر می گردد و این اتفاق در مجلس یازدهم خواهد افتاد.

مرحبا بعنوان نماینده موافق شفافیت آراء نمایندگان در مجلس، گفت: آن نمایندگانی که مخالف بودند با شفافیت آراء مخالف نبودند بلکه نسبت به سازوکارها، روش ها و دستورالعمل ها مخالف بوده و نقطه نظراتی داشتند.

نماینده مردم آستارا در مجلس، افزود: نظر و رویکرد همه نمایندگان با شفافیت آرا است اما راهکارهای آن باید اصلاح شود.

مرحبا با بیان اینکه بیش از ۱۷۰ نماینده به این طرح رای مثبت دادند اما طبق آیین نامه نیاز به دوسوم آراء داشتیم که ۳ رای کم آورد، گفت: این پایان کار نیست طرح را بررسی کرده و اگر نیاز به تغییرات داشته باشد اعمال خواهیم کرد و طرح قوی تر از قبل دوباره باز خواهد گشت تا به مطالبات مردم پاسخ دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه