هشت دی گزارش می دهد:

تشکیل شورای حل اختلاف صنعتی با رویکرد تخصصی در استان/ ضرورت پیگیری مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به گیلان

سفر رئیس قوه قضاییه به استان گیلان و بررسی مشکلات مختلفی که گریبانگیر حوزه های مختلف در بخش های اقتصادی، تولیدی و صنعتی گیلان است می تواند امیدها را در ایجاد نهضت فساد ستیزی به دور از هرگونه جوسازی و فشارهای سیاسی در استان افزایش دهد.

تشکیل شورای حل اختلاف صنعتی با رویکرد تخصصی در استان/ ضرورت پیگیری مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به گیلان

به گزارش هشت دی، سفر رئیس قوه قضاییه به استان گیلان و بررسی مشکلات مختلفی که گریبانگیر حوزه های مختلف در بخش های اقتصادی، تولیدی و صنعتی گیلان است می تواند امیدها را در ایجاد نهضت فساد ستیزی به دور از هرگونه جوسازی و فشارهای سیاسی در استان افزایش دهد.

بررسی وضعیت کارخانه های گیلان، تصاحب پادگان حسن رود از طریق اسناد و مدارک جعلی و حمایت برخی نهادها و رانت توسط عده ای، تصرف و نابودی جنگل‌های هیرکانی گیلان، تشکیل کمیته ای برای حفظ و احیای تالاب انزلی بعنوان یک سرمایه ملی، تخصیص هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منابع قوه قضاییه برای رفع مشکلات واحدهای قضایی، ورود سازمان بازرسی در مسئله پسماند گیلان از جمله مواردی بود که در سفر ریاست قوه قضاییه مورد رصد قرار گرفت.

رئیس قوه قضاییه نیز در سفر یک روزه خود به استان گیلان بر تأمین امکانات مورد نیاز شوراهای حل اختلاف، صدور دستور در خصوص پیگیری و حل و فصل هرچه سریعتر برخی مشکلات زندان‌های گیلان که فاقد امکانات و شرایط مناسب هستند، کمک به خانواده‌های زندانیان، موضوع کاداستر گیلان و لزوم اجرای مصوبه ها و پروژه های قضایی گیلان که متناسب با اقلیم این استان هستند تاکید کرد.

رسیدگی و پیگیری نامه‌های مردمی به آیت الله رئیسی

آیت الله رئیسی همچنین بر رسیدگی و پیگیری تک تک نامه‌های مردمی که در سفر به گیلان واصل شده تاکید و
سازمان بازرسی کل کشور را مامور نظارت بر اجرای مصوبات سفر به استان گیلان به خصوص در زمینه احیای کارخانجات این استان کرد.

اما شرکت رشت الکتریک، پوشش و صنایع ابریشم از جمله کارخانجات گیلان هستند که در بستر قانون، با سوء مدیریت و به بهانه واگذاری مورد غارتگری گرفته و باعث بیکاری هزاران کارگر و از سویی فلج شدن اقتصاد و صنعت گیلان شدند.

اطلاع رسانی به مردم از نحوه برخورد با متخلفان اقتصادی گیلان

پس از بازدید رئیس قوه قضاییه از این کارخانجات به ویژه شرکت مخروبه رشت الکتریک و گفتگو با تعدادی از سهامداران و کارگران سابق این کارخانه آیت الله رئیسی، رئیس کل دادگستری گیلان را موظف به تشکیل و پیگیری فوری توسط یک تیم قضایی مجرب در خصوص وضعیت شرکت رشت الکتریک بدون توجه به هیچ مانعی کرد و در ادامه نیز به انعکاس و اطلاع رسانی در مورد نحوه برخورد با متخلفان و کیفر آنها به مردم تاکید کرد.

آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه در این سفر نیز خطاب به مدیران بر اجرای قانون، حفظ شئون اجتماعی و رعایت عدالت تاکید کرد و کوچکترین وقوع تخلف از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌ها را غیر قابل قبول عنوان و اعلام کرد که با سازمان های با سازمان متخلف باید شدید تر از افراد متخلف برخورد شود.

لزوم حمایت و صیانت قضایی از واحدهای تولیدی

فرهاد دلق‌پوش رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با اشاره به سفر هفته گذشته آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه به استان گیلان بازدید از دو واحد تولیدی شرکت الکتریک ایران رشت و پوشش را اقدامی امیدآفرین دانست و اظهار کرد: حمایت و صیانت قضایی از بخش‌های تولید و تجارت در راستای تحقق جهش تولید امری بسیار ضروری است.

دلق‌پوش با تاکید بر اینکه حس امنیت برای سرمایه گذارن به نوعی باعث پشتوانه و افزایش تولید میشود گفت: حمایت دستگاه قضایی از سرمایه گذاران باعث ایجاد امنیت، آرامش، رغبت و جذب آنها در استان و در نهایت منجر به تحول و توسعه اقتصادی گیلان می‌شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان تصریح کرد: هدایت و نگاه قضایی با رویکرد حمایت و صیانت از تولید می‌تواند انگیزه مضاعفی را در تولید کننندگان استان بوجود آورد.

تشکیل شورای حل اختلاف صنعتی با رویکرد تخصصی در گیلان

وی توجه و بازدید آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه از واحد‌های تولیدی را حاصل رویکرد جدید دستگاه قضایی در حمایت از واحد‌های تولیدی عنوان کرد و افزود: یکی از اقدامات مثبت دستگاه قضایی در گیلان، تشکیل شورای حل اختلاف صنعتی با رویکرد تخصصی است که با تعامل لازم بین دستگاه های مربوطه در حال انجام است.

دلق پوش خاطر نشان کرد: تعامل ویژه دستگاه قضایی و عوامل قضایی با تولیدکنندگان و درک شرایط بخش تولید و تجارت موجب تحول اقتصادی و جذب سرمایه گذاری از بخش‌های غیر مولد به سمت تولید میشود.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه تعدد پرونده‌های دعاوی حقوقی، پیچیدگی موضوعات، شعبات رسیدگی کننده موجب عدم امکان استفاده از ظرفیت و پتانسیل صنعتی است، افزود: امیدواریم با استناد به ورود و پیگیری‌های انجام شده دستگاه‌های اجرایی و قضایی و حمایت قاطع مسئولان مشکلات واحدهای تولیدی گیلان حل شود.

وی احیاء مجدد دو شرکت الکتریک ایران رشت و پوشش را امری بسیار مهم دانست و گفت: در صورت حل مسائل قضایی و حقوقی این دو شرکت می‌توان برای احیاء آن‌ها اقدام کرد که این امر خواسته همه مردم گیلان است.

وایرال معضلات گیلان در سطح فضای مجازی کشور

سجاد ستوده، کارشناس فضای مجازی نیز در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با اشاره به نقش رسانه ها در جریان سفر هفته گذشته رئیس قوه قضاییه به استان گیلان اظهار کرد: پس از مدت ها انتظار از سوی فعالان فرهنگی، سیاسی، رسانه‌ای و اجتماعی این سفر به وقوع پیوست و در حاشیه این سفر موضوعاتی که سال‌ها افکار عمومی را تحت شعاع قرار داده بود مورد توجه ویژه وی قرار گرفت.

ستوده از موضوعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی گیلان بعنوان مسائلی که در آنها ضرورت ورود قوه قضاییه احساس می شود نام برد و گفت: مسئله رشت الکتریک و پوشش، زمین خواری و کوه خواری، برداشت شن و ماسه، تغییر کاربری و مهاجرت پنهانی که استان گیلان طی سال های طولانی با آنها درگیر است از جمله مهم ترین موضوعاتی بود که در این سفر مورد توجه رئیس قوه قضاییه قرار گرفت.

این کارشناس فضای مجازی در ادامه این مطلب افزود: معضلات مذکور در طول سال های اخیر توسط رسانه ها و فعالان مجازی استان گیلان مورد توجه قرار می گرفت، اما حضور آیت الله رئیسی در گیلان منجر شد که این مطالب در سطح رسانه های کشور و فضای مجازی وایرال شود.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به گیلان توسط رسانه ها گفت: به جهت اینکه این سفر تنها در حد یک بازدید باقی نماند، نیاز به پیگیری مداوم و متعدد مصوبات و مطالبات توسط رسانه ها بعنوان نماینده افکار عمومی از متولیان امر است.

ستوده تصریح کرد: رسانه ها می بایست مصوبات این سفر را بررسی، از مسئولین مطالبه کرده و نتیجه این مطالبه‌گری ها را در اختیار افکار عمومی قرار دهند، امیدواریم با همت دستگاه قضایی شاهد رفع معضلات و مشکلات استان و دلی خوش به واسطه سفر آیت الله رئیسی برای مردم گیلان باشیم.

به گزارش هشت دی، ورود، جدیت و پیگیری آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه به کلاف درهم تنیده شده اقتصاد گیلان باعث بارقه امید در افکار و نگاه مردم گیلان نسبت به مسئولان در جهت مبارزه با مفسدان اقتصادی که خود روزی جز مسئولین استانی و کشوری بودند شده است.
حرکت چرخ واحدهای بزرگ تولیدی گیلان علاوه اینکه منجر به رونق اقتصادی استان، اشتغالزایی و کاهش فساد میشود بلکه بازتاب این درخشش صنعت گیلان بر اقتصاد کشور نیز ملموس خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه