حجت الاسلام رئیسی:

وضعیت صنایع پوشش ایران فاجعه است/ خصوصی سازی فرق می کند با آتش زدن به مال مردم!

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه وضعیت صنایع  پوشش ایران یک فاجعه است، گفت: رشت الکتریک می توانست نگین انگشتری رشت باشد اما به تلی از خاک تبدیل شده، کارخانه ابریشم صومعه سرا هم همین طور، این در حالی است که امروز تولید مسئله اول کشور است.

وضعیت صنایع پوشش ایران فاجعه است/ خصوصی سازی فرق می کند با آتش زدن به مال مردم!

به گزارش خبرنگار ۸دی، جلسه شورای اداری استان گیلان با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و مسئولان ارشد استان هم اکنون در سالن اجتماعات دادگستری کل گیلان آغاز شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، در این جلسه با بیان اینکه دشمن نمی‌خواست ما به کوچکترین تکنیکی و ابزاری دست پیدا کنیم، اظهار کرد: ما در بخش های محختلف کشور نه حق عقب نشینی داریم نه پسروی، یک راه داریم آن هم پیشرفت است همواره باید دنبال پویایی و شکوفایی باشیم.

وی افزد:  این امت در حال حرکت و هدف دار، مقتدا و امامی دارند. طبیعتا در این حرکت همه باید نقش داشته باشند. دو روز ما نباید مثل هم باشد و در جامعه هم همنطور است. در موارد مختلف زندگی فردی و اجتماعی همین طور است.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه با حرکت مجاهدانه و انقلابی باید از موانع عبور کرد، گفت: حرکت انقلابی، حرکت مجاهدانه ای است با نگاه به دشمن، زیرا دشمن به دنبال از بین بردن فرصت ها است و اساس این حرکت اخلاص است. این کاری است که شهدای عالیقدر کردند.

وی با بیان اینکه ۸ هزار شهید استان گیلان بر اعمال و رفتار ما نظارت می کنند، گفت: انتظار شهدا این است که یک حرکت مجاهدانه باید در این عرصه صورت بگیرد.

استاندار گیلان ادامه داد: آقایان مدیران! ما در حوزه هسته ای و دفاعی بیشتر تحریم و موانع داشتیم یا در حوزه های اقتصادی؟!

وی در رابطه با سخنان استاندار گیلان و اقداماتی که انجام شده گفت:  استان گیلان با ۸هزار شهید با این همه نعمت های خدادای و معنوی که دارد، سرمایه بزرگ شخصیتی مانند ایت الله بهجت که از سرمایه های جهانی که دارد، ذخایر مادی مانند، آب، جنگل، محیط زیست، نیروی جوان کارآمد و… همه از سرمایه های استان گیلان است.

رئیسی افزود: این کار مدیران استان گیلان است که بهره وری را در جهت گره گشایی از مشکلات مردم در استان بالا ببرند.

صنایع  پوشش ایران یک فاجعه است

وی با بیان اینکه وضعیت صنایع  پوشش ایران یک فاجعه است، گفت: از برفی که در سال ۸۳ آمده سوءاستفاده کردند وباید با دست اندرکاران آن برخورد شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه گیلان از قدیم به صنعت بزرگ نساجی شناخته شده است، گفت: ما صددرصد موافق خصوصی سازی هستیم اما خصوصی سازی فرق می کند با آتش زدن به مال مردم، خصوصی سازی فرق می کند با یکسان کردن کارخانه با تلی از خاک!

وی در رابطه با مشکلات پسماند استان، گفت: آقایان از کجا باید بیایند مشکل پسماند گیلان را حل کنند؟ این مشکل به دست مدیران استان باید حل شود.

رئیسی ادامه داد: چگونه می خواهید جوانان را حفظ کنید با سخنرانی؟!، حفظ جوانان به عملکرد ما است، آنچه که جوانان ما را حفظ می کند عملکرد و رفتار عادلانه است.

وی با اشاره به وضعیت کارخانه رشت الکتریک، گفت: رشت الکتریک می توانست نگین انگشتری رشت باشد اما به تلی از خاک تبدیل شده است، کارخانه ابریشم صومعه سرا هم همین طور است این در حالی است که امروز تولید مسئله اول کشور است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه رهبرانقلاب فرمودند که هیچ گرهی نیست که در کشور توسط جوانان حل نشود، افزود: ما می‌توانیم را تیپ و لشکرهای گیلان در دفاع مقدس اثبات کردند و این مشکلات قابل‌حل است.

با سازمان متخلف شدیدتر از افراد و مدیران متخلف برخورد می کنیم

وی با تأکید بر اینکه  با سازمان متخلف شدیدتر از افراد و مدیران متخلف برخورد می کنیم، گفت: همه سازمان‌ها باید خود را موظف به اجرای عدالت  بدانند و مسائلی که مربوط به سازمان‌ها و تخلفات اداری است توسط قوه قضائیه بررسی می‌شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی به تملک بانک‌ها درآمده‌اند، گفت: بانک‌ها منابع خوبی برای حل مشکل واحدهای تولیدی دارند  و مباحث ساختاری باید توسط نمایندگان در مجلس حل شود تا جلوی زد و بندها در تغییر کاربری‌کارخانه‌ها گرفته شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه منابع طبیعی، دریا و جنگل در گیلان از ذخایر این استان است، افزود: مسؤولین منابع طبیعی در برخورد با متخلفان در حریم مواهب الهی با هیچ‌کسی نباید مسامحه نکنند و دست تخریب گران محیط‌زیست باید قطع شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز تولید مسئله اول کشور است و رهبر انقلاب بر این اساس جهش تولید را شعار سال قراردادند، گفت: هر تولیدی در کشور یعنی تولید قدرت.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم که هیچ کارخانه‌ای تعطیل شود در همین راستا کارخانه ابریشم که می‌توانست یکی از ظرفیت‌های این استان در تولید اشتغال و تولید ثروت باشد امروز تعطیل است و باید موانع سد راه این کارخانه برداشته شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ما در هیچ مسیری بن‌بست نداریم، بیان کرد: بسیاری از دغدغه‌های مردم گیلان به دست ما رسیده و مطالعه کرده‌ایم و این مشکلات باید در استان حل شود.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه