حجت الاسلام قمی در انزلی:

آیت الله “مصباح” مقابل انحراف ایستاد/ عده ای با ژست مقدس مآبی تیشه به ریشه اسلام، انقلاب و نظام می زنند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی هرگز زیر بار منت و ذلت نرفت، گفت: امروز عده ای با ژست مقدس مآبی چنان تیشه به ریشه اسلام، انقلاب و نظام می زنند که گویی وظیفه ای جزء این ندارند.

آیت الله “مصباح” مقابل انحراف ایستاد/ عده ای با ژست مقدس مآبی تیشه به ریشه اسلام، انقلاب و نظام می زنند

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام قمی در آیین بزرگداشت علامه مصباح که شامگاه پنجشنبه در سالن همایش های اردوگاه شهید مطهری انزلی برگزار شد، به شخصیت کم نظیر مرحوم آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: آیت الله مصباح می‌فرمودند امام خمینی (ره) حق بزرگی بر گردن همه دارد که متأسفانه در تبیین و تکریم این شخصیت بزرگوار کوتاهی داشته‌ایم.

وی یکی از مهم‌ترین تأکیدات علامه مصباح را مطالعه منشور روحانیت امام خمینی (ره) توسط طلبه ها دانست و گفت: مکتب امام خمینی (ره) خواستنی است و برای همه جوانان جامعه که برخی اوقات به گونه‌ای دیگر قضاوت می‌شوند این مکتب خواستنی است.

وی با بیان اینکه یک خبرنگار در پاریس از امام سوال می کند که شما علوم سیاسی، اجتماعی، اقتصاد و روابط بین الملل نخواندید فکر نمی کنید یک عواملی در این معامله است که شما نمی شناسید؟ ادامه داد: امام در پاسخ به سوال خبرنگار گفتند این مواردی که اعلام کردید این علومی که گفتید به چهارچوب هایی استوار است که ما آنرا قبول نداریم و برای خود چارچوب جدیدی ساخته ایم، بر هر ظالمی می تازیم از هر مظلومی دفاع می کنیم‌ و این پاسخ ها راهبردی، حکمت، ریشه و عمق داشت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یکی از توفیقات مرحوم آیت الله مصباح یزدی را تبیین حق عنوان کرد و گفت: آیت الله مصباح یزدی از هیچ کس نترسید و مجاهدت کرد‌؛ با توجه به حجم فشار بر آیت الله مصباح یزدی اما ایشان محکم مقابل انحراف ایستادند.

آیت الله مصباح یزدی هرگز زیر بار منت و ذلت نرفت

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه و علماء متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع مهمترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات، انحرافات و کج روی ها بودند، افزود: علمای بزرگ اسلام در همه عمر خود تلاش کردند مسائل را بدون دخل و تصرف ترویج کنند.

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی هرگز زیر بار منت و ذلت نرفت با اشاره به اینکه روحانیت با کمترین امکانات تفکر اسلام ناب را در جامعه ترویج دادند، خاطر نشان کرد:  امروز عده ای با ژست مقدس مآبی چنان تیشه به ریشه اسلام، انقلاب و نظام می زنند که گویی وظیفه ای جزء این ندارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: طلاب لحظه ای از این مارهای خوش خط و خال غافل نشوند چرا که آنها مروج اسلام آمریکایی هستند؛ اگر روحانیون طرفدار اسلام ناب دیر بجنبند و وظایف خود را در تبیین حق اجرا نکنند ابرقدرت ها و نوکران مسائل را به نفع خود می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه