فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست گیلان در گفتگو با ۸دی:

ورود هرگونه خودرو به داخل پارک ملی بوجاق ممنوع شد

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست گیلان با بیان اینکه طبق پیگیری‌های انجام شده از امروز ورود هرگونه خودرو به داخل پارک بوجاق ممنوع است گفت: امیدواریم این اقدام قدمی مؤثر برای حفاظت از این پارک ملی و حفظ اکوسیستم منطقه باشد.

ورود هرگونه خودرو به داخل پارک ملی بوجاق ممنوع شد

“ساسان اکبری پور” فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان گیلان در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه بالاترین رده حفاظتی در سازمان حفاظت محیط زیست مربوط به پارک ملی می‌شود اظهار کرد: پارک ملی بوجاق تنها پارک ملی شمال کشور است که در کریدور مهاجرت پرندگان قرار دارد و اصلی‌ترین مکان برای زمستان‌گذرانی پرندگان نیز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تردد، تخریب، شکار و صید غیرمجاز در پارک ملی بوجاق ممنوع است گفت: از زمان تاسیس پارک، ورود برای عموم آزاد بوده اما در این اواخر مشاهده کردیم که این پارک رسماً محل آفرود شده البته ما با دوچرخه سواری مشکل نداریم اما با تردد غیر مجاز، شکار و ریختن زباله و تخریب رستنی‌ها مشکل داریم.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان گیلان با بیان اینکه طبق پیگیری‌های انجام شده از امروز ورود هرگونه خودرو به داخل پارک بوجاق ممنوع است خاطر نشان کرد: امیدواریم این اقدام قدمی موثر برای حفاظت از این پارک ملی و حفظ اکوسیستم منطقه باشد.

اکبری پور ادامه داد: رودخانه سفید رود که زیستگاه طبیعی ماهیان استخوانی و پرآب‌ترین رودخانه شمال کشور محسوب می‌شود از این پارک می‌گذرد و با این اقدام می‌توانیم این زنجیره حفاظتی را محکم کنیم.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان گیلان با بیان اینکه مرغابی سانان بیشترین حضور را در این پارک دارند تصریح کرد: پلیکان و انواع پرندگان برای زمستان‌گذرانی به این پارک آمده لذا حفاظت از آنها ضروری است.

اکبری پور بیان کرد: طبق سرشماری کارشناسان، امسال میزان حضور پرندگان از لحاظ تعداد نسبت به سال گذشته در پارک ملی بوجاق ۳ برابر شده و این نشان‌دهنده امن بودن این مکان برای پرندگان است.

وی از فنس کشی یا کانال کشی در پارک بوجاق در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: این اقدامات باید به دقت بررسی شود تا بتوانیم پارک را از حالت قبلی خارج کنیم تا اگر توریستی وارد این پارک شود با یک پارک بین المللی مواجه شود نه پارک شهر.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان گیلان با اشاره به اینکه زمانی در این منطقه درنای سیبری وجود داشت عنوان کرد: هدف محیط زیست بر هم زدن کسب و کار یا درگیری با بومیان این منطقه نیست بلکه قصد داریم از محیط زیست به عنوان گنجینه‌ای برای نسل آینده حفاظت کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه