آیت الله فلاحتی در جلسه ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان:

امام جماعت مسجد باید مومن به ارزش های انقلاب اسلامی باشد/ حضور جوانان در مساجد تقویت شود

رئیس ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان، انقلابی بودن را از ویژگی امام جماعت مسجد عنوان کرد و گفت: امام جماعت مسجد رهبری معنوی، تبلیغی و اخلاقی جامعه را به عهده دارد بنابراین باید مومن به ارزش های انقلاب اسلامی باشد.

امام جماعت مسجد باید مومن به ارزش های انقلاب اسلامی باشد/ حضور جوانان در مساجد تقویت شود

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه ستاد رسیدگی به امور مساجد استان اظهار کرد: طبق فرمایش قرآن کسی می تواند مسجد را سامان بخشی کند که خداباور، قیامت باور و خدا پیشه باشد و به غیر از رضای خدا چیزی طلب نکند.

وی، بررسی اموری که مربوط به مسجد می شود را ارزشمند عنوان کرد و افزود: افتخار می کنیم که خروجی مساجد ما افرادی مانند سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام جماعت، هیات امنا، مردم و پایگاه های مقاومت از محورهای مساجد محسوب می شوند، تصریح کرد: اگر این چهار محور با همدیگر وحدت رویه داشته باشند بسیاری از مسائل اجتماعی جامعه برطرف می شود.

آیت الله فلاحتی بر تقویت مسجد در تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: امام جماعت مسجد باید دارای ویژگی های علمی، اخلاقی، رفتاری، اجتماعی و داشتن روابط عمومی به ویژه با نسل جوان باشد.

وی با تاکید براینکه امام جماعت مسجد باید از ویژگی انقلابی برخوردار باشد، بیان کرد: امام جماعت مسجد رهبری معنوی، تبلیغی و اخلاقی جامعه را به عهده دارد بنابراین باید مومن به ارزش های انقلاب اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار ایجاد سازوکار و تدوین آیین نامه هایی برای هیات امنای مساجد شد و اظهار کرد: ائمه جمعه شهرستان ها جلسه های رسیدگی به امور مساجد را به طور مستمر برگزار کنند.

آیت الله فلاحتی بر حضور جوانان در مساجد تاکید کرد و یادآور شد: جوانان را در مساجد وارد کنید و به آنها بها دهید ضمن اینکه حضور جوانان پخته باید در مساجد تقویت شود.
وی با اشاره به اهمیت آموزش برای اهالی مسجد، خاطرنشان کرد: برای افرادی که نقش اساسی در مساجد دارند، جلسه های آموزشی برگزار کنید.

رئیس ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان، نظام اسلامی را محصول هزار سال تلاش و خون دل خوردن علمای دین عنوان کرد و افزود: ائمه جماعت مساجد مردم را در صراط مستقیم نگه دارند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اکنون ارزشی ها و انقلابی ها انسجام خوبی دارند، تصریح کرد: مساجد در عین حال باید ساماندهی خوبی داشته باشند.

مسجد پایگاه نیروی انسانی انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور بر همگامی مساجد با تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه تاکید کرد و گفت: مسجد پایگاه نیروی انسانی انقلاب اسلامی است.
سردار محمد عبدالله پور با تاکید براینکه هیات امنای مساجد باید دارای آیین نامه شفاف باشند، بیان کرد: برنامه ریزی برای توانمندسازی ائمه جماعات مساجد حائز اهمیت است.
گیلان ۳۲۰۰ مسجد دارد
دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان نیز در جلسه مذکور به وجود ۳ هزار و ۲۰۰ مسجد در این استان اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۱۷۱ جلسه کمیسیون تعیین هیات امنا و ائمه جماعات مساجد استان برگزار شده است.
حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه تعداد ۸۵۰ مسجد تعیین تکلیف شدند، تصریح کرد: تاکنون برای ۳ هزار و ۵۵۳ نفر به عنوان هیات امنای مساجد استان حکم صادر شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه