آیت الله فلاحتی:

آیت‌الله مصباح هرگز دربرابر تخریب دشمنان از مدار اخلاق خارج نشد

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله مصباح هرگز در برابر تهمت ها و تخریب دشمنان از مدار اخلاق خارج نشد گفت: ایشان همچون عالمان پیش از خود، خودصیانتی کرد و الگویی برای سایران شد.

آیت‌الله مصباح هرگز دربرابر تخریب دشمنان از مدار اخلاق خارج نشد

به گزارش خبرنگار هشت دی، آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت مرحوم مصباح در مصلی رشت با اشاره به نقش عالمان دینی در جلوگیری از انحرافات عقیدتی جامعه بیان کرد: عالمان دینی در تبیین معارف برای مردم نقش ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از اهداف شومی که پس از اسلام دنبال می‌شد، توسط عالمان دینی خنثی شد تصریح کرد: غربی‌هایی که در ایران در عرصه‌های مختلف فتنه آفرینی می‌کردند نیز به نقش بی بدیل عالمان دینی در حمایت از ملت مسلمان ایران اذعان کرده‌اند.

امام جمعه رشت افزود: عالمان دینی جانشینان پیامبر(ص) و وارثان و امانت داران انبیا و اولیای الهی هستند و پس از پیامبر، هیچ قشری در جامعه برتر از عالمان دینی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه عالمان دینی در دوران غیبت وظیفه تربیت انسان‌ها را برعهده دارند افزود: عالمان دینی همواره در صدد تربیت انسان‌ها بودند و آداب پسندیده‌ای را در بین مردم ترویج کردند.

وی با اشاره به اینکه تعلیم احکام خدا از دیگر وظایف عالم دینی است تصریح کرد: عالمان دین دیده‌بان جامعه اسلامی هستند و اجازه ندادند افکار انحرافی جامعه را نابود کند و احکام و اخلاق اسلامی را به مردم تعلیم دادند.

آیت الله فلاحتی خاطرنشان کرد: علت شکست پروژه بهاییت در ایران، مجاهدت عالمان دینی است و آنها با اقدامات و رسالات خود در برابر انحرافات ایستادگی کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عالمان دینی خون دل خوردند تا جامعه اسلامی بیمه شود اظهار داشت: مرحوم مصباح یک سیاستمدار بصیر بود و در مسائل فقهی و سیاسی از آیت الله بروجردی و امام خمینی تبعیت کرد.

وی تصریح کرد: آیت‌الله مصباح چراغ فروزان و بصیر برای جامعه اسلامی و در سال‌هایی که به اندیشه سیاسی اسلام حمله شد، شبهات را با سرعت و دقت پاسخ دادند و هر جایی که خلاء وجود داشت، ورود عالمانه و محققانه می‌کرد.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه اگر عالم دینی به اخلاق، فقه و سیاست مسلط نباشد و از شرایط زمانه آگاهی نداشته باشد در برابر دشمنان مغلوب می‌شود و در فتنه ها حوادث هضم خواهد شد.

دشمنان می دانستند مرحوم مصباح دیده بانی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب است

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تخریب مرحوم آیت الله مصباح توسط دشمنان داخلی و خارجی گفت: دشمنان دریافتند مرحوم مصباح دیده بانی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب است لذا شروع به تخریب ایشان کردند تا جایی که در اذهان خوبان نیز نسبت به ایشان علامت سوال ایجاد شد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه مرحوم آیت الله مصباح هرگز دربرابر تهمت ها و تخریب دشمنان از مدار اخلاق خارج نشد بیان کرد: ایشان همچون عالمان پیش از خود، خودصیانتی کرد و الگویی برای سایران شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه