هشت دی گزارش می دهد:

سوءاستفاده دشمن از قلدری و بی سوادی رضا شاه در اجرای پروژه کشف حجاب در ایران/ نقشه شوم دشمن برای تضعیف بنیان خانواده

 یکی از مهمترین و جنجال برانگیزترین پروژه‌های رضاشاه که با اعمال نفوذ دشمن در ایران اجرا شد، مسئله کشف حجاب زنان و تغییر لباس مردان ایرانی است؛ موضوعی که به گفته حجت الاسلام حکیمی گیلانی با هدف تحت الشعاع قرار دادن فرهنگ اصیل مردم ایران و تضعیف بنیان خانواده کلید خورد.

سوءاستفاده دشمن از قلدری و بی سوادی رضا شاه در اجرای پروژه کشف حجاب در ایران/ نقشه شوم دشمن برای تضعیف بنیان خانواده

به گزارش خبرنگار ۸دی،  همزمان با اصلاحات دموکراتیک افغانستان، شاه و ملکه افغانستان به ایران آمدند و در آن سفر، ملکه افغانستان بی‌حجاب بود. رضا شاه با گفتن این جمله که «چادر و چاقچور، دشمنِ ترقی و پیشرفت مردم است»، از رئیس‌الوزرا خواست قانون کشف حجاب را تدوین کند. این قانون برای تصویب به دربار فرستاده شد و رضا شاه در ۱۷ دی ۱۳۱۴ طی جشن فارغ‌التحصیلی دختران در دانشسرای مقدماتی به کشف حجاب رسمیت داد. در این روز در ساعت سه و نیم پس از نیم روز رضا شاه پهلوی به همراهی ملکه پهلوی، شمس پهلوی و اشرف پهلوی بدون حجاب به دانش سرای مقدماتی وارد شدند اما این آغاز ماجرا نبود چرا که حجاب در ایران تاریخچه ای دیرینه دارد.

حجت الاسلام حکیمی با بیان اینکه انگلیس از بیسوادی و قلدری رضا خان استفاده کرده و او را برای کشف حجاب تحریک کرد افزود: دشمن قصد داشت مردم را از فرهنگ اصیل خود نظیر حجاب دور کند تا انگیزه ای برای دفاع از کشور خود نداشته باشند.

نقش برجسته ها و مجسمه های دوران باستان نشان می دهد که پوشش سر و موها در ایران پیشینه ی تاریخی دارد، همینطور مورخان می گویند پوشش سر یا همان روسری در میان زنان با درجه ی بالای اجتماعی بیشتر دیده شده است و در مقابل کنیزان، روسپیان و رقصندگان از پوشش کمتری استفاده می کردند.

در دوره هخامنشیان، به زنانی برمی خوریم که پوششی جالب دارند، پیراهن آنان پوششی ساده و بلند یا دارای راسته چین و آستین کوتاه است. زنان دیگری نیز هستند که از پهلو به اسب سوارند زیرا اینان چادری مستطیل بر روی همه لباس خود افکنده و در زیر آن، یک پیراهن با دامن بلند و در زیر آن، پیراهن بلند دیگری تا به مچ پا نمایان است چادری که موسوم به چادر ایرانی است همان چادری است که از دوره هخامنشیان استفاده می شده ولی در آن زمان به شکل مستطیل یا مربع بوده است که طی گذشت زمان این چادر تغییر کرده و به شکل نیم دایره درآمده است.

حجاب؛ سلاح قدرتمند برای مقابله با نگاه‌ها و اهداف نامشروع

حجت الاسلام احمد حکیمی گیلانی در گفت و گو با خبرنگار  ۸دی،، با بیان اینکه حجاب مقوله ای است که دین مبین اسلام در راستای داشتن یک شکل برای زنان خود تعریف دارد اظهار کرد: در ادیان مختلف و قرآن کریم در موضوع حجاب تاکید شده است.

حجت الاسلام حکیمی با بیان این که حجاب یک سلاح بسیار قدرتمندی برای مقابله با نگاه‌ها و اهداف نامشروع است، بیان کرد: به فضل الهی و برکت انقلاب اسلامی ایران ما شاهد گسترش حجاب خصوصاً حجاب زنان در جامعه اسلامی بودیم.

امام جمعه کوچصفهان با اشاره به اینکه در سوره نور قرآن کریم، خداوند متعال برای حجاب ابتدا به مردان و سپس به زنان توصیه می‌کند افزود: در دو آیه پشت هم توصیه به حجاب آمده است.

وی با تاکید بر اینکه روایات بسیاری داریم که نشان می‌دهد حجاب فقط برای مسلمانان و دین مبین اسلام نیست، گفت: دیگر ادیان نیز قبل از اسلام بر مبحث حجاب تاکید داشتند و ائمه معصوم(ع) نیز بر این صحه گذاشتند که حیا و ایمان همواره همراه و همسنگر یکدیگر بودند.

حجت الاسلام حکیمی گیلانی تصریح کرد: تاکید می‌شود که زنان باید با حجاب باشند، در سخنان امام علی(ع) می‌بینیم که تاکید می‌کند حیا ۱۰ بخش دارد که ۹ بخش آن مربوط به زنان است.

وی با بیان اینکه اگر در سیر تاریخی یونان باستان بنگریم خواهیم دید که در دوران باستانی زنان لباسی مثل چادر دور خود می پیچیدند که در واقع لباسی بلند بود که تمام بدن را می پوشاند اذعان کرد: این پوشش حکایت از این دارد که زنان و دختران آنها زمانی که در عموم قرار می‌گرفتند سعی کردن حجاب لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام حکیمی با اشاره به اینکه روایات و کتب مختلف در ایران باستان نیز نشان‌دهنده نوعی حجاب برای زنان است گفت: در دوره ساسانیان که دین زرتشت رواج پیدا کرده بود زنان با حجاب بودند، برخی از تصاویر نشان دهنده این است که در آیین یهودیت هم آنها با حجاب بودند، هم اکنون نیز کسانی که به یهودیت اصلی معتقدند و به سراغ یهودیت تحریف شده نرفتند حجاب دارند.

وی با اشاره به اینکه در کتاب انجیل مسیحیان نیز بر موضوع حجاب تاکید شده است خاطر نشان کرد: طبق برخی نقاشی های بجا مانده، حضرت مسیح همواره پارچه ای روی سر خود و لباس بلندی بر تن دارد؛ حضرت مریم که به عنوان زن نمونه و از زنان پاکدامن و بهشتی از ایشان یاد شده نیز در مقوله پوشش، حجاب دارند.

امام جمعه کوچصفهان با اشاره به اینکه هیچ دینی به اندازه اسلام زن را زیبا و ارزشمند توصیف نمی‌کند، بیان کرد: هر کسی به دین واقعی و غیر تحریف شده اعتقاد داشته باشد بر این باور است که زنان و مردان باید حجاب کامل را در مقابل نامحرم داشته باشند.

حجت الاسلام حکیمی با بیان اینکه انگلیس از بیسوادی و قلدری رضا خان استفاده کرده و او را برای کشف حجاب تحریک کرد افزود: دشمن قصد داشت مردم را از فرهنگ اصیل خود نظیر حجاب دور کند تا انگیزه ای برای دفاع از کشور خود نداشته باشند.

نقشه دشمن برای از بین بردن خانواده

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه برای دفاع از کشور نیاز به فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی است ادامه داد: دشمن حجاب را نشانه گرفته و ما باید بتوانیم از این فرهنگ صیانت کنیم زیرا دشمن می خواهد با ابزارهای خود انگیزه را از بین ببرد در غیر این صورت مثل مردم آندلس می‌شویم که هنگام سقوط هیچ انگیزه ای برای دفاع نداشتند.

امام جمعه کوچصفهان افزود: یک دانشمند یهودی می‌گوید برای نابودی ایران باید برای کلمه مقدسی به نام مادر هزینه کنیم، خانواده در جمهوری اسلامی ایران خیلی مقدس است و آنها می دانند که مدیریت خانه با مادر است و برای از بین بردن خانواده باید مادر را به انحراف کشید؛ منظور آنها دقیقا مادران آینده است‌.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه