محسن رضایی در رشت:

سردار سلیمانی سپر دفاعی ایران اسلامی/ توکل و تعقل دو روی سکه مکتب قاسم سلیمانی است

“محسن رضایی” دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه سردار سلیمانی سپر دفاعی ایران اسلامی است، گفت: مکتب قاسم سلیمانی جنگ عقیده، مقاومت، دفاع از مظلوم، جان و ناموس مردم است.

سردار سلیمانی سپر دفاعی ایران اسلامی/ توکل و تعقل دو روی سکه مکتب قاسم سلیمانی است

به گزارش خبرنگار هشت دی، “محسن رضایی” دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در مراسم سالگرد شهادت سرداران جبهه مقاومت در دانشگاه آزاد اسلامی رشت، حاج قاسم سلیمانی را سپر دفاعی ایران اسلامی دانست و با اشاره به حضور موثر سردار سلیمانی در رویدادهای انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت اظهار کرد:‌ سردار سلیمانی در سن ۲۵سالگی در دوران دفاع مقدس فرمانده تیپ کرمان بود و در جبهه مقاومت ۵ سازمان بزرگ، مدافع و انقلابی از داوطلبان لبنانی، یمنی و …تشکیل داد.

وی افزود: در تاریخ دو اندیشه که یکی برتری طلب و خواص گرایی است و اقدام به تجاوز، جنگ و غارت به صورت علنی و آشکارا مثل حملات اسرائیل و عربستان به فلسطین و یمن، کسانی هستند که در مقابل عده ای با اندیشه دفاع، مقاومت و مقابله با غارت گری می ایستند که شامل مکتب انبیا الهی، اندیشه مردم گرایانه است.

مکتب قاسم سلیمانی جنگ عقیده، مقاومت، دفاع از مظلوم، جان و ناموس مردم است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن  سردار سلیمانی را بعنوان غاصب در عراق به شهادت رساند افزود: بر اساس دو اندیشه مذکور عموما جبهه مدافع و مقاومت را جنگ طلب عنوان می کنند، این در حالی است که مکتب قاسم سلیمانی جنگ عقیده، مقاومت، دفاع از مظلوم، جان و ناموس مردم است.

وی از داعش به‌عنوان پلیدترین و جنایتکارانه ترین گروه تروریسمی در تاریخ نام برد و گفت: داعش سیاه نمایی و اسلام هراسی را در دنیا نشر می‌داد و مکتب قاسم سلیمانی با اعتقاد و ایمان به‌عنوان جوهر اصلی این مکتب قوم پلید داعش را به خاک نشاند.

رضایی درباره ویژگی‌های سردار حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: توکل و تعقل دو روی سکه مکتب وی است، از طرفی دیگر در دوران دفاع مقدس و عملیات‌های مختلف همواره پیش‌قدم بسیجیان بود و در طول تاریخ انقلاب جنگ ما بر اساس انسانیت و مقاومت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در سال چهارم، پنجم جنگ بعثی به این نتیجه رسیدیم که سپاهی از عراقی‌ها از طریق اسرایی که در اردوگاه‌های عراقی هستند تشکیل دهیم، به دلیل رفتارهای انسانی و تأثیر گذارانه فرماندهانی نظیر قاسم سلیمانی حتی یک اسیر اراده‌ای که به جبهه عراقی ما پیوست به عراق فرار نکرد .

مردمی کردن دفاع و مقاومت توسط سردار سلیمانی

وی بابیان اینکه فلسفه مکتب قاسم سلیمانی مردمی کردن دفاع و مقاومت است افزود: تعداد اعزام پاسداران رسمی جمهوری اسلامی به سوریه بسیار کم است که اغلب برای مشاوره و بسیج کردن مردم اعزام می‌شدند، کسانی که از ایران به‌عنوان مدافع حرم به سوریه رفتند مردم عادی و مجاهد بودند و اگر پولی در سوریه خرج می‌شود از آن‌طرف معادن فسفات سوری وارد ایران می‌شد.

اگر برای مقاومت هزینه نشود چند برابر آن صرف تسلیم می‌شود

رضایی با تأکید بر اینکه جبهه مقاومت جبهه نجات از چنگال استعمارگران است افزود: نیمی از ایران شامل هرات، سمرقند و… را به دلیل عدم مقاومت و میدان دادن به دشمن از دست دادیم، اما امروز رهبر معظم انقلاب پرچم‌دار ایستادگی و مقاومت است، اگر برای مقاومت هزینه می‌پردازیم، تسلیم شدن هزینه چندین برابری دارد.

لزوم استفاده از تفکر قاسم سلیمانی در مدیریت کشور

مکتب قاسم سلیمانی تفکری است که علاوه بر حوزه‌های امنیت و دفاع می‌بایست وارد فرهنگ، اقتصاد و همه ابعاد مدیریت کشور شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه