حجت الاسلام حسینی در گفتگو با ۸دی:

 ولایت پذیری و تکلیف گرایی خصوصیت برجسته آیت الله مصباح بود/ از پاسخ به شبهات جریان نفوذی تا مورد اهانت قرار گرفتن توسط ملی مذهبی‌ها و جریان اصلاحات

حجت الاسلام حسینی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه انزلی با بیان اینکه ولایت پذیری و تکلیف گرایی خصوصیت برجسته مرحوم مصباح بود گفت: ایشان شبهاتی که در روزنامه‌ها مطرح می‌شد را علنی و فنی پاسخ می‌گفت اما آنها به جای پاسخ، به ایشان فحاشی می‌کردند و همین الان هم به ویژه در چند سال اخیر این توهین‌ها ادامه داشت.

 ولایت پذیری و تکلیف گرایی خصوصیت برجسته آیت الله مصباح بود/ از پاسخ به شبهات جریان نفوذی تا مورد اهانت قرار گرفتن توسط ملی مذهبی‌ها و جریان اصلاحات

حجت الاسلام میرشمس اکبر حسینی در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با بیان اینکه شخصیت مرحوم مصباح در ابعاد مختلف علمی و مبانی اصول اسلام استثنایی بود اظهار کرد: نمونه مرحوم مصباح در تاریخ انقلاب کم است و ایشان از ابتدای انقلاب در تمامی صحنه‌ها محکم وارد می‌شدند و این خصلت‌ها از حیث میزان تاثیرگذاری زبانزد بود.

وی عبد بودن در برابر خداوند و اطاعت پذیری از ولایت را از خصوصیات این عالم ربانی ذکر کرد و افزود: اخلاص، ایمان، تعهد به دین و جامعه دنبال سمت و مسئولیت نبودن و اصل قرار دادن تکلیف گرایی از خصوصیات این عالم برجسته بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه انزلی با تاکید بر اینکه مرحوم مصباح شاگردان ممتازی را تربیت کردند که امروز نقش‌های مهمی در حوزه‌های مختلف عهده‌دار هستند خاطرنشان کرد: این عالم ربانی خلاء شهید مطهری را پر کرد.

وی با بیان اینکه ایشان از خواص حقیقی در فتنه ۸۸ بود ادامه داد: خواص باید در بزنگاه به تکلیف خود عمل کند و نشان دهد که پشتیبان ولایت و اسلام است و مرحوم مصباح این نقش را واضح، بدون جانبداری و داشتن حد وسط و تساهل و تسامح و با استدلال انجام داده و از ولی زمان حمایت کرد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه این عالم ربانی، دقت ویژه نسبت به اسلام داشت و با مبنا و اصول وارد عرصه‌ها می‌شد اظهار کرد: در بحث نفوذ فرهنگی که در دهه ۷۰ و در دولت اصلاحات تشکیل و تشدید شد، در مقابل جریانات انحرافی با ادله ایستاد.

حسینی تصریح کرد: مرحوم مصباح حدود ۹ ماه در نماز جمعه درباره ولایت مطلقه فقیه مباحثی را مطرح کرد که این بیانات به صورت کتاب هم چاپ شد و نشان داد دغدغه ایشان باید میدانی در جامعه مطرح شود، آن هم در زمانی که عده‌ای در داخل مقام ولایت را مورد اهانت قرار می‌دادند.

وی با بیان اینکه ایشان مناظرات دینی را در شرایط مختلف که احتمال ضریه فرهنگی وجود داشت برگزار می‌کرد بیان داشت: در اوایل انقلاب با منافقین در تلویزیون مناظره می‌کرد و پاسخ آنها را در مباحث اعتقادی و ریشه‌ای در مبانی اسلام می‌داد.

حسینی با اشاره به اینکه این عالم جلیل القدر در مقطعی با جریانات حزبی مثل ملی مذهبی و اصلاح طلبان مناظره کردند افزود: ایشان شبهاتی که در روزنامه‌ها مطرح می‌شد را علنی و فنی پاسخ می‌گفت اما آنها به جای پاسخ، به ایشان فحاشی می‌کردند و همین الان هم به ویژه در چند سال اخیر این توهین‌ها ادامه داشت.

وی با بیان اینکه درک درست از مبانی در رفتار مرحوم مصباح مشهود بود گفت: ایشان در صحنه‌های عملی در ولایت پذیری و فلسفه و عرفان تبحر داشت و کسی که چنین توانمندی نداشته باشد نمی‌تواند موسسه علمی تاسیس و از سراسر دنیا دانشجو تربیت کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه