کارشناس فضای مجازی در گفتگو با ۸دی:

نقش رسانه در افزایش بصیرت مردم در کنش های سیاسی/ رسانه ها منعکس کننده افکار منابع خود هستند

“سجاد ستوده” کارشناس فضای مجازی، گفت: رسانه ها در جهت بصیرت افزایی می بایست اقدام به تولید محتوا و موضوعاتی مبتنی بر آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی داشته باشند تا شاهد افزایش بصیرت مردم در کنش های سیاسی و نوع تصمیم گیری و انتخاب آنها در بزنگاه های تاریخی و لحظه های مهم و خطرناک انقلاب باشیم.

نقش رسانه در افزایش بصیرت مردم در کنش های سیاسی/ رسانه ها منعکس کننده افکار منابع خود هستند

به گزارش خبرنگار هشت دی، عصر حاضر عصر سلطه ارتباطات بر جوامع بشری است و رسانه ها بر اساس رسالت خود بر تمام مسائل جامعه نقش مؤثری دارند.

بخش عظیمی از جامعه پذیری نسل ها از طریق رسانه‌ ها انجام می‌ شود و نفوذ و تأثیر رسانه تا جایی است که رسانه‌ ها می توانند واقعیت جامعه را به شکل حقیقی خود به مردم نشان دهند یا آنکه اهداف خود را به درست یا غلط به جامعه تزریق کنند.

بر این اساس رسانه‌ ها به عنوان یکی از دستگاه های فراگیر، گسترده و در دسترس همگان می توانند نقش مهمی در راستای انتقال محتوای فرهنگی و ارزش های اسلامی در راستای حفظ منافع ملی با شیوه های گوناگون عمل کنند.

 

رسانه بیش از هر نهادی بر کنش های اجتماعی مردم مؤثر است

“سجاد ستوده” کارشناس فضای مجازی در این باره با اشاره به نقش رسانه‌ها در زندگی فردی و اجتماعی دنیای امروز اظهار کرد: رسانه ها در شکل دهی رفتار فردی و اجتماعی مردم نقش ویژه‌ای دارند و به نوعی رسانه بیش از هر نهادی بر کنش های اجتماعی مردم مؤثر است.

وی در ادامه این مطلب افزود: این رسانه‌ها هستند که نوع نگاه مردم نسبت به موضوعات مختلف و نیز شیوه رفتار و عملکردشان را در حوزه‌های مختلف سبک زندگی تشکیل می‌دهند.

کارشناس فضای مجازی درباره نقش رسانه ها در بصیرت افزایی و عمق بخشی به آرمان‌های امام راحل(ره) گفت: رسانه ها با پرداختن صحیح، بدور از انفعال به موضوعات روزمره جامعه و به موضوعاتی که زندگی مردم را تشکیل می دهند، می توانند نوع نگاه و نگرش آنها را شکل بخشیده و مشخص کنند.

وی تصریح کرد: رسانه ها در جهت بصیرت افزایی می بایست اقدام به تولید محتوا و موضوعاتی مبتنی بر آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی داشته باشند تا شاهد افزایش بصیرت مردم در کنش های سیاسی، نوع تصمیم گیری و انتخاب آنها در بزنگاه های تاریخی، لحظه های مهم و خطرناک انقلاب باشیم.

رسانه ها منعکس کننده افکار منابع خود هستند

ستوده با بیان اینکه رسانه ها منعکس کننده افکار منبع تأمین کننده خود هستند افزود: رسانه‌ها منابع تامین کننده دارند و هر رسانه‌ بیان کننده نوع نگاه و نگرش منبعی است که رسانه مذکور را تامین می‌کند و این امر منجر به چند صدایی رسانه ها می شود.

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: امروزه رسانه بی طرف و مستقل تقریباً معنایی ندارد و هر رسانه‌ نگرشی را ترویج می‌کند که برخاسته از افکار منبع تأمین کننده آن رسانه است.

وی با بیان اینکه این چندصدایی ها به دلیل تضاد نگاه و عدم تشخیص درست اولویت‌ها در منافع ملی نظام توسط گردانندگان و تأمین کنندگان رسانه‌ها است، گفت: چندصدایی در بین رسانه های داخل کشور تا زمانیکه منجر به ضربه به منافع ملی نشود، موجب بروز شکوفایی، خلاقیت و آزاد شدن ظرفیت‌های رشد و توسعه می شود که امری طبیعی و مناسب است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه