سردار حق بین در گفتگو با ۸دی: 

“حاج قاسم” مرد عمل بود که محبوب مردم شد/ مسئولینی که دل در گرو دشمن دارند قابل اعتماد نیستند

سردار “حق بین” مسئول اداره آموزش رزمی تخصصی معاونت آموزش کل سپاه پاسداران از ریشه دین داری عملی و باطنی بعنوان عامل محبوبیت حاج قاسم سلیمانی بین همه اقشار مردم نام برد و گفت: اگر رفتار و گفتار فردی یکسان و بر پایه مبنا و معیاری به نام دین باشد شخصیت نظامی مانند سردار سلیمانی محبوب دلها می شود.

“حاج قاسم” مرد عمل بود که محبوب مردم شد/ مسئولینی که دل در گرو دشمن دارند قابل اعتماد نیستند

سردار “محمدعلی حق‌بین”، مسئول اداره آموزش رزمی تخصصی معاونت آموزش کل سپاه پاسداران در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با اشاره به تغییرات تاکتیکی و تکنیکی ایران در جبهه مقاومت در طول ۸سال جنگ تحمیلی و حضور رزمندگان مدافع حرم در سوریه اظهار کرد: امروز با افکار، شرایط و امکانات ۳۰سال قبل نمیتوان در مقابل دشمنان مقاومت و مبارزه کرد، همراه با پیشرفت علم و فناوری در تمام زمینه ها، جنگ با تکفیری ها با امکانات و تاکتیک های جدید انجام میشد.

سردار حق بین ادامه داد: شکل کار در جنگ با تکفیری ها در جبهه مقاومت عراق، بخشی در لبنان و در سطح گسترده در سوریه نسبت به ۸سال دوران دفاع مقدس متفاوت بود، بعنوان مثال در یک شهر جنگ به نوعی بود که مردم یک شهر به طرف جبهه مقاومت یا جبهه دشمن گرایش پیدا کردند‌.

مسئول اداره آموزش رزمی تخصصی معاونت آموزش کل سپاه پاسداران از ریشه دین داری عملی و باطنی بعنوان عامل محبوبیت حاج قاسم سلیمانی بین همه اقشار مردم نام برد و افزود: اگر رفتار و گفتار فردی یکسان و بر پایه مبنا و معیاری به نام دین باشد شخصیت نظامی مانند سردار سلیمانی محبوب دلها می شود.

حاج قاسم مرد عمل بود که محبوب مردم شد

وی تصریح کرد: نقش دین در تمام امور زندگی و کارهای وی از جنگ تا خدمت رسانی به مردم، دفاع از مظلومین، مبارزه برای بیرون راندن دشمن و دفاع از نوامیس مسلمان و… بدون داشتن هیچگونه توقعی کاملا مشهود است، حاج قاسم مرد عمل بود که محبوب دلها شد.

سردار حق بین با اشاره به شخصیت بی ثبات، وابسته و بدون استقلال فکری برخی مسئولین گفت: مسئولینی که امروز یک حرف و فردا حرفی دیگر می زنند، مستقل نبوده، استقلال فکری ندارند و دل در گرو دشمن دارند چه در کسوت پاسداری، روحانی، نماینده مجلس، پزشک یا یک فرد عادی در جامعه باشند‌ قابل اعتماد نیستند و نمیتوان به آنها تکیه کرد.

مسئول اداره آموزش رزمی تخصصی معاونت آموزش کل سپاه پاسداران در ادامه افزود: هر مسئولی در هر مقامی که باشد در واقع یک فرد عادی است که یک منصب به وی نسبت داده شده است، مسئولینی که چشم امید به دشمن یا به سمت کسانی که صرفا دوست ما نیستند دارند مثلا یک ابزاری دشمن دارد و مسئولین کشور این ابزار را عمدا تولید نکرده و به امید گرفتن از دشمن بمانند، این وابستگی منجر به آسیب به ملت و نظام می شود، این در حالی است که مردم اقدامات مسئولین را بخوبی رصد می کنند و در نهایت چنین افرادی منفور مردم میشوند.

وی در ادامه با اشاره به واکسن‌های تولیدی امریکا گفت: به قطع یقین آمریکا به دنبال خیر رساندن به ما نیست، خوشبختانه دانشمندان و پزشکان ایرانی موفق شدند این واکسن را تولید کنند و الان به مرحله آزمایش انسانی رسیده است، اگر این واکسن دوماه دیرتر به دست ملت ایران برسد خیلی بهتر از این است که از دشمن خود واکسن بگیریم.

آمریکایی که داروی ضروری بیماران ایرانی را تحریم کرده ادعا می کند می خواهد به ما واکسن بدهد

سردار حق بین با بیان اینکه اکثریت ملت ایران نسبت به واکسن های تولیدی غرب تردید دارند افزود: آمریکا در حال حاضر کشور را در تهیه چند قلم داروی ضروری بیماران تحریم کرده است، اما ادعا می کند می خواهد به ما واکسن بدهد! مردم نیات و اهداف دشمن را می شناسند و با وجود سختی ها بدرستی حق را از باطل تشخیص میدهند.

مسئول اداره آموزش رزمی تخصصی معاونت آموزش کل سپاه پاسداران تصریح کرد: عدم صداقت آمریکا آنقدر واضح است که حتی اگر این واکسن وارد کشور شود و بصورت رایگان توزیع شود مردم حاضر نیستند اعتماد کنند، به شخصه حتی اگر به من بگویند ۱۰۰% با این بیماری از بین می روم باز هم با واکسن دشمن نمی خواهم زنده بمانم.

اگر واکسن آمریکا نجات بخش است چرا خودشان را نجات نمی دهد!

سردار حق بین افزود: اگر واکسن آنها نجات بخش است چرا خودشان را نجات نمی دهد! این موضوع در تخصص من نیست اما تنها با بررسی آمار و ارقام میتوان به اهداف امریکا در دادن واکسن به ایران پی برد.

ثبت تاریخی اتحاد و همدلی ملت ایران در بحران شیوع کرونا

وی با تقدیر از بصیرت ملت ایران به ویژه در یکسال اخیر بیان کرد: معمولا سختی ها و ناملایماتی که وجود دارد گاهی مردم در تصمیمات خود اشتباه می کنند اما عموما مردم ما به ویژه در یک سال اخیر تصمیماتی گرفتند که نمره بیست برای آنها کم است و باید نمره ۱۰۰داد و اینکه باوجود حجم زیادی از فشار و گرفتاری در بحران شیوع کرونا بصورت متحد این چنین به یکدیگر کمک می کنند را باید در تاریخ ثبت کرد.

مرغ و تخم مرغ دزدان جیب خود را گشاد دوختند، مسئولین تدبیر کنند

سردار حق بین با اشاره به فرمایش رهبرمعظم انقلاب درباره همدلی ملت ایران با یکدیگر گفت: ایشان می فرمایند؛ این ملت در کمک به هم نوع خود سر از پا نمی شناسد، هرچند که عده ای مرغ و تخم مرغ دزد که در گذشته از عصر رسول الله(ص) تا دوران ائمه معصومین و امروز در جامعه و بعدها در بین آیندگان نیز هستند که جیب خود را گشاد دوختند، مدیران باید بگونه ای تدبیر کنند و کالا و احتیاجات اساسی مردم را در دسترس و به وفور داشته باشند که دست دزدان قطع و باعث رنج مردم نشوند.

مردم عملکرد افراد را قضاوت و سپس لقب شهید می دهند

مسئول اداره آموزش رزمی تخصصی معاونت آموزش کل سپاه پاسداران با بیان اینکه مردم از عملکرد افراد آنها را قضاوت کرده و شهید قلمداد می کنند افزود: این گونه نیست که شخصی صبح تصمیم بگیرد بمیرد و ظهر بگویند شهید شده است! برای شهادت سابقه افراد، رفتار و خدمات آنها، اینکه در کدام صف قرار دارند، ولایمتداری، تبعیت و اخلاقیات آنها همه باید روی یک ریل قرار گیرد، سپس مردم می بینند و قضاوت می کنند، اگر روزی فردی که بر چنین ریلی حرکت می کند، حتی اگر در یک سانحه عادی از دنیا رود مردم این فرد را بعنوان شهید قلمداد می کنند و می گویند مرد بزرگی بود.

“طاهرنیا” شهید بود و بعد با یک تیر جسمش به شهادت رسید

وی از شهید سجاد طاهرنیا و سایر شهدای مدافع حرم بعنوان شهدای زنده در زمان حیاتشان یاد کرد و گفت: اشخاصی مثل شهید طاهرنیا که دو روز پیش از تولد فرزندش تمام عشق و علاقه پدری خود را کنار می گذارد و به سوریه میرود و کمتر از یک ماه به شهادت می رسد‌، اثبات می کند که طاهرنیا زمانی که زنده بود هم شهید بود، فقط اصابت تیر به وی جسم او از بین برد وگرنه روح و منش شهدا را در طول زندگی خود داشت.

شهدای زنده نظام در صف نوبت شهادت خود هستند

سردار حق بین اضافه کرد: افرادی که تابع ولایت هستند، سمت و سوی خود را تغییر نمی دهند و با ثبات هستند و همواره خود را آماده مقابله با دشمنان می کنند شهید زنده هستند و یک روزی به شهادت می رسند، امروز خیلی ها هستند که در صف شهادت قرار دارند و زمان و نوبت شهادت آنها فرا نرسیده است، راه شهادت بی پایان است چرا که دشمنان قسم خوردند انقلاب را از بین ببرند و در مقابل نظام جمهوری اسلامی هم هرگز تسلیم نمیشود و بی شک ما پیروز میشویم چون کار ما برای رضای خداست.

لباس حاج قاسم برای مردم متبرک بود

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی خود را وقف دین و مردم کرده بود افزود: حاج قاسم در هر حوزه ای که ورود می کرد مورد علاقه و محبت مردم قرار می گرفت، مردم لباس وی را در زمان حیاتش بعنوان تبرک لمس می کردند زیرا می دانستند او مردی مؤمن به معنای کامل، شجاع، اهل عمل و خدمت به مردم و جهاد در راه خداست، اگر سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت نبودند مطمئنا بنا به فرمرده رهبرمعظم انقلاب باید در کرمانشاه با دشمن می جنگیدیم.

مسئول اداره آموزش رزمی تخصصی معاونت آموزش کل سپاه پاسداران، ۸سال جنگ تحمیلی را طراحی از جانب دشمنان دانست که عراق را با وجود نقاط اشتراک بسیار به جان ایران بزرگترین کشور شیعه دنیا انداخت افزود: آن روزها با وجود اینکه در اوج ضعف و کمبود امکانات بودیم هیچ کشوری حتی کشورهای مسلمان هم به ما کمک نکردند.

سردار سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت موتور داعش را خاموش کردند

وی ادامه داد: امروز سردار سلیمانی با تدابیر و زحمات شبانه روز خود کشورهای مسلمان را در جبهه مقاومت جمع کرد، به همه دنیا اعلام کرد که داعش دست نشانده امریکا و دنیای غرب است و همه دیدند که تنها کسی که توانست داعش را زمین گیر کند و موتور آن را خاموش کند سردار سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت چه در ایران و چه دیگر کشورهای مسلمان بودند.

سردار حق بین از حاج قاسم بعنوان یک انسان تمام و کمال در تمام ابعاد شخصیتی، دینی، اخلاقی و عملی یاد کرد و افزود: تواضع و احترام وی در مقابل کوچک و بزرگ ویژگی منحصر فرد حاج قاسم بود، وی در عین اینکه در اقتدار و شجاعت در میدان رزم کم نظیر بود اما در مقابل خانواده شهدا فرو میریخت.

تصمیم گیری های هوشمندانه و قاطع سردار سلیمانی

وی با اشاره به تدبیر و قدرت تصمیم گیری های هوشمندانه سردار سلیمانی بیان کرد: تصمیم گیری کار بسیار سختی است راهی کردن چندهزار انسان به میدانی که معلوم نیست زنده می مانند یا شهید می شوند و می بایست به وجدان خود، در محضر خدا و درمقابل خانواده انها پاسخگو بود کار بسیار سختی بود اما وی با شجاعت تصمیم می گرفت و مردانه ایستادگی می کرد.

شهادت پاداش خدمات حاج قاسم است

سردار حق بین ادامه داد: بیان زیبا و قاطع حاج قاسم سلیمانی از توفیقات بزرگ وی بود، در میدان عمل و رزم بشدت جدی بود زیرا خود را مسئول پاسخگویی دنیا و آخرت عملکرد رزمندگان میدانست و در پشت صحنه رزم با محبت با همه خوش و بش می کرد، شهادت پاداش تمام خدمات حاج قاسم بود که به وی عرضه شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه