حجت الاسلام حسینی در گفتگو با ۸دی:

سخنرانان، مداحان و هیئت های مذهبی در تبیین ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) نقش اساسی دارند

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نقش اساسی سخنرانان، مداحان و هیئت های مذهبی گفت: این عوامل باید نقش خود را درست ایفا کنند، سخنران نباید تنها به یک یا دو بعد از زندگی تنها دختر پیامبر اسلام (ص) بسنده کند، تبیین جایگاه این معصوم به شدت واجب است.

سخنرانان، مداحان و هیئت های مذهبی در تبیین ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) نقش اساسی دارند

حجت الاسلام میرشمس اکبر حسینی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار هشت دی با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) در رابطه با ابهام در زمان دقیق شهادت حضرت در روایات مختلف اظهار کرد: راویان در موضوعات مختلف با مستندات و مدارکی از مورخین روبه‌رو هستند؛ این اسناد برای عده ای مهم بوده و همان را ملاک قرار دادند، عده ای مورخین دیگر را قبول داشتند و عده‌ای نیز مشترک هستند.

وی با تاکید بر اینکه این نقد همیشه بوده که نسبت به موضوعات تاریخی ابهام و نظراتی وجود دارد بیان کرد: ابهام در تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) موضوع عجیبی نیست، ممکن است دستکاری شده باشد که این موضوع دور از ذهن نیست ولی نمیتوان گفت که قطع به یقین دستکاری در کار بوده است.

این کارشناس مذهبی در ادامه تصریح کرد: به‌طور مثال در واقعه کربلا نزدیک به ۹۰ راوی با کاروان امام حسین (ع) بودند و نزدیک به ۹۰۰ راوی هم با لشکر کفر یزید بودند که هرکدام بر اساس صحنه ای که حضور داشتند، نوشته اند.

حسینی با بیان اینکه دشمنان از صدراسلام تلاش کردند تا حقیقت اسلام چه در دروان زندگانی ۱۴ معصوم و چه بعد از آن مشخص نباشد گفت: دشمنان می‌دانستند که اگر حقیقت اسلام آشکار شود مردم به شناخت حقیقی و باور می‌رسند و دیگر غلط نمی‌روند.

حسینی با بیان اینکه همیشه تلاش عمده کفر، شرک و نفاق این بوده و هست که حقیقت اسلام و حقیقت زندگانی پر خیر و برکت اهل بیت(ع) شاخص نباشد افزود: متاسفانه در بدنه جهان اسلام هم وجود دارد که تشیع و تسنن از واقعیت ها دور نگه داشته شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه انزلی پنهان نگه داشتن زندگانی حضرت زهرا(س) را با هدف پنهان کردن حقیقت دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان نمی‌خواهند زنان جامعه اسلامی با حقیقت این بانو آشنا شوند تا تنها به یک اسم و مراسم فاطمیه بسنده شود؛ متاسفانه ما نیز در این بخش ضعیف عمل کرده و آن شناخت را ایجاد نمی‌کنیم.

وی با تاکید براینکه همه به طور عمومی کوتاهی داریم ادامه داد: در جاهایی کارهای خوبی شده اما کافی نیست لذا شناخت کافی باید ایجاد شود، در چنین موضوعاتی دشمن عناد دارد ما نیز از دشمن توقع نداریم که اجازه دهد حقیقت آشکار شود.

تبیین جایگاه معصومین به شدت واجب است

حسینی با اشاره به نقش اساسی سخنرانان، مداحان و هیئت های مذهبی گفت: این عوامل باید نقش خود را درست ایفا کنند، سخنران نباید تنها به یک یا دو بعد از زندگی تنها دختر پیامبر اسلام (ص) بسنده کند، تبیین جایگاه این معصوم به شدت واجب است.

وی با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه (س) نزد خداوند متعال و نقش محوری ایشان در جامعه، در جایگاه ارزشی زن و در جایگاه اجتماعی و ولایی زن در جامعه ادامه داد: همچنین نقش ایشان در دفاع از ولایت، دین و مبانی دینی که یک اصل اساسی است باید درست تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه نباید فقط نگاه احساسی داشته باشیم گفت: بصیرت از موضوعات مهمی است که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارد زیرا باعث می‌شود اهداف دشمنان را درست بشناسیم.

غفلت از شناخت مبانی دینی در جامعه وجود دارد

حسینی تصریح کرد: شناخت دشمن و شیوه های آن و در مقابل شناخت مبانی دینی واجب است اما جامعه اسلامی به طور عام این غفلت از شناخت مبانی دین را دارد و زمانی که دشمن صحنه سازی می‌کند می‌تواند فضا را در دست بگیرد.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر کم کاری محسوس در فضای مجازی افزود: باید میدانی وارد شده و آموزش داد، همه اینها وقتی کنار هم باشند دشمن را زمین گیر می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه