آخرین اخبار از نحوه دریافت یارانه نقدی و بسته معیشتی؛

ثبت نام جاماندگان یارانه به کجا رسید؟!/ نحوه ثبت‌نام یارانه فرزندان جدید خانواده های گیلانی + جزئیات

مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کرد کسانی که یارانه نمی‌گیرند، می‌توانند درخواست دریافت یارانه کنند، این در حالی است که یه گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، تعیین تکلیف جاماندگان یارانه نقدی بر عهده سازمان هدفمندی است و مردم باید منتظر اعلام بازگشایی سامانه ثبت نام باشند.

ثبت نام جاماندگان یارانه به کجا رسید؟!/ نحوه ثبت‌نام یارانه فرزندان جدید خانواده های گیلانی + جزئیات

به گزارش ۸دی، مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ۱۱ آبان ماه سال جاری در مصوبه‌ای مقرر کرد کسانی که یارانه نمی‌گیرند، می‌توانند درخواست دریافت یارانه کنند.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جلسه با بیان اینکه این پیشنهاد در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است، گفت: متأسفانه در زمان ثبت نام یارانه‌ها، برخی از مردم به دلیل عدم دسترسی به سیستم‌های اینترنتی و مراکز ثبت نام از ثبت نام جا ماندند.

وی افزود: در این پیشنهاد امکان آزمون وسع وجود دارد به این معنا که افراد باید ابتدا ثبت نام کنند و سپس از آنها آزمون وسع گرفته و در نهایت به نیازمندان یارانه پرداخت می‌شود.

در نهایت، وکلای ملت با این پیشنهاد موافقت کردند که مطابق با این مصوبه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شد که اعتراض افرادی را که یارانه آنها قطع شده است بررسی کند و با برقراری آزمون وسع اگر شرایط دریافت یارانه را داشته باشند، مجدداً یارانه دریافت خواهند کرد.

این در حالی است که یه گفته “عباس علیزاده” مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، تعیین تکلیف جاماندگان یارانه نقدی بر عهده سازمان هدفمندی است و مردم باید منتظر اعلام بازگشایی سامانه ثبت نام باشند.

“عباس علیزاده” مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در گفتگو با هشت دی در خصوص مصوبه مجلس مبنی بر ثبت نام جاماندگان یارانه، اظهار کرد: سرپرست خانواری که جزء محذوفین یارانه نقدی طی سالهای ۹۵ – ۹۴ می باشد، جزء سه دهک درآمدی بالا بوده و براساس (تبصره ۱۴) قانون بودجه یارانه نقدی خانوار قطع شده است که این خانوارهای جهت تقاضای بررسی و برقراری مجدد یارانه نقدی را دارند، می توانند درسامانه حمایت اعتراض خود را ثبت کنند.

وی افزود: سرپرست خانواری که جزء محذوفین شهریور و مهر ماه سال ۹۸ می باشد وتقاضای بررسی و برقراری مجدد یارانه را دارند، اگر در زمان مقرر با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، اعتراض خود را به ثبت رساندند بررسی شده و نتیجه اعتراض در سایت https://yaraneh10.mcls.gov.ir/prs/ قابل مشاهده است. با این حال در سامانه حمایت می توانند اعتراض کنند و سالی یکبار بررسی می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در رابطه با وضعیت پرداخت یارانه به هر دلیلی به خانوارهایی که از ثبت نام سال ۹۳سازمان هدفمندی یارانه ها جامانده اند، و خانوارهایی که از ابتدای پرداخت یارانه ها هیچ یارانه ای دریافت نکرده اند و هم اینک درخواست برقراری یارانه داده اند، گفت: ثبت نام صرفاً برعهده سازمان هدفمندی یارانه ها است و این خانوارها باید منتظر اعلام بازگشایی سامانه ثبت نام باشند.

علیزاده در رابطه با عدم وازیر یارانه در حساب بانکی سرپرست، علی رغم حذف نشدن خانوار از دریافت یارانه، گفت: خانوارهایی که با این مشکل مواجه اند چنانچه در سایت Refahi.ir یارانه خانوار واریز شده باشد، بایستی سرپرست به بانک خود مراجعه و عدم واریز را از بانک مربوطه پیگیری نماید.

ثبت نام یارانه نوزاد تازه متولد شده در پلیس ۱۰+

وی در خصوص تولد فرزند جدید در خانوار، تصریح کرد: در این خانوارها اگر پدر و مادر یارانه بگیر هستند باید به پلیس ۱۰+ مراجعه کنند تا کارشان انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان همچنین در خصوص یارانه جوانانی که تشکیل خانواده می دهند، گفت: جوانانی که ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده اند اگر خانواده دختر و پسر یارانه بگیر هستند می توانند درخواست جداسازی یارانه را به پلیس ۱۰+ بدهند، ولی اگر یکی از طرفین خانواده یکی یارانه بگیر نباشد، امکان جداسازی یارانه وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه در رابطه با سرپرستان خانواری که یارانه نقدی می گیرند و درخواست بسته حمایت معیشتی را دارند، گفت: افراد بایستی با مراجعه به سامانه https://hemayat.mcls.gov.ir نسبت به ثبت درخواست یا اعتراض خود اقدام نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
حسن پورعسکری
دخترم ازسال88یارانه بلاش واریز نشده
ناشناس
سلام ماخانواده سه نفری هستیم یارانه نقدی ماچندسال که قطع شده نه ماشین داریم نه خونه مستاجریم توروخدابه گوش مسعولین برسونیدحداقل یارانه ماراوصل کنند
ناشناس
توروخدابه گوش مسعولین برسونیدچرایارانه کسانی که قطع راوصل نمیکنندبخدابه نون شبمون موندیم
ناشناس
یارانمون قطعه کجابریم
در حاشیه