در گفتگو با ۸دی مطرح شد:

واکنش نماینده تالش به عدم دسترسی دانش آموزان و دانشجویان “روستای بسک” به اینترنت/ حل مشکل تا ۱۵دی ماه

“حسن محمدیاری” با اشاره به عدم دسترسی دانش آموزان و دانشجویان روستای بسک تالش به اینترنت، گفت: طبق وعده مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری گیلان، قرار است این پروژه تا ۱۵دی ماه به اتمام برسد و مشکل اینترنت دانش آموزان این روستا برطرف شود.

واکنش نماینده تالش به عدم دسترسی دانش آموزان و دانشجویان “روستای بسک” به اینترنت/ حل مشکل تا ۱۵دی ماه

به گزارش ۸دی، روستای “بسک” در دهستان جوکندان آخرین روستایی است که در مسیر جاده سوباتان تالش برق رسانی شده اما از قابلیت آنتن دهی اینترنت در این روستا خبری نیست.

این روستا قابلیت پوشش دهی اینترنت ندارد و دانشجویان و دانش آموزان آن مجبورند در شرایط نامساعد آب و هوایی هر روز مسافت طولانی از روستا تا دامنه کوه را طی کنند تا بتوانند در کلاس‌های مجازی شرکت کنند و برخی دانش آموزان که از گوشی هوشمند برخوردار نیستند در بهتری حالت اگر برق قطع نباشد فقط باید از طریق تلویزیون آموزش ببینند.

 

دانشجویان و دانش آموزان ساکن روستای بسک در بالاترین نقطه کوه که قابلیت آنتن دهی دارد آلاچیقی را ساخته اند تا بتوانند در کلاس‌های مجازی شرکت کنند، آلاچیقی که در اوج سرما برپا شده و هیچ گونه امکاناتی ندارد.

“حسن محمدیاری” نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در گفتگو با خبرنگار هشت دی در واکنش به این موضوع با اشاره به تماس خود با فرزاد توکلی، مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری گیلان مبنی بر پیگیری موضوع مشکلات دانش آموزان روستای ییلاقی بسک جوکندان، اظهار کرد: طبق اظهارات توکلی، این روستا در تعهد پوشش اینترنت ایرانسل و همراه اول نیست.

وی با بیان اینکه این موضوع جزء تعهدات شرکت‌های وب است که باید در روستا دکل نصب کنند خاطرنشان کرد: این روستا مشکل برق دارد.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر با اشاره به اینکه طبق هماهنگی‌های انجام شده، با هماهنگی اداره برق شهرستان تالش، کنتور در منطقه نصب شد تصریح کرد: در حال حاضر، منتظر ارسال تجهیزات از تهران به استان هستیم تا اقدامات نهایی را انجام دهیم.

محمدیاری عنوان کرد: طبق وعده مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری گیلان، قرار است این پروژه تا ۱۵دی ماه به اتمام برسد و مشکل اینترنت دانش آموزان این روستا برطرف شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
سلام وقت بخیر خسته نباشید من یکی از اهالی روستای بسک هستم دکل اینترنتی که در روستای بسک نصب شده ولی هنوزم برای گوشی های موبایل ما جواب نمی‌دهد ازرئیس ارتباطات خواهشمندم که در این موضوع رسیدگی بفرمائید ممنون از 8دی نیوز همتی هستم از روستای بسک تالش
در حاشیه