هشت دی گزارش می دهد:

پر تصادف ترین محورهای جاده ای گیلان کدامند؟!/ کیفیت راه ها عاملی مهم در ایمنی مردم

۸۰ درصد راه های استان گیلان فرعی و روستایی هستند که میزان بروز حوادث در جاده‌های برون‌شهری را افزایش می‌دهند.

پر تصادف ترین محورهای جاده ای گیلان کدامند؟!/ کیفیت راه ها عاملی مهم در ایمنی مردم

به گزارش هشت دی، با توجه به مسافرخیر بودن استان گیلان و وجود محورهای پرتصادف، طرح رزمایش زمستانی از ۲۰آذرماه به مدت سه ماه به جهت ارتقای ایمنی، عبور و مرور و عدم انسداد مسیرها در سطح معابر شهری و برون شهری عملیاتی می شود.

استان گیلان دارای ۱۳ هزار و ۳۰۸ کیلومتر انواع راه است که ۸۰ درصد از این راه‌ ها فرعی و روستایی هستند که این راه‌های فرعی میزان بروز حوادث در جاده‌های برون‌شهری را افزایش می‌دهند.

اگرچه در هفت ماهه نخست امسال برای اولین بار در میزان حوادث رانندگی در جاده‌های استان با روند کاهشی به میزان ۱۶درصد مواجه بودیم اما می توان گفت این موضوع بی تأثیر از وضعیت شیوع کرونا و کاهش حجم مسافرت ها نبوده است.

چهار محور قرمز و پر تصادف ترین محورهای استان گیلان کدامند؟!

در مجموع ۲۷ محور پر تصادف در استان گیلان وجود دارد که محورهای رشت به لنگرود، تالش به آستارا، آزاد راه رشت به قزوین و محور فومن به سراوان چهار محور قرمز و از پر تصادف ترین محورهای استان گیلان هستند.

 

شناسایی نقاط حادثه خیز در سطح راه های استان توسط راهداری

فریبرز مرادی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در این رابطه با بیان اینکه از سال ۹۷ شناسایی نقاط حادثه خیز در سطح راه های استان در دستور کار این سازمان قرار گرفته است، گفت: ۹۸ نقطه پرحادثه در استان گیلان شناسایی و اقدامات لازم برای مناسب سازی راه ها با استفاده از روشنایی، نصب تابلو، علائم اخطاری، اطلاعاتی و انتظامی و…انجام شده است.

مرادی با اشاره به رفع ۱۱ نقطه حادثه خیز گیلان در سال ۹۷، ادامه داد: امسال شناسایی ۱۴ نقطه پرحادثه دیگر در استان بنا بر اعتبارات و اولویت ها در دستور کار قرار دارد که تاکنون شش نقطه رفع شده و سه نقطه دیگر در حال انجام است و تا پایان سال نیز مطالعات پنج نقطه دیگر تمام شده و در دستور کار قرار می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان درباره آسفالت راه های روستایی گیلان گفت: استان گیلان دو هزار و ۹۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که ۳۰۴۵ کیلومتر از این راه های روستایی فاقد آسفالت است به همین منظور امسال در دو مرحله از طرح ملی ابرار(اقدام برای راه های اولویتدار روستایی) اجرا شد که در مرحله اول ۱۷۸ کیلومتر و در مرحله دوم ۱۶۱ کیلومتر انجام اسفالت میشود.

 

آسفالت ۲۲کیلومتر از راه های روستایی

مرادی تصریح کرد: تاکنون ۲۲کیلومتر از راه های روستایی گیلان در قالب طرح ابرار روکش و آسفالت شدند و ۴۴.۵ کیلومتر دیگر در شرف عقد قرارداد هستند که تا پایان سال این عملیات عمرانی انجام می شود.

وی با اشاره به وقوع سیل در سال ۹۷ و تخریب چند دستگاه پل بیان کرد: احداث این پل ها از طریق پیمانکاران در مرحله اجراست که تا پایان کار دولت فعلی به مرحله بهره برداری میرسند و نیز مقاوم سازی پل ها از طریق سنگ های وزنی، پاکسازی و رسوب زدایی پل ها، احیای زهکشی های طولی، احداث دیوارهای ضامن در حوزه راه های ارتباطی و… را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ادامه داد: ۲۵ هزار مترمربع لکه گیری هندسی و بیش از ۲۵ کیلومتر روکش راه های استان انجام شده است و با توجه به اینکه مطالعات لازم برای اجرای روش های حفاظتی میکروسرفیسینگ در استان انجام شده روکش خیلی سریع تر و کم هزینه تر انجام می شود.

 

نوسازی ۱۲۰۰دستگاه نقلیه در استان گیلان

مردای با بیان اینکه از سال ۸۶ نوسازی ناوگان بار و مسافر بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد گفت: نوسازی ۵هزار دستگاه انواع وسائل نقلیه در سطح کشور بر عهده این سازمان است که در استان گیلان ۱۲۰۰ دستگاه انواع کامیون، اتوبوس، مینی بوس و سواری در استان نوسازی شده است.

 

اجرای طرح زمستانی طی سه ماه آینده

کیفیت راه ها نیز یکی از عوامل مهم در حفظ ایمنی است از این رو طرح زمستانی پلیس از ۲۰آذر آغاز و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت.

سرهنگ “صفاری” رئیس پلیس راه گیلان در این باره با بیان اینکه این طرح در جهت افزایش ایمنی در فصل زمستان انجام می شود، افزود: جلسه و تعامل با رؤسای پلیس راه و مدیران کل راهداری استان های مجاور قزوین و اردبیل برای مدیریت طرح زمستانی، کنترل ناوگان حمل و نقل مسافربری، پیگیری، شناسایی و آشکارسازی نقاط حادثه خیز از جمله مهمترین وظایف پلیس در اجرای این طرح است.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه مدیریت ترافیک و پایش تخلفات رانندگی با هدف کاهش جانباختگان ترافیکی از دیگر اهداف این طرح است و گفت: تسهیل در عبور و مرور، کنترل ایمنی وسایل نقلیه بویژه زنجیر چرخ در کلیه معابر برون شهری به ویژه در ۶ گردنه برف گیر، مدیریت بر حوادث احتمالی ترافیکی با همکاری و هماهنگی سازمان‌ها و دستگاه‌های امدادی‌ جز اهداف پلیس در عملیات طرح زمستانی است.

 استقرار ۲۵ راهدار خانه ثابت و ۶ راهدار خانه سیار در محورهای کوهستانی

صفاری از استقرار ۲۵راهدار خانه ثابت و شش راهدارخانه سیار در محورهای کوهستانی استان خبر داد و افزود: ۵۴۵ نفر نیروی راهدار در طرح زمستانه استان حضور دارند و آمادگی کافی به جهت ارائه خدمات، باز نگه داشتن راه ها رسیدگی سریع به تصادفات، بازگشایی محورها و کمک به در راه ماندگان را دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه