تخصیص ۷۵ درصدی اعتبارات مربوط به تکمیل راه‌های روستایی گیلان

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اینکه میزان تخصیص‌ها در سال ۹۹ شرایط مطلوب‌تری نسبت به سال ۹۸ دارد گفت: تاکنون ۷۵ درصد از اعتبارات مربوط به تکمیل راه‌های روستایی استان تخصیص یافته است.

تخصیص ۷۵ درصدی اعتبارات مربوط به تکمیل راه‌های روستایی گیلان

به گزارش خبرنگار هشت دی، “شراره کاووسی” ظهر امروز در نشست خبری با موضوع بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ گیلان اظهار کرد: در حوزه اعتبارات مربوط به تملک استانی، ۲۳۶ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشتیم که ۷۵ درصد آن یعنی ۱۷۶ میلیارد تومان تخصیص یافته و در مقایسه با سال قبل ۲۰ درصد رشد کرده است.

وی با اشاره به اینکه دولت علی رغم وجود مشکلاتی مانند شیوع کرونا و اعمال تحریم از سوی دشمنان، در تخصیص‌ها مبلغ را افزایش داده و تمرکز بیشتر بر این است که تخصیص‌ها به صورت نقدی باشد گفت: میزان سهم ارزش افزوده نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافته است‌.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه بیشترین سهم بودجه مربوط به تملک دارایی استان با مبلغ ۲۳۵ میلیارد تومان است که حدود ۴۴درصد رشد اعتباری داشته است بیان کرد: ۹۴۱ میلیارد تومان در سال ۹۹ ابلاغ اعتبار شده که ۵۰ درصد آن مربوط به اعتبارات متوازن است.

کاووسی با بیان اینکه در سال ۹۹، ۳۳ طرح ویژه استانی برای گیلان درنظر گرفته شد در حال انجام است خاطرنشان کرد: ۳۳ طرح پروژه ملی خاص مربوط به استان نیز داریم که اعتبارات مصوب شده برای آن ۳۰۵ میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اینکه میزان تخصیص‌ها در سال ۹۹ شرایط مطلوب‌تری نسبت به سال ۹۸ دارد اظهار داشت: تاکنون ۷۵ درصد از اعتبارات مربوط به تکمیل راه‌های روستایی استان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه از ۴۵۲ میلیارد تومان اعتبار مربوط به ردیف‌های مختلف استان ۳۸۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که این به معنای تخصیص ۸۴ درصدی است خاطرنشان کرد: ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده که مربوط به تامین مالی پروژه‌های ورزشی است، ۳۱ درصد است که این میزان در سال ۹۸، ۸ درصد بود.

کاووسی با بیان اینکه از ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار ردیف‌های استانی، ۱۲۶ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های استانی ویژه است که امسال رشد ۸۱ درصدی داشته است تصریح کرد: ۳۵ درصد از اعتبارات استان مربوط به اعتبارات متوازن است که نسبت به سال قبل رشد ۹۳ درصدی داشتیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵۸ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشتیم که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافته و برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان گیلان ۵۲ پروژه احصاء شده و برای پروژه‌های خاتمه یافتنی نیز ۲۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اینکه درآمدهای پیش بینی شده استان برای سال ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان است که در این خصوص رتبه شانزدهم کشوری را داریم گفت: اعتبارات متوازن استان هزار و ۷۸ میلیارد تومان است که در این خصوص نیز رتبه ۱۱ کشوری را داریم.

کاووسی با تاکید بر اینکه میزان اعتبارات تملک دارایی استان گیلان ۴۲۷ میلیارد تومان است و رتبه چهاردهم کشوری را داریم افزود: ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای میزان مصارف منابع استان گیلان در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده و ۸۵۴ میلیارد تومان آن مربوط به ۲۴ دستگاه اجرایی می‌شود.

سهم گیلان در حوزه اعتبارات تملک استانی ۱۸ درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان بیان کرد: ۲ هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان برای منابع درآمدی استان گیلان پیش‌بینی شده که در مقایسه با سال قبل ۲۷ درصد رشد کرده است و اعتبارات ما در حوزه نفت و گاز نیز نسبت به سال قبل رشد داشته و امسال ۶.۱ درصد است.

وی با بیان اینکه سهم گیلان در حوزه اعتبارات تملک استانی ۱۸ درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است اظهار کرد: ۴۲۴ میلیارد تومان اعتبار مربوط به طرح‌های استانی ویژه است و به لحاظ سهم خواهی از بودجه ملی جایگاه خوبی نسبت به سایر استان‌ها داریم.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اینکه برای سال ۱۴۰۰، ۴۴ پروژه ملی برای گیلان پیش بینی شده که برخی از آنها نیز جدید هستند گفت: ۳۳ پروژه استانی ویژه برای سال ۱۴۰۰ در گیلان پیش‌بینی شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه