استاندار گیلان: استفاده از کالای ایرانی به عنوان یک ارزش، ترویج شود

استاندار گیلان در جلسه برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان با اشاره به تاثیرات سوء قاچاق بر اقتصاد کشور بویژه در جهت تحقق شعار راهبردی جهش تولید، تأکید کرد که نهادهای فرهنگی و رسانه ها، استفاده از کالای ایرانی را به عنوان یک ارزش در جامعه و نزد افکار عمومی، ترویج دهند.

استاندار گیلان: استفاده از کالای ایرانی به عنوان یک ارزش، ترویج شود

به گزارش ۸دی، ارسلان زارع در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های کلان اقتصادی و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بخش اقتصاد مقاومتی و نیز تحقق شعار راهبردی جهش تولید، اقدامات مؤثری در گیلان شکل گرفته است.

وی سوق دادن تمایلات مردم و خانواده‌ها به استفاده از محصولات، کالاها و تولیدات داخلی را یکی از اقدامات مورد توجه دولت تدبیر و امید عنوان و اضافه کرد: امروز استفاده از کالاهای خارجی در جامعه بویژه نزد نسل جوان، امری پسندیده نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: نقش دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، اصحاب رسانه، صدا و سیما و سازمان های مردم نهاد در اجرای اقدامات کارآمد برای ترغیب مردم نسبت به استفاده از محصولات داخلی اثرگذار است.

وی تصریح کرد: لازمست ضمن کاهش هزینه تولید محصولات داخلی و ارتقاء سطح کیفیت و دسترسی آسان مردم، خرید و استفاده از کالای ایرانی به عنوان یک ارزش نزد افکار عمومی ترویج یابد.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه مقابله و برخورد قاطع با قاچاقچیان باید همواره در دستور کار نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، اجرایی و آحاد مردم باشد، گفت: افزایش هزینه مبادرت به قاچاق، ترس و نگرانی از کشف و برخورد با قاچاقچیان و عوامل آنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیوسته دنبال شود.

در این جلسه هریک از مدیران دستگاه های مربوطه نیز ضمن ارائه گزارشی از مقابله با قاچاق در حوزه های تحت مدیریت، پیشنهاداتی برای مبارزه با این پدیده شوم بیان داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه