جلوگیری پلیس از ورود پلاک‌های غیربومی به گیلان

محدودیت های کرونایی در استان گیلان نیز مانند سراسر کشور اجرا می شود و بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا، تمامی پلاک‌های غیربومی که قصد ورود به استان را دارند توسط دوربین‌های کنترلی اعمال قانون می‌شوند.

جلوگیری پلیس از ورود پلاک‌های غیربومی به گیلان

به گزارش ۸دی، طرح جامع اعمال محدودیت ها برای کنترل کرونا با سطح بندی شهرها به مناطق قرمز، نارنجی و زرد از شنبه اول آذر همزمان با سراسر کشور در گیلان اجرا شده است.

بر اساس این طرح شهرستانهای کشور بر اساس میزان بار بیماری کرونا و بستری در بیمارستان به سه سطح قرمز، نارنجی و زرد تقسیم می شود، سطح سه یا قرمز بیشترین میزان محدودیت را دارد و سطح دو یا نارنجی محدودیت های کمتری دارد و میزان اعمال محدویت ها در شهرهای دارای سطح یک یا زرد کمتر است.

براساس اعلام محمود قاسم نژاد جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونای گیلان شهرهای رشت و رودبار در وضعیت قرمز، شهرهای آستارا، تالش، ماسال، لنگرود و سیاهکل در وضعیت نارنجی و شهرهای آستانه اشرفیه، املش، بندرانزلی، رضوانشهر، رودسر، صومعه سرا ، فومن، لاهیجان و شفت نیز در وضعیت زرد به لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

ممانعت ماموران انتظامی از ورود مسافران به گیلان

سردار “عزیزاله ملکی” فرمانده انتظامی گیلان نیز در تشریح اجرای طرح محدودیت‌های تردد کرونایی در گیلان، اظهار کرد: برابر مصوبات ستاد مبارزه با کرونا تمامی پلاک‌های غیربومی که قصد ورود به استان را دارند توسط دوربین‌های کنترلی اعمال قانون می‌شوند.

وی با اشاره به حضور و ممانعت ماموران انتظامی از ورود مسافران به داخل شهرهای استان افزود: اکثریت شهروندان در زمینه عدم تردد به مناطق قرمز همکاری لازم را با پلیس دارند و با آن دسته از رانندگانی که به قوانین و تذکرات ماموران انتطامی بی توجهی کنند برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه شهروندانی که ساکن استان بوده و پلاک خودرو آن‌ها غیربومی است می‌توانند از طریق فرمانداری‌ها مجوز‌ لازم جهت تردد بین شهری را اخذ کنند تصریح کرد: تردد خودروها از ساعت ۲۱ الی ۴صبح در شهرهای قرمز کرونایی گیلان ممنوع بوده و ماموران پلیس راهور با متخلفان برخورد می‌کنند.

سردار ملکی در ادامه افزود: افراد شاغلی که تردد آن‌ها در ساعت ۲۱الی ۴صبح است می‌توانند برای جلوگیری از ثبت جریمه، از طریق اداره مربوطه شماره پلاک خودرو خود را به نیروی انتظامی اعلام کنند.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به تشکیل تیم‌های ترکیبی توسط اداره بهداشت، فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی با یکدیگر گفت: آن دسته از صنوفی که بعد از دریافت تذکر از سوی اماکن بازهم محدودیت‌های تعیین شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت نکنند پلمپ خواهند شد.

وی اجرای محدودیت‌های کرونایی را عاملی مهم در کاهش تلفات بیماری کرونا عنوان کرد و از شهروندان خواست شیوه‌نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های تردد کرونایی را رعایت کنند تا زنجیره انتقال این ویروس به طور کامل قطع و شرایط به حالت عادی باز گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه