در گفتگو با ۸دی مطرح شد

کوچکی نژاد: عوامل اصلی ضعف کارخانجات گیلان انتخاب مدیران غیر بومی و غیر تخصصی است

نماینده مردم رشت در مجلس عوامل اصلی ضعف کارخانجات گیلان را انتخاب مدیران غیر بومی و غیر تخصصی دانست و گفت: افرادی با زد و بند در این شرکت ها مستقر می شوند و حقوق نجومی دریافت و در انتها شرکت را ورشکست می کنند.

کوچکی نژاد: عوامل اصلی ضعف کارخانجات گیلان انتخاب مدیران غیر بومی و غیر تخصصی است

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در گفتگو با هشت دی در رابطه با وضعت کارخانه های ایران پوپلین و پوشش، اظهار کرد: یکی از عواملی که باعث شد این شرکت ها روز به روز ضعیف شوند، انتخاب مدیران غیر بومی و غیر تخصصی است.

وی ادامه داد: افرادی با زد و بند در این شرکت ها مستقر می شوند و حقوق نجومی دریافت و در انتها شرکت را ورشکست می کنند.

مسئولین استانی نسبت به انتصاب مدیران غیربومی واکنش نشان نمی دهند

نماینده مردم رشت در مجلس در خصوص مسئولین استان، تصریح کرد: مسئولین استانی باید در این مواقع عکس العمل نشان دهند به وزیر اقتصاد سؤال و به وزیر در مجلس تذکر دادم و معاون پارلمانی اقتصاد و دارائی نیز به من اعلام کرد که تذکرم درست بوده و وزیر دستور پیگیری را داد که این نوع افراد در بخش های تولیدی استان سیطره نداشته باشند البته مسئولین استان باید مقاومت کنند اما متاسفانه عکس العملی را از مسئولین استان مشاهده نمی کنیم.

احیاء و رفع مشکلات کارخانجات پوپلین، پوشش، فومنات و خاور در دستور کار

کوچکی نژاد در خصوص اینکه نمایندگان گیلان به خصوص نمایندگان رشت چه برنامه ای برای احیاء و رفع مشکلات کارخانجات گیلان بویژه ایران پوپلین دارند، گفت: جلسات بسیاری در خصوص پوپلین، پوشش، فومنات و خاور گذاشته ایم و اخیرا یک تیم از تهران در خصوص ایران پوپلین بازدید کردند از طرفی بانک ملی را وادار کردیم خط تولید این شرکت را تغییر دهد و خط های جدید را راه بیاندازد و تولید و ظرفیت اشتغال را بالا ببرد.

وی افزود: این تعهداتی است که هیئت مدیره تصویب کرده و ۱۷ درصد هم بانک ملت و تجارت سهام دارند که همین کار انجام می دهند.

نماینده مردم رشت در مجلس در خصوص شرکت پوشش، گفت: یک جلسه با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) داشتیم تا به شکلی خط تولید این کارخانه را راه بیندازیم.

وی ادامه داد: شرکت های فومنات و خاور هم در مرز ورشکستگی هستند که باید خط تولید این ها را هم تعویض کنند که این را شرکت آتیه باید انجام دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس در خصوص شرکت های فعال، گفت: شرکت های فعال که مواد اولیه و ارز ندارند با وزیر صمت جلسه ای برگزار شد تا ارز تهاتری را تأمین کنند یا بانک مرکزی ارز کارخانجاتی که نیاز به ارز دارند و دچار مشکل شده اند را تأمین کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مهدی صاحب ساده کار(یک شهروند عادی)
سلام حضرت نماینده چند دوره مردم شهرستان رشت! اولا: باور بفرمایید همه این چیزهایی را که فرمودید ما بهتر از شما می دانیم و از بر هستیم!!!! لطفا برایمان داستان کرد شبستری را تعریف نکنید. ثانیا:قبلا در این خبرگزاری نوشته ام و مجددا تکرار می کنم که یکی از مشکلات اساسی این کشور این است که بین قدرت و مسئولیت فاصله افتاده است.به این‌معنا ؛ کسانی که سال ها در مناصب مختلف صاحب قدرت بوده اند الان مدعی عملکردها هستند در حالی همین گروه باید پاسخگوی وضع موجود باشند که در مقابل امانت\" قدرت\" در حاکمیت چرا مسئولیت خود را به درستی انجام ندادند و چرا پاسخگو نیستند؟ ثالثا: حضرت نماینده! آیا شما نماینده \"ما\" هستید یا نماینده \"نا\"؟ که خیلی راحت اظهار می دارید:\"مسئولین استانی نسبت به انتصاب مدیران غیربومی واکنش نشان نمی دهند\". مگر شما چند دوره نماینده ما و عضو مجمع نمایندگان استان نبودید؟مردم برای چه شما و امثال شما را انتخاب کرده اند؟آیا شما در این خصوص مسئولیت نداشته و ندارید؟مگر قصه پر درد و غصه کارخانجات استان مربوط به امروز است که که دارید با چنین‌ سخنانی به شعور مردم توهین می کنید؟قبلا داشتید چه می کردید که گره ای را که می شد با دست باز کرد به مشقت دندان نکشد؟ حضرت نماینده ! بترسید از روز موعودی که مخاطب این آیه قرار گیرد: \"وَقِفُوهُمْ ۖ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ\"- صافات/۲۴. ..................................................... محتسب، مستی به ره دید و گریبانش گرفت- مست گفت ای دوست، این پیراهن است، افسار نیست/ گفت: مستی، زان سبب افتان و خیزان میروی-گفت: جرم راه رفتن نیست، ره هموار نیست/ گفت: می باید تو را تا خانهٔ قاضی برم- گفت: رو صبح آی، قاضی نیمه‌شب بیدار نیست/ گفت: نزدیک است والی را سرای، آنجا شویم-گفت: والی از کجا در خانهٔ خمار نیست/ گفت: تا داروغه را گوئیم، در مسجد بخواب- گفت: مسجد خوابگاه مردم بدکار نیست/ گفت: دیناری بده پنهان و خود را وارهان- گفت: کار شرع، کار درهم و دینار نیست/ گفت: از بهر غرامت، جامه‌ات بیرون کنم- گفت: پوسیدست، جز نقشی ز پود و تار نیست/ گفت: آگه نیستی کز سر در افتادت کلاه- گفت: در سر عقل باید، بی کلاهی عار نیست/ گفت: می بسیار خوردی، زان چنین بیخود شدی- گفت: ای بیهوده‌گو، حرف کم و بسیار نیست/ گفت: باید حد زند هشیار مردم، مست را- گفت: هشیاری بیار، اینجا کسی هشیار نیست.(مرحوم پروین اعتصامی) مهدی صاحب ساده کار
محمد در پاسخ به مهدی صاحب ساده کار(یک شهروند عادی)
وقتی استاندار فعلی و قبلی و قبلی های استان ـ به جز چند نفر معدود ـ غیربومی هستند ، وقتی مدیران کل ادارات کل استان ، چندین نفرشان غیر بومی هستند و ... شما چه انتظاری دارید ؟ . تازه ، زمانی هم که استانداران بومی بر سر کار بودند ، در مجموع افرادی ناتوان و ضعیف به شمار می آمدند و کاری برای استان گیلان صورت ندادند . نمایندگان مردم شهرهای مختلف استان ـ از جمله آقایان نوبخت و کوچکی نژاد ـ که چهار دوره نماینده مردم بودند و برخی دیگر کمتر ، واقعا کار مفیدی بر استان انجام ندادند .
در حاشیه