مدیرکل انتقال خون گیلان در گفتگو با ۸دی:

گیلان بیش از دیگر استان‌ها نیازمند اهدا خون است/ ۹۵۲ بیمار تالاسمی در انتظار اهدای خون مردم نوعدوست گیلان

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه گیلان بیش از دیگر استان‌ها نیازمند اهدای خون است گفت: علاوه بر جاده‌های پرتراکم استان و سوانح رانندگی زیاد، حضور ۹۵۲ بیمار تالاسمی در استان، نیازمندی گیلان به اهدای خون را بالا برده است.

گیلان بیش از دیگر استان‌ها نیازمند اهدا خون است/ ۹۵۲ بیمار تالاسمی در انتظار اهدای خون مردم نوعدوست گیلان

“بابک پاکدل” مدیرکل انتقال خون گیلان صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه شرایط کرونایی باعث شده اهدای خون در گیلان ۱۰ درصد کاهش پیدا کند اظهار داشت: گیلان ۹۵۲ بیمار تالاسمی دارد که برخی از این بیماران در ماه نیازمند ۳ بار تزریق خون هستند.

وی افزود: از ابتدای امسال ۵۰ هزار و ۳۷ نفر به مراجعه به مراکز انتقال خون استان، خون اهدا کرده‌اند اما به دلیل کاهش آمار اهداکنندگان نسبت به سال‌های گذشته دچار مشکل کمبود خون شده‌ایم.

هر کیسه خون اهدایی می‌تواند جان سه بیمار را نجات دهد

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: هر کیسه خون اهدایی می‌تواند جان سه بیمار را نجات دهد و این مهم، اهمیت حضور اهداکنندگان را نشان می‌دهد.

پاکدل درباره میزان اهدای پلاسما خون بهبودیافتگان کرونا در گیلان نیز اظهار کرد: از ابتدای امسال ۳۶۵ نفر از بهبودیافتگان بیماری کرونا برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که ۲۹۸ تن از آن‌ها موفق شده‌اند پلاسمای خون خود اهدا کنند.

گیلان بیش از دیگر استان‌ها نیازمند اهدا خون است

وی با بیان اینکه گیلان بیش از دیگر استان‌ها نیازمند اهدا خون است گفت: گیلان به دلیل تراکم بالای جاده‌ها و سوانح رانندگی و همچنین داشتن ۹۵۲ بیمار تالاسمی نیازمند اهدای خون بیشتر نسبت به دیگر استان‌هاست.

پاکدل با بیان اینکه میزان مشارکت بانوان در اهدای خون تنها ۵ درصد است افزود: خانم‌ها در سال ۳ بار و آقایان ۴ بار می‌توانند خون اهدا کنند اما متأسفانه مشارکت بانوان در این امر بسیار پایین است و از همین‌جا خانم‌های محترم تقاضا می‌کنم برای گرمابخشی به خانواده‌های نیازمند اهدای خون، به مراکز اهدای خون استان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون گیلان درباره ماجرای بازگشت تعدادی از بانوان رشتی اهداکننده خون به دلیل عدم حضور خون گیر خانم در مرکز انتقال خون گیلان که عصر روز گذشته رخ داد گفت: روز گذشته یکی از بانوان مسئول در خون‌گیری نوبت عصر مرکز انتقال خون، به دلیل بروز برخی از علائم سرماخوردگی و بیماری مشابه، برای پیشگیری از احتمال سرایت بیماری به دیگران به مرخصی رفته بودند که امکان اهدای خون بانوان محترم نوع‌دوستی که در این شیفت مراجعه کرده بودند فراهم نشد که از این بابت شرمنده این خواهران گرامی هستیم.

پاکدل تأکید کرد: هم‌اکنون هیچ مشکلی برای اهدای خون توسط بانوان اهداکننده وجود ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه