استاندار گیلان در ارتباط تصویری با کتابداران و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی:

جامعه کتاب‌خوان، قانونمدار و مشارکت‌پذیر است / برای هدایت جامعه به سوی کتاب‌خوانی، برنامه ریزی شود

ارسلان زارع با بیان اینکه جامعه کتاب‌خوان، خردورز، قانونمدار، پویا، مشارکت پذیر و متعهد است، گفت: اشتیاق به کتاب‌خوانی با وجود گسترش فضای مجازی، کم فروغ نشده است.

جامعه کتاب‌خوان، قانونمدار و مشارکت‌پذیر است / برای هدایت جامعه به سوی کتاب‌خوانی، برنامه ریزی شود

به گزارش ۸دی، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته کتاب که به صورت زنده از طریق ارتباط تصویری با کتابداران، مدیران و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی سراسر استان برگزار شد؛ با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به فعالان این عرصه و همه علاقمندان به کتاب اظهار کرد: با مطالعه در چگونگی سیر تاریخ جوامع بشری و در کنکاش پیدایش تمدن‌های بزرگ، نگارش، ثبت و ضبط و کتابت ، نقطه عطفی بشمار می رود.

وی با اشاره به اینکه غالب اندیشمندان بر این باورند که پیدایش اولین تمدن با نضج کتابت همراه بوده ، گفت: نوشتن و نگارش نه تنها اندیشه گذشتگان را به امروز رهنمون می‌سازد بلکه عامل انتقال تجربه ها، مبانی فکری و اعمال و آرزوهایی‌ست که آدمی در انتظار آنها بر تلاش شبانه روزی خود اصرار می‌ورزد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه هرچه به سوی تمدن‌های بزرگ تر پیش رفته، به همان میزان بر کمیت و کیفیت اندیشه‌های مکتوب افزوده شده و کتاب نقش محوری ایفا کرده ، افزود: کتاب، علاوه بر اینکه همراهی انیس و مونس و بی مزاحمت هست؛ محرک و عامل استحکام در هدایت جامعه و گروه‌ها و عامل روشنگری است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن مجید به قلم و هرآنچه نوشته می‌شود قسم یاد می‌کند، اظهار داشت: با گذر زمان و گسترش فضای مجازی ، بسیاری چنین می پنداشتند که کتاب و مکتوبات به حاشیه خواهند رفت ولی هم‌آغوشی اندیشه متحرک یعنی انسان و اندیشه ثابت یعنی کتاب ، نه تنها کم فروغ نشده، بلکه اهالی کتاب را مقیّدتر و مشتاق‌تر به کتاب کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: امروز یکی از شاخص های ارزیابی توسعه جوامع، میزان ، تنوع و تولید کتاب و آثار مکتوب است بگونه ای که هرچه تعداد کتابخوانان، کتاب‌ها و گستره عناوین بیشتر باشد؛ میزان توسعه یافتگی بیشتر خواهد بود.

وی با تأکید براینکه تلاش‌ها باید به‌سوی جامعه کتابخوان سوق یابد، گفت: جامعه کتاب‌خوان، خردورز، قانونمدار، پویا، مشارکت پذیر و متعهد است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه قانون‌مداری، خلاقیت و نظم در زندگی افراد کتابخوان به‌مراتب بیشتر از دیگران رخ می نمایاند، افزود: سوق دادن اندیشه های عمومی از اطلاعات آنی و زودگذر به سوی نظام مندی اندیشه، از کارکردهای کتاب و از وظایف مسئولان و متولیان امور کتابخانه های کشور است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه