رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه قدس گیلان:

اگر یک دانش آموز به هر دلیل از تحصیل محروم بماند همه ما مسئول هستیم

حبیبی با بیان اینکه مسئولین و مردم قدردان روحیه جهادی ونقش آفرینی معلمان دراین شرایط خواهند بود افزود: اگر یک دانش آموز بنا به هر دلیل از تحصیل محروم بماند همه ما مسئول هستیم، اگرچه در سامانه شاد و بسته های آموزشی تلاش زیادی شده است.

اگر یک دانش آموز به هر دلیل از تحصیل محروم بماند همه ما مسئول هستیم

سرهنگ پاسدار حسن حبیبی، مدرس دانشگاه و رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گیلان در گفت و گو با خبرنگار  ۸دی،، با بیان اینکه بسیج فرهنگیان در پی کمک به معلمان در شرایط همه گیری کرونا است اظهار کرد: در چنین شرایطی مقوله مهم و راهبردی پرورش و آموزش باید کمترین صدمه را ببیند.

حبیبی اخلال در روند پرورش و آموزش رسمی کشور را یکی از آسیب های جدی و فراگیر ناشی از بیماری کرونا دانست و افزود: این مشکل در حال حاضر برای معلمان، کادر مدرسه، دانش آموزان و اولیاء ایجاد شده که در آینده پیامدهای ناخوشایند و جبران ناپذیری خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گیلان با اشاره به اینکه علاوه بر افزایش احتمال آسیب های فکری، شخصیتی و اخلاقی کودکان به خاطر ورود و دسترسی به فضای مجازی و اینترنت و ناتوانی اقتصادی خانواده ها موارد اختلال در زندگی خانوادگی و امور شخصی معلمان به دلیل وقت گذاری چند برابری در آموزش مجازی نیز وجود دارد تصریح کرد: مشکلات جسمی و کاهش نشاط و شادابی معلمان در اثر سبک آموزش مجازی و ادامه دار بودن آن تنزل کیفیت آموزش و پرورش نسل جوان به خاطر قطع ارتباط چهره به چهره میان معلم و دانش آموزان در اثر عدم امکان حضور منظم موثر دانش‌آموزان در مدرسه را نیز میتوان به عنوان پیامدهای جبران ناپذیر این موضوع عنوان کرد.

وی آموزش و پرورش را بزرگترین نهادتربیتی دانست و افزود: باید مسئولیت اجتماعی خود را در جهت کمک به بزرگترین نهاد تربیتی یعنی آموزش و پرورش به کار گیریم زیرا هرچند که آموزش با جدیت در حال انجام هست ولی درزمینه تربیتی دغدغه‌های فراوانی وجود دارد و اهداف تربیتی در کنار آموزش تحقق پیدا می‌کند.

حبیبی با تاکید به اینکه امروز باید بخش عمده ایی از فعالیت ها در حوزه تربیتی را معطوف کنیم تصریح کرد: آسیب های کرونا و شرایط جامعه در نسل جدید آتی نشان داده می‌شود، عقب افتادگی که در حوزه پرورشی وجود دارد، مقطعی که معاونت پرورشی را حذف و دوباره راه اندازی کردند و فعالیت های فرهنگی و پرورشی باید به جد دنبال شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گیلان با تاکید بر نقش مهم مردم گفت: کار کرد همه جانبه مردم بسیار مهم است زیرا اگرحل مسائل کشور فقط بارویکرد حاکمیتی دنبال کنیم محقق نمی‌شود و حل این مسایل با رویکرد مردمی امکان پذیر خواهد بود.

وی با اظهار به نقش مشارکت معلمان و گروه های جهادی درامر آموزش و پرورش خواستار گستردگی مشارکت معلمان و گروههای جهادی شد و گفت: زمینه مشارکت اقشار جامعه به ویژه اولیا و والدین را فراهم کنیم؛ همچنین گروه های جهادی فرهنگیان با رویکرد جهاد آموزشی آموزش و پرورش نونهالان و جوانان را درمناطق محروم دنبال خواهند کرد.

حبیبی با بیان اینکه قطعا مسئولین و مردم از روحیه جهادی ونقش آفرینی معلمان دراین شرایط ،قدردان خواهند بود افزود: اگر یک دانش آموز بنا به هر دلیل از تحصیل محروم بماند همه ما مسئول هستیم، اگرچه در سامانه شاد و بسته های آموزشی تلاش زیادی شده است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گیلان با تاکید بر اینکه کار امروز معلمان در نظام تعلیم وتربیت درشرایط کرونایی بی‌نظیر است ادامه داد: در این شرایط به نوعی کار معلمان شبانه روزی است، بخشی از زمان برای تولید محتوا، بخشی برای ارائه محتوا، قسمتی برای بررسی تکالیف دانش‌آموزان و بخشی از زمان را هم باید پاسخگوی سوالات آنها باشند. باید مسئولین ذیربط و همه مردم قدردان زحمات معلمان باشند و معلمان عزیز هم باید با اعتمادی که جامعه به قشرفرهیخته معلمان دارند، ازهمه استعدادها و خلاقیت های فردی و سازمانی درجهت آموزش و تعلیم دانش آموزان بکارگیرند و از آنجائیکه محصلین معلم محورند، همه معلمان باید علاوه بررشته تحصیلی شان، بعنوان یک مربی پرورشی ایفاء نقش کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه