در گفتگو با اهالی شهرک نیمه شعبان بندر انزلی مطرح شد؛

فاضلاب، معضل بزرگ شهرک نیمه شعبان بندر انزلی/ لزوم توجه مسئولان شهری به مناطق محروم 

شهرک نیمه شعبان هر چند در شهر پرآوازه انزلی واقع شده است اما به دلیل مسائل و مشکلات ملموسی که دارد علی‌الظاهر شباهت زیادی با سایر نقاط این شهر بندری ندارد.

فاضلاب، معضل بزرگ شهرک نیمه شعبان بندر انزلی/ لزوم توجه مسئولان شهری به مناطق محروم 

به گزارش ۸دی، شهرک نیمه شعبان شهر بندر انزلی دارای مشکلات عمده‌ای است که تفاوت نگاه مسئولان به این منطقه و دیگر مناطق شهری باعث نارضایتی مرددم منطقه از عملکرد مسئولان در رسیدگی به آن شده است.

 یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم این منطقه، رها شدن آب فاضلاب در کوچه و خیابان‌های این شهرک است.

 مردم می‌گویند هزینه‌های انشعاب فاضلاب بسیار بیشتر از توانایی مالی بیشتر اهالی است و به همین دلیل بسیاری از خانوارها حاضرند فاضلاب خود را در کوچه رها کنند تا اینکه به فکر گرفتن انشعاب فاضلاب باشند.

نگاهی گذرا به کوچه و خیابان‌های این منطقه، وجود این معضل را عیان می‌کند. خبرنگار هشت دی، برای بررسی مسائل و مشکلات اهالی شهرک نیمه شعبان، به این منطقه از شهر انزلی رفته است.

صادق قدیمی، عضو هیئت‌امنای مسجد حضرت ابالفضل (ع) شهرک نیمه شعبان شهر انزلی در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل مردم این منطقه فاضلاب شهری است اظهار کرد: مردم به دلیل عدم تمکن مالی قادر نیستند انشعاب فاضلاب بگیرند و به همین دلیل، آب آشپزخانه و شست‌وشو و … در کوچه و خیابان و جوی‌های آب رها می‌شود.

وی افزود: این آب‌های سطحی هم معمولاً جوی ندارند و در برخی گودال‌های وسط خیابان و حاشیه جاده جمع شده و ته‌نشین می‌شود و گاهی بچه‌ها در حین بازی در کوچه با همین آب‌های کثیف تماس پیدا می‌کنند و مریض می‌شوند.

قدیمی با بیان اینکه در برخی مناطق شهرک نیمه شعبان در ایام بارندگی همیشه آب جمع می‌شود ادامه داد: در برخی مناطق آن‌چنان آب جمع می‌شود که تردد مردم در این صورت غیر ممکن خواهد شد اما مسئولان علی‌رغم اینکه این مشکل همیشه پیش می‌آید تاکنون برای رفع آن اقدامی نکرده‌اند.

یکی دیگر از اهالی شهرک نیمه شعبان انزلی هم در همین خصوص گفت: ما در شهرک خانواده‌هایی داریم که آب چاه و فاضلاب در چند متری هم دیگر حفر شده‌اند و از همین آب شرب هم برای شستشو و حتی مصرف شرب استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مناطق بالانشین شهر مسائلی مثل فاضلاب وجود ندارد گفت: شهرداری باید به فکر مناطق مستضعف نشین هم باشد و برای دادن انشعاب به این خانوارها سخت‌گیری کمتری داشته باشد.

عدم آسفالت برخی از کوچه‌ها و خیابان‌های شهرک نیمه شعبان، نداشتن امکانات ورزشی و تعطیل کردن تنها زمین فوتبال شهرک به بهانه ساختن سالن زورخانه و کشتی که از شش سال قبل پروژه آن نیمه‌تمام مانده است، نداشتن فرهنگسرا، عدم توانایی بیشتر مردم منطقه در گرفتن انشعاب آب شرب شهری به دلیل مشکلات مالی و … از دیگر مسائل مطرح شده توسط اهالی شهرک نیمه شعبان انزلی در گفتگو با خبرنگار هشت دی بود که امیدواریم مسئولان شهری و شهرستانی بندر انزلی به این مشکلات رسیدگی کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه