تولید داریم اما نظارت بر توزیع خیر!

افزایش بی رویه قیمت سیمان در بازار/ رئیس صنف کامیون داران گیلان: رانندگان می گویند دخل و خرج حمل بار با هم نمی خواند

قیمت سیمان در روزهای اخیر با افزایش شدید همراه بوده به نحوی که قیمت هر پاکت سیمان به ۴۵هزار تومان هم رسیده است، این در حالی است که گیلان یکی از استان های تولیدکننده سیمان در کشور است

افزایش بی رویه قیمت سیمان در بازار/ رئیس صنف کامیون داران گیلان: رانندگان می گویند دخل و خرج حمل بار با هم نمی خواند

به گزارش ۸دی، در روزهای اخیر شاهد گرانی سیمان در بازار استان گیلان هستیم. قیمت سیمان در روزهای اخیر با افزایش شدید همراه بوده به نحوی که قیمت هر پاکت سیمان به ۴۵هزار تومان هم رسیده است، این در حالی است که گیلان یکی از استان های تولیدکننده سیمان در کشور است و حجم عظیمی از تولیدات سیمان استان به کشور روسیه صادر می شود.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که ما الان کمبود سیمان در استان نداریم بلکه مسئله اصلی توزیع این محصول است. یعنی سیمان در سطح استان به درستی توزیع نمی شود. سمان هم از آن دست کالاهایی است که وقتی با نوسانات قیمت مواجه می شود تأثیرات مستقیمی در سایز حوزه ها مانند ساخت و ساز مسکن، اجاره بها مسکن و… دارد.

بنا بر ابن گزارش یکی از مسائلی که منجر به گرانی قیمت سیمان شده است مشکل ایجاد شده در بحث حمل و نقل این محصول است.

از جاده ناهموار “سیمان دیلمان” تا دخل و خرجی که با هم نمی خواند

علیرضا عباسی، رئیس صنف رانندگان و کامیون داران گیلان در گفت و گو با خبرنگار هشت دی، در رابطه با گرانی سیمان در بازار و این مسئله که برخی کامیون داران راضی به حمل بار سیمان نمی شوند، می گوید: هر قشری مشکلات خاص خود را دارد و رانندگان هم در برخی مواقع چاره ای ندارند.

 

مسئول کشوری که با هواپیما تردد می کند از جاده نامناسب “سیمان دیلمان” خبر ندارد!

وی با بیان اینکه مشکل اصلی جاده سیمان دیلمان است، گفت: بخشی از این مشکلات هم به جاده مربوط است؛ من در جلسه ای با تهرانی ها عنوان کردم که جاده سیمان دیلمان مناسب نیست که گفتند: «نه جاده عالی است». پرسیدم شما چطور به اینجا آمدید؟! گفتند: با هواپیما! که گفتم: من دیگر حرفی ندارم.

رئیس صنف رانندگان و کامیون داران گیلان ادامه داد: کارخانه می خواهد جنس خود را گران کند، حمل و نقل هم زیاده خواه نیست اما مشکلاتی چون قیمت لاستیک و روغن ماشین زیاد است، وگرنه هزینه حمل و نقل تأثیر آنچنانی در قیمت تمام شده کالا ندارد.

عباسی با بیان اینکه من صد درصد با اعتصاب مخالف هستم، گفت: سال قبل افتخار این را داشتم که موضوع اعتصاب را ظرف ۲روز حل کنم اما امسال راننده می‌گوید اگر ماشینم را گوشه ای بگذارم و کار نکنم نسبت به حمل بار، استهلاک کمتری خواهد داشت.

نباید همه مشکلات را گردن حمل و نقل بیاندازند

رئیس صنف رانندگان و کامیون داران گیلان با اشاره به اینکه راننده‌ می‌گوید دخل و خرج بردن بار نسبت به استهلاک ماشین، خرج خودرو و مسیر، راننده و وضعیت جاده ای که چندین کشته داده و چندین خودرو در آن چپ کرده است باهم نمی‌خواند خاطرنشان کرد: نباید بی وجدانی کنند و همه چیز را گردن حمل و نقل بیاندازند.

وی با بیان اینکه صاحبان کالا هم کار را خراب می‌کنند افزود: ماشینی برای صاحب بار ۲میلیون تومان جنس می‌آورد وقتی می‌گوید هزینه ۲۰۰تومان اضافه تر است صاحب بار می‌گوید نه! راننده ام نمی‌آورد، صاحب بار چندروز بعد پیشنهاد ۵۰۰تومان اضافه تر را می دهد؛ چرا ۲۰۰هزار تومان قانونی را قبول نمی‌کنند بعد ۵۰۰هزار‌ تومان می‌دهند؟ چرا این راننده را دزد تربیت می‌کنید؟

عباسی با بیان اینکه اداره کل می خواهد این ۵۰۰تومان هارا در قالب کل کرایه بار قرار دهد ادامه داد: راننده قبلاً ۵۰۰تومان می‌گرفت و چیزی هزینه نمی‌کرد و الان باید با از همین ۵۰۰ تومان کمیسیون گاراژ، سازمان و … بدهد همین موضوع اختلاف شده که من هم قبول ندارم.

رئیس صنف رانندگان و کامیون داران گیلان با اشاره به اینکه من نه طرف راننده‌ خاطی، نه سازمان و نه اداره صمت هستم افزود: من طرف حق هستم اما چرا کاری می کنید که در آن بمانید؟

وی با بیان اینکه آقایان این راننده‌ها را سال قبل بسیار اذیت کردند کارت هوشمندشان را ندادند و رانندگان حدود ۲ماه از کار و زندگی افتادند، ادامه داد: ما پادرمیانی کردیم اداره کل بخشید اما فرمانداری ماجرا را ادامه‌ داد.

قبول دارم که برخی رانندگان زیاده خواه هستند

رئیس صنف رانندگان و کامیون داران گیلان با بیان اینکه ۷۰ درصد میگویم حق با راننده ها است اما قبول دارم که برخی از راننده ها نیز زیاده خواه هستند، بیان کرد: راننده‌ می‌گوید با همین قیمت بار را می‌برم اما لاستیک و روغن مرا تأمین کنید.

عمده مشکلات از عدم نظارت است

وی با بیان اینکه برخی راننده ها به دلیل عدم نظارت، دلال و بارفروش شدند گفت: هیچ کس در جای خود نیست و عدم نظارت وجود دارد.

عباسی با تأکید بر اینکه رئیس اداره، معاون، مدیرکل پیگیر موضوعات هستند اما متاسفانه هرکس که قدرت بیشتری دارد خود را محق میداند گفت: هر نهادی قانون خود را دارد اگر کمی به قوانین و مقررات شغل یکدیگر احترام بگذاریم مشکلات حل می‌شود.

رئیس صنف رانندگان و کامیون داران گیلان با بیان اینکه نباید وعده های بی‌مورد و بی جا دهیم و اینقدر موضوع بزرگ نشود که دشمنان بگویند ایران مشکل سیمان دارد، افزود: جایی که راننده حق دارد حق او را بدهید اگر دادید و زیاده خواه بود آن وقت پیگیری قانونی کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه