امام جمعه فومن در گفتگو با ۸دی:

ایستادگی ایران الگوی جبهه مقاومت در منطقه است/ آمریکا از الگوشدن ایران احساس خطر می کند

امام جمعه فومن ادامه داد: مقاومت ایران الگوی سایر کشورها شده است و آمریکا از این موضوع احساس خطر می‌کند و می‌بیند که کشورهای زیر یوق خود را یکی پس از دیگری از دست می دهد.

ایستادگی ایران الگوی جبهه مقاومت در منطقه است/ آمریکا از الگوشدن ایران احساس خطر می کند

حجت‌الاسلام امین نقدی، امام جمعه فومن در گفتگو با هشت دی، راه مقابله با طاغوت را عمل به آیات قرآن دانست و اظهار کرد: آیه ۲۸ سوره فتح اوصاف حضرت رسول (ص) را  أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم عنوان می‌کند که در واقع ۲صفت بارز امت اسلام است.

وی با بیان اینکه اگر به این سفارش عمل شود مانع چیرگی آمریکا می‌شود گفت: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بارها به این ۲رمز اشاره کردند که باید با دشمن به شدت و یا یکدیگر مهربان و با وحدت و همدل و هم زبان باشیم.

امام جمعه‌ فومن با اشاره به اینکه در مقابل عمل به آیات قرآن ضعیف هستیم اذعان کرد: اگر به آیات قرآن عمل کنیم حتما چراغ راه خواهد بود و می‌توان مقابل آمریکا ایستاد.

وی با بیان اینکه در دهه‌ ۵۰ آمریکا به عنوان بلوک غرب در کنار بلوک شرق‌ پدید آمد و قدرت آن روز یعنی انگلستان را کنار زد و خود جلودار شد ادامه داد: بعد از چند سال و طبق پیش بینی حکیمانه حضرت امام بلوک شرق‌ هم متلاشی می‌شود و آمریکا احساس میکند می‌تواند بر تمام دنیا سیطره پیدا کند و در دهکده جهانی کدخدا شود که در این شرایط شاهد ظهور و بروز انقلاب اسلامی ایران بودیم.

حجت‌الاسلام نقدی با اشاره به اینکه شعار نه شرقی نه غربی، یعنی در مقابل هر ظالمی مقاومت و ایستادگی داریم افزود: جوانان ما ۸سال جنگ را مدیریت کردند به طوریکه بعد از ۴سال گروه هایی در کشورهای اسلامی تشکیل می‌شود که جبهه مقاومت ایران اسلامی را الگوی خود قرار دادند.

امام جمعه فومن ادامه داد: مقاومت ایران الگوی سایر کشورها شده است و آمریکا از این موضوع احساس خطر می‌کند و می‌بیند که کشورهای زیر یوق خود را یکی پس از دیگری از دست می دهد.

وی با بیان اینکه آمریکا همه این اتفاقات را از ایران می داند خاطرنشان کرد: اینکه ایران چهل سال با آمریکا مقابله می‌کند، تسلیم نمی شود و در بسیاری موارد آن را شکست می دهد برای آمریکا نوعی احساس خطر است.

حجت‌الاسلام نقدی مردم ایران را همیشه در صحنه دانست و گفت: یکی از مسائل اصلی در کشوری که به روش جمهوری اسلامی و طبق نظر و آرای مردم مدیریت می شود حضور مردم و اثبات جمهوریت است و این را مردم ما در ۴۰ سال ثابت کردند.

امام جمعه فومن با تاکید بر اینکه مردم در اثبات جمهوریت این نظام سنگ تمام گذاشتند ولی متاسفانه مسئولین کمی از مردم عقب هستند ابراز کرد: مسئولین خود را به مردم برسانند؛ اگر به جوانان و تولید داخل اتکا کنند و به بیرون چشم نداشته و جذب سیاست های غربی نشوند قطعا وضعیت بهتری می داشتیم.

وی‌ با تاکید بر اینکه اگر منتظر باشیم دیگرانی مثل آمریکا مشکلات ما را حل کنند همیشه عقب خواهیم بود افزود: در این صورت نمی توانیم به آرمان های امام راحل و شهدا برسیم.

حجت‌الاسلام نقدی ادامه داد: مردم صبر انقلابی در ایام اقتصادی پیش گرفته اند و در حال یاری نظام هستند اما متاسفانه می‌بینیم که خبرهای خوشی از مسئولین اجرایی به گوش نمی‌رسد.

امام جمعه‌ فومن در ادامه تصریح کرد: اگر مسئولین بر سیره امام و شهداء عمل کنند قطعا جمهوری اسلامی در میدان های مختلف پیروز خواهد بود زیرا در هر مسیری که از ائمه پیروی کردیم به عزت و هر وقت دور شدیم به ذلالت رسیدیم.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت ما طبق گفته امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب همان ما میتوانیم است گفت: ما باید روی پای خود بایستیم.

حجت‌الاسلام نقدی افزود: برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و کسانی که بویی از اسلام نبردند ولی خودشان را مسلمان می دانند با ثروت خدادادی حیثیت و انسانیت خود را فروخته و برای نگه داشتن خود به هرکاری راضی شدند و عزت ملی خود را معامله کردند؛ اما قرآن می‌فرماید یهودی و نصارا از شما راضی نمی‌شوند و با شما سازش نمی کنند مگر اینکه تبعیت کاملی از آنها داشته باشید.

وی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک این حکام عرب مانند دیگران قطعا به روزهای بدتری مبتلا می‌شوند، بیان کرد: اگر چه تاریخ این ها را نشان داده اما برخی پند نمی‌گیرند و علاوه بر اینکه حیثیت، آینده و شخصیت تاریخی خود را از بین می‌برند موجب تضعیف دنیای اسلام هم می‌شوند.

حجت‌الاسلام نقدی با بیان اینکه در کشور ما نیز قبل از انقلاب شاهان همین وضعیت را داشتند که با حمایت آمدند و زمانی که دیگر سودی نداشتند تنها شدند اضافه کرد: این سیاست غرب بسیار واضح و روشن است اما برخی نمی‌خواهند ببینند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه